آنتی بادی کرونا

کشف آنتی بادی کرونا در شیر مادران واکسینه شده

طبق تازه‌ترین تحقیقات،‌ مادرانی که واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند می‌توانند با شیر خود آنتی بادی کرونا را به نوزادان خود انتقال دهند.

نتایج به دست آمده از تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد در شیر مادرانی که در برابر کرونا واکسینه شده‌اند آنتی بادی کرونا وجود دارد و نوزادان می‌توانند با مصرف این شیر از آنتی بادی بهره‌مند شوند. طبق گفته یکی از محققان این مطالعه، تعداد چشم‌گیری از زنان باردار و مادران تمایلی به تزریق واکسن کرونا ندارد. هدف اصلی از این تحقیق مشخص شدن مؤثر بودن با نبودن واکسن کرونا بر نوزادان بود.

استفاده از شیر مادر برای جلوگیری از ابتلای نوزاد به کرونا

یکی دیگر از محققان این مطالعه نیز با اشاره به این که سیستم ایمنی نوزادان ناقص است عنوان کرد امکان تزریق واکسن کرونا به نوزادان وجود ندارد و به دلیل این که سیستم ایمنی آن‌ها نیز هنوز ناقص است توانایی مقابله با کرونا را ندارند. با این وجود، می‌توان برای مقابله با این بیماری از شیر مادران کمک گرفت.

شیر مادر از آنجایی که یک ماده پویا محسوب می‌شود در زمان مواجهه با بیماری با تغییر همراه می‌شود که این تغییر می‌تواند به نوزاد یاری برساند. این مطالعه با حضور 21 مادر شیرده انجام شد که در قسمت‌های مراقبت‌های بهداشتی مشغول به کار بودند و شرایط تزریق واکسن‌های کرونا فایزر و مدرنا را داشتند. تحقیق مذکور در سه نوبت قبل از تزریق واکسن،‌ بعد از واکسینه شدن در دوز اول و بعد از واکسینه شدن در دوز دوم انجام شد.

یکی از محققان این مطالعه عنوان کرد آنتی بادی ایمونوگلوبولین A موجود در شیر مادر بعد از واکسینه شدن در دوز دوم با افزایش چشم‌گیری همراه شده است. لازم به ذکر است که اگر کودک سریعا شیر مادر را مصرف نکند و از شیر در یخچال با دمای پایین نگهداری شود، همچنان آنتی بادی خود را تا میزان زیادی حفظ می‌کند.

انتقال آنتی بادی کرونا به جنین از طریق خون بند ناف مادر

نتایج به دست آمده از سایر تحقیقات نیز مشخص ساخته است که جنین آنتی بادی کرونا را پس از تزریق واکسن کرونا به مادر باردار و از طریق خون بند ناف مادر دریافت می‌کند؛‌ اما برای این که میزان آن به طور دقیق مشخص شود و همچنین معلوم شود که محافظت ایجاد شده از آن تا چه اندازه‌ای است باید تحقیقات گسترده‌تری صورت گیرد.

این تحقیق مشخص ساخت که 21 مادر شیرده با تزریق واکسن هیچ‌گونه آسیبی ندیده و همچنین در برابر این ویروس ایمن شده‌اند. طبق گفته محققان، هدف از این مطالعه ترساندن مادرانی که توان شیر دادن به نوزاد خود را ندارند نبوده و قصد داشته تا افراد را برای دریافت واکسن تشویق کنند. در حقیقت زنان باردار می‌توانند با تزریق واکسن کرونا از نوزادان خود نیز در برابر این ویروس محافظت کنند.

محافظت از مادران و نوزادان با تزریق واکسن کرونا

بر اساس اعلام مراکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌های آمریکا،‌ احتمال بروز بیماری‌های خطرناک ناشی از کرونا در زنانی که باردار هستند یا تازه فارغ شده‌اند زیاد است و تعدادی از آن‌ها که آلوده به کرونا شده‌اند برای نفس کشیدن نیازمند دستگاه تنفس مصنوعی شده‌اند. این در صورتی است که بعضی‌ها مجبور می‌شوند جنین را سقط کرده یا زودتر از موعد مقرر به دنیا بیاورند یا حتی از دنیا بروند. از این رو می‌توان با تزریق واکسن به مادران در بدن آن‌ها آنتی بادی کرونا ایجاد کرد و آن‌ها و نوزادانشان را از خطر این بیماری محافظت کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*