حقوق پلتفرم های ایرانی

وزارت ارتباطات از پیگیری حقوق پلتفرم های ایرانی حذف شده از گوگل پلی خبر داد

در پی حذف برنامه های ایرانی از فروشگاه گوگل پلی استور، وزارت ارتباطات با انتشار بیانیه‌ای از پیگیری حقوق پلتفرم های ایرانی خبر داد.

در راستای حذف برنامه های پرکاربرد ایرانی مانند طاقچه، فیدیبو و آپارات از فروشگاه پلی استور گوگل، وزارت ارتباطات بیانیه‌ای صادر کرد و به این موضوع واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده که اقدام گوگل نشانگر کینه با مردم کشور و ناراحتی آنها از توسعه پلتفرم‌های ایرانی است.

پیگیری حقوق پلتفرم های ایرانی توسط وزارت ارتباطات

در این بیانیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تحریم ظالمانه برنامه‌های پرکاربرد ایرانی توسط گوگل پلی به شدت محکوم شده است. در این بیانیه، کمترین پاسخ به این اقدام، توسعه برنامه‌های بومی عنوان شده که باید توسط فعالان این حوزه مورد توجه واقع شود. وزارت ارتباطات از صاحبان پلتفرم های بومی در سطح بین المللی حمایت همه جانبه و قطعی خواهد کرد. وزارت ارتباطات با مشارکت دیگر دستگاه‌ها و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها، حقوق پلتفرم های ایرانی را پیگیری خواهد کرد.

این عمل نشان از وجود جنگ با دانش و محصولات فناوری‌محور ایرانی در عرضه بین‌المللی دارد که قطعا تلاش فعالان این حوزه را افزایش خواهد داد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

هر چند با وجود فروشگاه‌های برنامک ایرانی، این نوع اقدامات تاثیر حیاتی بر کسب و کارهای ایرانی ندارد و نخواهد داشت اما ادامه این رویه را نشانه آشکاری از اعلام جنگی نوین علیه دانش و محصولات فناورانه ایرانی می‌دانیم که همه ما ایرانیان را برای افزایش قدرت ملی در حوزه فضای مجازی مصمم‌تر می‌کند. ما معتقدیم تعامل بین‌المللی تنها با دست‌های پر، مؤثر است و امروز به یمن تلاش و توان و خلاقیت جوانان ایرانی در صحنه بین‌المللی سربلندیم.

با دستور ویژه وزیر ارتباطات، عیسی زارع پور از تمام ظرفیت‌ها برای پیگیری حقوق پلتفرم های بومی در عرصه بین‌المللی استفاده خواهد شد.