گوشی گلکسی A73 / گلکسی A72

هر دو گوشی گلکسی A73 و A53 به تراشه اگزینوس با گرافیک AMD مجهز می‌شوند

سامسونگ می‌خواهد در هر دو گوشی گلکسی A73 و A53 از تراشه اگزینوس با گرافیک AMD استفاده کند. بدین ترتیب عملکرد Galaxy A72 و Galaxy A52 بسیار بهتر از رقبا خواهد بود.

پیشتر شایعه شده بود که سامسونگ می‌خواهد از تراشه اگزینوس 2200 در گلکسی اس 22 استفاده کند. این تراشه با همکاری مشترک AMD ساخته شده است؛ اما ظاهرا این همکاری فقط محدود به گوشی‌های پرچمدار شرکت کره‌ای نخواهد بود و هر دو گوشی میان رده گلکسی A73 و گلکسی A53 نیز از آن بهره‌مند خواهند شد.

گوشی های میان‌رده گلکسی A73 و گلکسی A53

اپل توانسته این روز‌ها با عملکرد بسیار خوب فناوری گرافیک خود در بنچمارک‌ها بدرخشد و همین نیز سبب شده که سامسونگ برای رقابت با اپل دست یاری را به سمت AMD دراز کند تا پردازنده‌های گرافیکی این شرکت را در تراشه‌های موبایل اگزینوس جایگذاری کند.

گوشی گلکسی A73 / تراشه اگزینوس با گرافیک AMD

سامسونگ معمولا گوشی‌های قدرتمند سری گلکسی A را در اواخر پاییز معرفی می‌کند. هرچند که این اتفاق در رابطه با گلکسی A72 نیفتاد. این گوشی در اواخر اسفند ماه ۹۹ رونمایی شد و در فروردین وارد بازار شد. با توجه به اینکه سامسونگ می‌خواهد از سری گلکسی اس 22 با گرافیک AMD در زمستان آینده رونمایی کند، انتظار می‌رود که زمان معرفی Galaxy A73 نیز مشابه A72 باشد.

به گزارش منابع خبری از تایوان، تراشه مورد استفاده در گوشی های گلکسی A73 و گلکسی A53 اگزینوس 2200 نخواهد بود. تراشه پرچمدار سامسونگ از ۴ هسته با عملکرد بالا بهره می‌برد؛ اما تراشه میان رده‌ای که قرار است در این گوشی‌ها استفاده شود، به دو هسته با توان بالا مجهز شده است.

با این وجود، این تراشه با زیر سیستم گرافیکی mRDNA ای ام دی همراه خواهد شد و به همین خاطر کاهش عملکرد به دلیل دمای بالا به کمتر از ۱۰ درصد خواهد رسید. این اتفاق یک پیشرفت مهم برای پردازنده‌های اگزینوس به حساب می‌آید؛ زیرا در برخی از آنها در هنگام فشار گرافیکی زیاد حتی شاهد افت عملکرد ۵۰ درصدی نیز بوده‌ایم.

هنوز نمی‌توان با قطعیت گفت که سامسونگ از تراشه اگزینوس با گرافیک AMD در گوشی های گلکسی A73 و A53 استفاده خواهد کرد؛ اما با توجه به اینکه بسیاری از تولید کنندگان در تلاش برای شخصی سازی تراشه‌ها یا تولید تراشه اختصاصی خودشان هستند، چنین اقدامی از سوی سامسونگ خیلی دور از انتظار نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بیاد میخرمش…بهترین میان رده ی بازار میشه تو سال 2022