اسمارت کانسپت #1

خودروی الکتریکی اسمارت کانسپت #1 اثر جذاب طراح ایرانی معرفی شد

خودروی الکتریکی اسمارت کانسپت #1 معرفی شد. این کراس اوور الکتریکی توسط محمدحسین امینی یکتا، طراح ایرانی گروه دایملر خلق شده است.

شرکت اسمارت در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2005 با معرفی کانسپت فورمور ایده تولید یک کراس اوور ویژه را به معرض نمایش گذاشت، اما این خودرو کوچک که از لحاظ فنی با مرسدس GLK مشترک بود نتوانست به تولید برسد؛ زیرا در آن زمان دایملر کرایسلر به دلیل مشکلات مالی توان توسعه آن را نداشتند، اما اکنون برند اسمارت پس از 16 سال با یک کراس اوور ویژه به صورت جدی به صنعت خودرو بازگشت.

محمدحسین امینی یکتا، طراح خودرو اسمارت کانسپت #1

نکته قابل توجه و افتخار برانگیز این خودرو، طراحی آن توسط یک نابغه ایرانی است. این کراس اوور الکتریکی توسط محمدحسین امینی یکتا، طراح ایرانی گروه دایملر خلق شده است.

معرفی اسمارت کانسپت #1

اسمارت کانسپت #1

شرایط برند اسمارت اکنون نسبت به 16 سال قبل کاملا تغییر پیدا کرده است؛ چرا که این خودروساز اکنون بین دایملر و جیلی جوینت ونچری ۵۰/۵۰ داشته و قصد دارد با نهایت توان خود را احیا کند. کانسپت اسمارت #1 علاوه بر این که پیش‌نمایسی از آینده الکتریکی این برند محسوب می‌شود بلکه از توانایی این برند در ساخت خودروهای بزرگ‌تر نسبت به فورتو و فورفور حکایت دارد.

اسمارت کانسپت #1

اسمارت کانسپت #1 حدود 4.29 متر طول، 1.91 متر عرض و 1.70 متر ارتفاع دارد که چنین ابعادی آن را در کنار مینی کانتری من قرار می‌دهد. این خودرو مفهومی الکتریکی از اورهنگ‌های جلو و عقب کوتاه بهره می‌برد و فاصله بین محوری آن نیز 2.75 متر اعلام شده است.

اسمارت کانسپت #1

این کانسپت در نسخه تولیدی به ردیف سوم صندلی‌ها نیز مجهز خواهد شد. با وجود این که مشخصات بیشتری از این خودرو منتشر نشده اما می‌دانیم درهای عقب ویژه این خودرو فقط برای نسخه کانسپت بوده و از آنها در نسخه تولیدی استفاده نخواهد شد.

اسمارت کانسپت #1

دایملر طراحی این کانسپت را انجام داده و به دلیل این که از معماری SEA جیلی در این خودرو استفاده کرده به همین دلیل این خودرو مفهومی از رینگ‌های بزرگ ۲۱ اینچی و نوارهای نورانی LED در جلو و عقب بهره می‌برد. این خودرو نسبت به سایر محصولات برند اسمارت کاملا متفاوت بوده و بیشترین تغییرات نیز به بخش کابین آن مربوط می‌شود. طراحان برای کابین یک نمایشگر بزرگ 12.8 اینچی را نیز در نظر گرفتند که نمای ویژه‌ای را به وجود آورده است.

اسمارت کانسپت #1

اسمارت کانسپت #1 از شارژ سریع و به‌روزرسانی از راه دور نیز بهره می‌برد. برند اسمارت اعلام کرد شعاع حرکتی این خودرو مناسب بوده و برای آن نسل جدید سیستم اطلاعات سرگرمی نیز ارائه خواهد شد. طبق اعلام اسمارت، نسخه تولیدی با بالاترین سطح هندلینگ دینامیکی روانه بازار خواهد شد.

اسمارت کانسپت #1

نسخه تولیدی اسمارت کانسپت #1 در چین مونتاژ خواهد شد و قرار است از سال آینده روانه بازار چین شود. ضمن این که از سال آینده مشتریان اروپایی نیز می‌توانند آن را سفارش دهند. خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که دایملر و جیلی با یک برنامه‌ریزی ویژه قصد دارند اسمارت را به عنوان یک برند قدرتمند احیا کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*