گوشی‌های ریلمی 8s 5G و ریلمی 8i

گوشی‌های ریلمی 8s 5G و 8i با پردازنده‌های جدید مدیاتک معرفی شدند

Realme گوشی‌های ریلمی 8s 5G و ریلمی 8i را با امکاناتی همچون نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و پردازنده‌های جدید مدیاتک همراه قیمت زیر ۳۰۰ دلاری معرفی کرد.

کمپانی ریلمی امروز میزبان یک رویداد خبری ویژه در هند بود و در آن از جدیدترین دستاوردهای خودش، دو گوشی ریلمی 8s 5G و ریلمی 8i رونمایی کرد. این دو میان‌رده از چیپست‌های برند مدیاتک قدرت می‌گیرند، دارای باتری‌های غول پیکری بوده و به فناوری گسترش رم دینامیک مجهز هستند که به شما اجازه می‌دهد بخشی از رم را روی حافظه ذخیره کنید و به این شکل ظرفیت حافظه دیوایس خود را افزایش دهید.

گوشی ریلمی 8s 5G

گوشی‌های ریلمی 8s 5G و ریلمی 8i

گوشی ریلمی 8s 5G نخستین اسمارت فون جهان است که به چیپست تازه معرفی شده Dimensity 810 شرکت مدیاتک مجهز می‌شود. این تراشه یک پردازنده ۸ هسته‌ای با سرعت ۲.۴ گیگاهرتزی و پردازشگر گرافیکی Mali-G57 را به همراه دارد. در اینجا دو گزینه رم LPDDR4X با ظرفیت ۶ و ۸ گیگابایتی نیز وجود دارد. ضمن اینکه حافظه داخلی این گوشی ۱۲۸ گیگابایت است که اگر این فضا برای شما کافی نباشد می‌توانید با یک کارت میکرو اس دی آن را ارتقا دهید.

در حالی که تصاویر منتشر شده چهار دوربین را روی قاب پشتی گوشی ریلمی ۸ اس ۵ جی نشان می‌دهند، اما در واقع سه دوربین روی این گوشی به کار رفته است. یکی از این دوربین‌ها فقط یک برچسب است. دوربین اصلی این گوشی ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 است، در حالی که دو دوربین دیگر ۲ مگاپیکسلی هستند. یکی از آن‌ها دوربین سیاه و سفید برای عکس‌های پرتره و دیگری برای عکس‌های ماکرو با فاصله ۴ سانتی‌متری از سوژه است.

روی قاب جلوی این گوشی یک نمایشگر ۶.۵ اینچی LCD با حفره‌ای روی آن برای میزبانی از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی حضور دارد. مشخصات این نمایشگر شامل نرخ رفرش ۹۰ هرتزی و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس می‌شود. زیر قاب آن نیز یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با توان شارژ‌ ۳۳ وات از طریق درگاه USB-C به کار رفته است. ضمن این که ریلمی آداپتور شارژ مناسب با این توان را نیز در داخل خود جعبه گوشی قرار داده است.

امکانات ارتباطی این گوشی را Wi-Fi 802.11a/b/g/n/ac، بلوتوث نسخه ۵.۱ و تمام باندهای محبوب 5G و استانداردهای موقعیت‌یابی تشکیل می‌دهد. اندروید ۱۱ با رابط کاربری سفارشی Realme UI 2.0 نیز بخش نرم افزاری این گوشی را تشکیل می‌دهد.

ریلمی این گوشی را در دو نسخه آبی و بنفش با قیمت ۲۴۵ و ۲۷۰ دلاری وارد بازار می‌کند.

گوشی ریلمی 8i

گوشی‌های ریلمی 8s 5G و ریلمی 8i

گوشی ریلمی 8i نیز نخستین موبایلی است که به چیپست جدید Helio G96 مدیاتک مجهز می‌شود. این یک چیپست ۱۲ نانومتری با بهره‌گیری از ۴ یا ۶ گیگابایت رم و ۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی است.

نمایشگر این گوشی به بزرگی ۶.۶ اینچی،‌ از نوع LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و پوشش ۱۰۰ درصدی از فضای رنگی DCI-P3 است. این نخستین گوشی موبایل میان‌رده رو به پایین است که نمایشگر آن نرخ رفرش روان ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند.

روی قاب پشتی آن دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی f/1.8 به همراه دوربین ۲ مگاپیکسلی سیاه و سفید برای پرتره و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی دیگر برای عکاسی ماکرو حضور دارد. این گوشی مثل برادر گران قیمت‌تر خود به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده، ولی با توان کمتر ۱۸ وات شارژ می‌شود. خوشبختانه سازنده یک فست شارژر را هم داخل جعبه این گوشی گذاشته است.

ریلمی ۸ آی قرار است در دو نسخه مشکی و بنفش وارد بازار شود. نسخه ۶۴ گیگابایتی آن با ۴ گیگ رم ۱۹۰ دلار و نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آن نیز با ۶ گیگ رم ۲۱۵ دلار قیمت خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*