آیفون ۱۴ اپل

تصاویر نهایی آیفون ۱۴ اپل با طراحی حفره روی نمایشگرش را در اینجا ببینید

رندرهای جدیدی از گوشی آیفون ۱۴ اپل – Apple iPhone 14 منتشر شده که نشان می‌دهد دو نسل بعد آیفون نیز فاقد فیس آیدی زیر نمایشگر خواهد بود.

اپل خودش را آماده رونمایی از خانواده آیفون ۱۳ در هفته آینده کرده است. اما پیش از برگزاری این رویداد، تصاویری منتشر شده که ادعا می‌شود رندرهای سه‌بعدی آیفون ۱۴ پرو مکس، پرچمدار سال آینده اپل است. این رندر به بیرون درز کرده نشان می‌دهد آیفون ۱۴ اپل برای نخستین بار از طراحی حفره روی نمایشگر استفاده خواهد کرد. این درحالیست که برخی معتقد بودند اپل در حال کار روی فیس آیدی زیر نمایشگر برای استفاده در نسل‌های بعدی آیفون است.

سری ۱۴ آیفون‌های اپل چگونه خواهند بود؟

اکنون یکی از تحلیلگران مطرح به نام راس یانگ ادعا می‌کند که حتی آیفون ۱۴ سال آینده نیز به یک فیس آیدی زیر صفحه مجهز نخواهد بود. او می‌گوید اپل در حال توسعه این فناوری است، اما هنوز آن را به نسخه نهایی نرسانده و مشغول کار روی آن است. وی همچنین اضافه کرده است که پنهان کردن سنسورهای Face ID در زیر صفحه آسان‌تر از پنهان کردن سیستم دوربین اصلی است. به همین خاطر است که دوربین سلفی درون یک حفره روی صفحه نمایش قرار گرفته است.

آیفون ۱۴ اپل

البته گمانه‌زنی‌ها به استفاده از طراحی حفره درون صفحه فقط برای دو مدل آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس اشاره دارند و این یعنی سایر مدل‌های این خانواده از یک بریدگی در بالای صفحه استفاده خواهند کرد یا به یک تاچ آیدی مجهز می‌شوند. دکمه‌های ولوم روی این گوشی به سبک آیفون ۴ کلاسیک مستقل از یکدیگر و به شکل گرد درآمده‌اند. فریم دور گوشی نیز فلزی بوده و خطوط آنتن به طور کامل روی آن تعبیه شده است. در حال حاضر شنیده می‌شود آیفون ۱۴ پرو مکس اپل به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی مجهز خواهد بود و از یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی (با خروجی تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی) با توانایی پشتیبانی از فیلمبرداری 8K استفاده می‌کند.

آیفون ۱۴ اپل

آنچه امروز مشاهده می‌کنید، می‌تواند یکی از چندین طرحی باشد که اپل مشغول کار روی آن‌هاست و شاید هیچ تضمینی نباشد که سال آینده آیفون بعدی را با این ظاهر ببینیم. با این وجود پروسر مطمئن است که شاید در نسخه نهایی ابعاد و رنگ‌بندی این گوشی تغییر کند، اما طراحی کلی آن همین چیزی است که در تصویر مشاهده می‌کند.

آیفون ۱۴ اپل

گزارش‌های قبلی نشان می‌داد اپل در حال کار روی راهکارهای جایگزین برای بریدگی بالای نمایشگر آیفون است. در آن گزارش‌ها گفته می‌شود دو مدل گران قیمت‌تر به فیس آیدی درون نمایشگر مجهز می‌شوند، در حالی که مدل‌های دیگر به تاچ آیدی زیر صفحه مجهز خواهند شد.

تصاویر پس زمینه iPhone 14

پروسر تصاویری را نیز منتشر کرده که گفته می‌شود مربوط به والپیپر گوشی‌های سری آیفون ۱۴ اپل است. در مجموع ۵ تصویر والپیپر مینیمال را مشاهده می‌کنید که طرح مشترکی داشته و فقط در رنگ‌بندی با یکدیگر متفاوت هستند.

اما انتظارها از آیفون ۱۳ که چند روز دیگر معرفی می‌شود به کمی کوچک‌تر شدن بریدگی بالای نمایشگر و همچنین ارائه نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی در مدل‌های Pro محدود می‌شود. ضمن اینکه احتمالاً آیفون‌های بعدی به یک اسکنر LiDAR نیز مجهز می‌شوند و اپل یک نسخه ۱ ترابایتی از آن‌ها را هم عرضه خواهد کرد.

گوشی‌های پرچمدار پیش روی اپل از چیپست سریع‌تر و کم مصرف‌تر A15 Bionic قدرت خواهند گرفت که تحت فرآیند ۵ نانومتری پلاس شرکت TSMC تولید می‌شود. گفته می‌شود این گوش‌ها از مدارهای داخلی کوچک‌تری استفاده می‌کنند که به سازنده اجازه می‌دهد از باتری بزرگ‌تری زیر قاب گوشی‌هایش استفاده کند. ضمن اینکه می‌توان انتظار داشت سرعت شارژ آیفون‌های سری ۱۳ با ارتقا از ۲۲ وات، به ۲۵ وات افزایش پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*