نسل جدید کارت های micro SD سامسونگ

نسل جدید کارت های micro SD سامسونگ معرفی شدند

نسل جدید کارت های micro SD سامسونگ در دو خانواده Samsung Pro Plus و Samsung Evo Plus با سرعت خواندن و نوشتن شگفت انگیزی معرفی شد.

در میان طیف وسیعی از محصولات الکترونیکی بازار، سامسونگ یکی از برترین تولیدکنندگان حافظه‌های SSD، کارت‌های SD و micro SD و همچنین سایر دستگاه‌های ذخیره‌سازی داده در بازار است. در همین راستا SamMobile خبر از معرفی دو سری از نسل جدید کارت های micro SD سامسونگ به نام‌های Pro Plus و Evo Plus داده است. هر دو حافظه هم با مدل SD فول سایز و هم micro SD عرضه می‌شوند.

کارت حافظه میکرو اس دی Samsung Pro Plus

کارت حافظه میکرو اس دی پرو پلاس سامسونگ در کلاس V30 قرار دارد که آن را هم مناسب برای استفاده روزمره کاربران حرفه‌ای و هم فیلمبرداری می‌کند. این کارت حافظه سرعت نوشتن مناسب دوربین‌های فوق حساس یا سایر گجت‌های فیلمبرداری مثل پهپاد DJI و اکشن کم GoPro را فراهم می‌کند. نسل جدید کارت های micro SD سامسونگ پرو پلاس در سه اندازه ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد که سرعت خواندن و نوشتن آن‌ها به ترتیب حداکثر تا ۱۶۰ مگابایت و ۱۲۰ مگابایت بر ثانیه است.

نسل جدید کارت های micro SD سامسونگ

کلاس سرعت فیلمبرداری V30 بدان معناست که یک کارت حافظه قادر به ضبط ویدیوهای 4K UHD است. در زیر تفاوت کلاس‌های مختلف کارت‌های حافظه را مشاهده می‌کنید:

نسل جدید کارت های micro SD سامسونگ

کارت حافظه میکرو اس دی Samsung Evo Plus

خانواده کارت‌های حافظه Evo Plus سامسونگ مناسب کاربرانی است که برای استفاده روزمره خود به یک کارت اس دی کاملاً مقاوم و مناسب نیاز دارند. در اندازه این کارت‌ها مشابه سری Pro Plus هستند، با این تفاوت که یک نسخه ۶۴ گیگابایتی اضافه‌تر را نیز ارائه می‌کند. سرعت خواندن و نوشتن در این کارت تا حداکثر ۱۳۰ مگابایت بر ثانیه است که نسبت به مدل‌های معمولی سال گذشته ۱.۳ برابر شده است.

اما نسل جدید کارت های micro SD سامسونگ در دوام و استحکام حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. سامسونگ می‌گوید هر دو خانواده از شش لایه محافظ استفاده می‌کنند،‌ در حالی که نسل قبلی ۴ لایه محافظ داشت. ظاهراً این لایه‌ها جلوی سایش و پارگی ناشی از سقوط را می‌گیرند و اشعه ایکس، آسیب مغناطیسی و تماس با آب حتی با درجه حرارت شدید را تحمل می‌کنند. تمام این کارت‌های حافظه دارای گارانتی محدود ۱۰ ساله هستند و همچنین سازگاری همه جانبه‌ای با آداپتور SD دارند.

کارت حافظه SD فول سایز Pro Plus و Evo Plus سامسونگ

سامسونگ همچنین نسخه فول سایز این کارت‌های حافظه SD را هم ارائه کرده است که از آن‌ها می‌توان در دوربین‌های DSLR و سایر دوربین‌های عکاسی، دوربین‌های فیلمبرداری، کامپیوترها و دیگر گجت‌های بزرگ استفاده کرد. سرعت خواندن و نوشتن این کارت‌ها مشابه نسخه میکرو اس دی آن‌ها است که در بالا اشاره کردیم.

نسل جدید کارت های micro SD سامسونگ

همه‌ی این کارت‌ها دارای کلاس سرعت فیلمبرداری V30 هستند (که اجازه فیلمبرداری 4K UHD را می‌دهد) و هر یک در دو اندازه عرضه می‌شوند کارت حافظه SD مدل پرو پلاس در دو نسخه ۳۲ و ۵۱۲ گیگابایتی و حافظه مدل اوو پلاس نیز در دو نسخه ۳۲ و ۲۵۶ گیگابایتی به فروش خواهند رسید.

در حالی نسل جدید کارت های micro SD سامسونگ با این سرعت‌های شگفت انگیز معرفی شده که گوشی‌های پرچمدار این برند کره‌ای توانایی پشتیبانی از کارت حافظه را ندارند. و این به معنای استفاده نکردن از پتانسیل بالای گوشی‌‌ها است. به عنوان مثال گوشی‌های خانواده گلکسی S21 سامسونگ قادر به فیلمبرداری 8K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه یا 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه هستند. حتی مدل Ultra این خانواده می‌تواند با هر پنج دوربین خود با چنین رزولوشنی فیلمبرداری کند. منظور ما چهار دوربین پشتی و یک دوربین سلفی است.

از طرفی این گوشی‌ها فقط با حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شوند. اگر یک اسلات کارت میکرو اس دی در این گوشی‌ها تعبیه شده بود، کاربران پس مصرف می‌توانستند برای ذخیره عکس‌ها و ویدیوهایی که با گوشی خود ثبت می‌کنند، از نسخه ۲۵۶ گیگابایتی کارت حافظه Samsung Pro Plus روی گوشی خود استفاده کنند!