واتساپ در گوشی های قدیمی سامسونگ

پشتیبانی واتساپ در گوشی های قدیمی سامسونگ به پایان رسید

سرانجام پشتیبانی واتساپ در گوشی های قدیمی سامسونگ پایان یافت. شما فرصت کمی برای انتقال تاریخچه چت‌های خود به یک گوشی جدیدتر را دارید.

از چند ماه پیش اخباری مبنی بر اتمام پشتیبانی واتساپ در گوشی های قدیمی سامسونگ شنیده می‌شد. واتساپ اخیراً صفحه مربوط به حداقل نسخه سیستم عامل مورد نیاز برای اجرای اپلیکیشن خودش را به‌روزرسانی کرده است که به دنبال آن گوشی‌هایی با اندروید نسخه ۴.۱ به بعد، آی او اس ۱۰ به بعد و KaiOS 2.5.1 به بعد (آن هم برای تعداد مشخصی از گوشی‌ها) قادر به اجرای این اپلیکیشن پیام‌رسان خواهند بود.

به عبارتی اگر گوشی شما اندروید ۴.۰ که بستنی ساندویچی نام داشت را اجرا کند، قادر نخواهید بود از پلتفرم پیام‌رسان محبوب تحت امر فیس‌بوک در گوشی خود استفاده کنید. اندروید ۴ در اکتبر سال ۲۰۱۱ معرفی شد که نزدیک به ۱۰ سال از حیات این سیستم عامل می‌گذرد. اکنون زمان آن رسیده راه را برای سیستم عامل‌های مدرن‌تر باز کند.

هرچند که دیگر کمتر کسی این روزها از گوشی‌های ۱۰ سال پیش استفاده می‌کند. اگر هم شخصی هنوز صاحب چنین موبایلی از برند سامسونگ است، احتمالا آن گلکسی Ace خواهد بود. حتی گوشی گلکسی نوت اصلی سامسونگ هم که سال ۲۰۱۱ عرضه شد، اکنون به اندروید ۴.۱ (اندروید آب نبات ژله‌ای) ارتقا پیدا کرده است.

واتساپ در گوشی های قدیمی سامسونگ - گلکسی Ace

گوگل می‌گوید مدت‌هاست که کمتر از یک درصد گوشی‌های گلکسی همچنان از اندروید ۴.۰ استفاده می‌کنند. تقریباً هیچ کسی به مدت یک دهه گوشی هوشمند خودش را نگه نمی‌دارد؛ به خصوص این که طی سالیان اخیر پیشرفت‌های باورنکردنی در صنعت گوشی‌سازی رخ داده است.

در مورد آیفون‌ها هم گفتنیست هر کسی که از آیفون ۴ اس یا قدیمی‌تر استفاده می‌کند، دیگر قادر به استفاده از اپلیکیشن WhatsApp در گوشی خود نخواهد بود. آخرین آپدیتی که آیفون ۴ اس آن را دریافت کرد، iOS 10 بود.

از آنجا که سیستم عامل‌ها دائماً در حال توسعه و تغییر هستند تا بتوانند با زمان حرکت کنند. این برای برنامه‌ها (به خصوص پیام‌رسان‌هایی مثل واتساپ) ضروری است که ارتقا پیدا کنند و نباید از پایان پشتیبانی واتساپ در گوشی های قدیمی سامسونگ و سایر برندها متعجب شویم.

سیستم عامل‌های قدیمی و جدید کدهای کاملاً مجزایی از یکدیگر دارند. به همین خاطر توسعه‌دهنده مجبور به کدنویسی دو نسخه کاملاً مستقل از هم برای آن‌ها است که این کار هم پر دردسر بوده و هم برای آن صرفه اقتصادی ندارد. البته واتساپ در عقب‌نشین از پشتیبانی گوشیش‌های سال ۲۰۱۱ و قبل از آن تنها نیست. بسیاری از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها نیز در صدد حذف پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های قدیمی هستند.

اگر شما هم صاحب گوشی‌های قدیمی هستید توصیه می‌کنیم تا اتمام پشتیبانی واتساپ و سایر برنامه‌ها از آن منتظر نمانید. همین حالا یک گوشی جدید بخرید، از تمام اطلاعات اکانت خود در واتساپ پشتیبانی بگیرید و به گوشی جدیدتان انتقال دهید. اگر هم می‌خواهید از سامسونگ به اپل یا بالعکس مهاجرت کنید هم خبر خوب اینکه واتساپ چند روز قبل از قابلیتی رونمایی کرد که به کاربران امکان انتقال اطلاعات اکانت و تاریخچه چت‌های خود بین گوشی‌های قدیمی سامسونگ به آیفون را می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*