گلکسی تب S8 اولترا

سامسونگ امیدوار است با تبلت گلکسی تب S8 اولترا آیپد پرو جدید اپل را مغلوب کند

سامسونگ شدیداً به تبلت گلکسی تب S8 اولترا خود امیدوار است و تصور می‌کند به لطف فناوری‌های مدرنش بتواند بر آیپد پرو جدید اپل غلبه کند.

نسل بعدی تبلت سری Galaxy Tab S سامسونگ ظاهراً در سه مدل عرضه خواهد شد. گزارشی که از کره جنوبی منتشر شده نشان می‌دهد نسخه بالارده این خانواده گلکسی تب S8 اولترا نام دارد و قرار است به عنوان رقیب مستقیم آیپد پرو ۲۰۲۱ اپل وارد بازار شود.

بر اساس توییتی که توسط یکی از فعالان حوزه فناوری منتشر شده، تبلت پرچمدار آینده سامسونگ از چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ (چیپست پرچمدار معرفی نشده سامسونگ) قدرت خواهد گرفت. این چیپست شامل پردازشگر گرافیکی AMD می‌شود. بر اساس بنچمارک‌های منتشر شده، این چیپست هم سطح چیپست M1 است که در زیر قاب آخرین مدل آیپد پرو به کار رفته است.

سایر مشخصات فنی این تبلت نیز بالارده به نظر می‌رسد. گزارش جداگانه دیگری وجود دارد که می‌گوید این تبلت به بهترین نمایشگر ساخت سامسونگ مجهز است. این همان منبعی است که پیش‌تر ادعا کرده بود تبلت گلکسی تب S8 اولترا به چیپست اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام مجهز خواهد شد؛ بنابراین ممکن است تصمیم سامسونگ در این خصوص هنوز قطعی نشده باشد.

سامسونگ ممکن است رویکردی که برای گوشی‌های پرچمدار خود استفاده می‌کند را برای این تبلت در نظر بگیرد: این رویکرد، استفاده از یک چیپست اسنپدراگون برای بازارهای آمریکای شمالی و چین و استفاده از یک چیپست اگزینوس ساخت خود سامسونگ در سایر بازارهای جهانی است. در هر صورت، پردازنده این تبلت با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی همراه خواهد بود.

در آن سو آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی اپل نیز در آن سمت به یک نمایشگر مدرن mini-LED و تا ۲ ترابایت حافظه داخلی مجهز خواهد بود.

بر اساس شایعات شنیده شده، بدنه تبلت سامسونگ S8 Ultra نسبتاً بزرگ‌تر از S7 Plus خواهد بود و تقریباً هیچ حاشیه‌ای در اطراف نمایشگر آن وجود ندارد. S7 Plus به یک نمایشگر ۱۲.۴ اینچی مجهز بود، در حالی که S8 Ultra به یک نمایشگر ۱۴.۶ اینچی ۱۲۰ هرتزی مجهز است. این تبلت همچنین به یک باتری ۱۱.۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز مجهز است.

ظاهراً سامسونگ قصد دارد تبلت گلکسی تب S8 اولترا خود را در کنار گوشی‌های سری گلکسی S22 رونمایی کند. این مدل می‌تواند حدود ۱۳۲۰ دلار قیمت داشته باشد.