باتری نوبیا رد مجیک 6 اس پرو

نتایج تست باتری نوبیا رد مجیک 6 اس پرو منتشر شد

گوشی گیمینگ Nubia Red Magic 6S Pro به تازگی رونمایی شده است. امروز می‌خواهیم نگاهی به نتایج تست باتری نوبیا رد مجیک 6 اس پرو و سرعت شارژ آن داشته باشیم.

متاسفانه سری رد مجیک نوبیا کمی در بخش باتری با مشکل مواجه بوده است. این مشکل در گوشی رد مجیک 5S به دلیل عملکرد نه چندان خوب قابلیت تغییر خودکار نرخ تازه‌‌سازی نمایشگر بروز کرده بود. وقتی که رفرش ریت را روی ۱۴۴ هرتز تنظیم می‌کردید، عملا در تمامی موارد روی این مقدار باقی می‌ماند و باعث هدر رفت انرژی میشد. مدل استاندارد رد مجیک 6 نیز در حالت استندبای مصرف باتری بالاتر از حد معمول داشت؛ اما وضعیت باتری نوبیا رد مجیک  6 اس پرو فرق دارد.

تست باتری نوبیا رد مجیک 6 اس پرو

باتری نوبیا رد مجیک 6 اس پرو

خوشبختانه استفاده از پردازنده اسنپدراگون +888 و یا برخی تغییرات نرم افزاری سبب شده است که مشکل مصرف بالای باتری در رد مجیک 6 اس پرو مشاهده نشود. عملکرد این گوشی در این بخش مشابه گوشی گیمینگ ایسوس راگ فون 5 اس پرو (مجهز به اسنپدراگون +888) است.

در حقیقت اگر تفاوت بین ظرفیت باتری این گوشی و نماینده ایسوس را در نظر بگیریم، تمامی اعداد به دست آمده در تست‌های مختلف برای این دو گوشی در یک راستا قرار دارند. نوبیا رد مجیک 6S پرو با باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپری همراه شده و در راگ فون 5S پرو نیز از یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده شده است.

رد مجیک 6 اس پرو در تست تماس 3G توانست رکورد ۳۱ ساعت و ۴۰ دقیقه را ثبت کند. این میزان اندکی کمتر از رکورد ثبت شده توسط مدل Red Magic 6 است که می‌تواند به خطای تست مربوط باشد. شرایط در وبگردی نیز به همین صورت است. این گوشی توانست با حداکثر نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز تا حدود ۱۲ ساعت وبگردی کند.

هرچند که در تست پخش ویدیو شرایط کاملا متفاوت است و 6 اس پرو توانست با پیشرفت قابل ملاحظه نسبت به نسل قبل رکورد ۱۶ ساعت و ۳۲ دقیقه را ثبت کند. در مدل استاندارد رد مجیک 6 نرخ تازه‌سازی نمایشگر در هنگام پخش ویدیو از ۹۰ هرتز پایین‌تر نمی‌رفت؛ اما این میزان در نوبیا رد مجیک 6 اس پرو به ۶۰ هرتز می‌رسد که تاثیر چشمگیری در جلوگیری از هدر رفت باتری دارد.

روی هم رفته رد مجیک 6 اس پرو توانست در تست باتری وب‌سایت GSMArena امتیاز کلی ۹۷ ساعت را به دست آورد که حتی برای یک گوشی گیمینگ نیز خیلی خوب محسوب نمی‌شود. البته باید از ZTE تشکر کرد که بالاخره توانسته مشکل مصرف بالای باتری در حالت استندبای را برطرف کند، ولی 6S پرو هنوز تا رسیدن به یک گوشی گیمینگ ایده‌آل فاصله دارد.

سرعت شارژ Nubia Red Magic 6S Pro

باتری نوبیا رد مجیک 6 اس پرو

نوبیا رد مجیک 6 اس پرو از شارژ سریع ۶۶ وات پشتیبانی می‌کند، ولی زد تی ای یک آداپتور ۳۰ وات را در جعبه محصول قرار داده است. با شارژر ۳۰ وات باتری رد مجیک جدید در حدود ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. جالب است که مدل استاندارد رد مجیک 6 در این بخش عملکرد بهتری دارد.

دلیل این تفاوت مشخص نیست؛ اما می‌توان آن را به پیامی ربط داد که مرتبا در حین شارژ ظاهر میشد. فارغ از اینکه چه آداپتور یا کابلی استفاده کنید با پیام «شارژ کردن متوقف شده است. ولتاژ شارژ بالا است. شارژر را جایگزین کنید.» مواجه می‌شوید.

پس از این نوبت به استفاده از یک شارژر ۱۰۰ وات استاندارد رسید. خوشبختانه رد مجیک 6 اس پرو این بار هیچ مشکلی نداشت و با سرعت بالایی شارژ شد. در مدت ۳۰ دقیقه ۷۵ درصد از ظرفیت باتری این گوشی پر شد. این در حالی است که با استفاده از شارژر ۳۰ وات در مدت مشابه حداکثر ۴۹ درصد از باتری پر میشد.

اگر یک شارژر ۶۵ وات در خانه دارید که بهتر است از آن به جای شارژر قرار گرفته در جعبه نوبیا رد مجیک 6 اس پرو استفاده کنید. در غیر اینصورت خرید یک شارژر جدید می‌تواند سرمایه گذاری معقولی باشد زیرا می‌تواند باتری گوشی را در تنها ۵۳ دقیقه از ۰ به ۱۰۰ برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*