قابلیت View Once واتساپ

نحوه استفاده از قابلیت View Once واتساپ؛ ارسال محتواهای یکبار مصرف

قابلیت View Once واتساپ یکی از جدیدترین ویژگی‌های این برنامه است که با استفاده از آن می‌توانید تصاویر یا ویدیوهای یکبار مصرف ارسال کنید.

آیا تابه‌حال برایتان پیش آمده که عکس یا ویدیوی خاصی را برای مخاطب‌تان در واتساپ ارسال کرده باشید و دلتان بخواهد آن‌ها را از دستگاه شخص موردنظر حذف کنید؟ تصاویر ارسالی از کارت‌های اعتباری یا رسیدهای مالی و بسیاری از موارد دیگر که می‌توانند حریم خصوصی‌تان را ناامن کنند؛ پس از مشاهده توسط فرد دریافت‌کننده، قطعاً می‌خواهید آن‌‌ها را حذف کنید و از بین ببرید. قابلیت View Once واتساپ به شما این امکان را می‌دهد تا عکس‌ها و فیلم‌های ارسالی‌تان، تنها یکبار توسط گیرنده قابل مشاهده باشد.

در ادامه می‌توانید نحوه استفاده از ویژگی جدید و کاربردی واتساپ را مطالعه کنید.

معرفی قابلیت View Once واتساپ

قابلیت View Once واتساپ

این ویژگی جدید و کاربردی برای اولین‌بار در وبلاگ واتساپ رونمایی شد. View Once که با جدیدترین به‌روزرسانی این برنامه ارائه شده است، به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر و ویدیوهایی را ارسال کنند که تنها برای یکبار توسط گیرنده قابل مشاهده خواهد بود. محتواهای ارسال‌شده در این حالت، به محض مشاهده به طور خودکار حذف می‌شوند تا کاربران بتوانند بر روند اشتراک‌گذاری‌شان کنترل بیشتری داشته باشند. این ویژگی عملکرد مشابهی با حالت Vanish Mode و پیام‌های ناپدیدشونده اینستاگرام دارد.

چگونه تصاویر و ویدیوهای یکبار مصرف را ارسال کنیم؟

قابلیت View Once واتساپ تنها در آخرین نسخه آن موجود است؛ بنابراین اگر هنوز این برنامه را مورد به‌روزرسانی قرار نداده‌اید، باید این کار را انجام دهید. پس از به‌روزرسانی، تنها کاری که باید بکنید این است که طبق مراحل زیر پیش بروید.

  • ۱. صفحه چت شخصی که می‌خواهید فایل مدنظرتان را برایش بفرستید باز کنید
  • ۲. بر روی آیکون دوربین ضربه بزنید و محتوایی که می‌خواهید بفرستید را انتخاب کنید؛ درست مانند روندی که هنگام ارسال فایل‌ها انجام می‌دهید
  • ۳. بر روی آیکون دایره‌ای شکلی که عدد 1 در آن قرار دارد و نزدیک گزینه ارسال تعبیه شده ضربه بزنید
  • ۴. گزینه ارسال را بزنید و محتوای مدنظرتان را بفرستید

هرآنچه که لازم است از قابلیت View Once واتساپ بدانید

این قابلیت یک ویژگی جدید و حائز اهمیت است؛ محتواهای ارسال‌شده در این حالت، تنها یکبار قابل مشاهده هستند. علاوه‌بر این موارد، به هیچ عنوان نمی‌توان آن‌ها را فوروارد، ذخیره و ستاره‌دار کرد یا به اشتراک گذاشت. می‌توانید از این ویژگی در چت‌های خصوصی یا گروه‌ها استفاده نمایید. برای هر محتوایی (اعم از عکس یا فیلم) که می‌خواهید بفرستید، باید این قابلیت را به صورت جداگانه فعال کنید. اگر پیام‌های یکبار مصرف شما توسط شخص یا اشخاص مدنظرتان مشاهده نشوند، پس از ۱۴ روز به صورت خودکار حذف خواهند شد.

توجه داشته باشید که گیرندگان هنوز می‌توانند فایل‌های یکبار مصرف شما را پیش از ناپدید شدن، توسط اسکرین شات یا برنامه‌های ضبط از صفحه ذخیره کنند و آن‌ها را به اشتراک بگذارند؛ بنابراین باید مطمئن شوید که پیام‌ها را فقط برای افرادی که به آن‌ها اعتماد دارید ارسال می‌کنید.

حالا دیگر روش ارسال پیام‌ها را با استفاده از قابلیت View Once می‌دانید. استفاده از این ویژگی بسیار آسان است و می‌توانید به راحتی تصاویر و ویدیوها را در چت خصوصی یا گروه‌ها ارسال کنید؛ فایل‌هایتان پس از مشاهده به طور خودکار حذف خواهند شد.

در مجموع، ویژگی جدید پیام‌رسان واتساپ بسیار کاربردی است و می‌تواند امنیت کاربران را تا حد زیادی تأمین کند. از این به بعد می‌توانید با خیال راحت‌تری محتواهای مدنطرتان را برای دیگران ارسال کنید و از تجربه کار با این پیام‌رسان محبوب لذت ببرید.