پشتیبانی نرم افزاری ۳ ساله گوشی های شیائومی

شیائومی برای محصولات جدیدش پشتیبانی نرم افزاری ۳ ساله را وعده می‌دهد

شیائومی سیاست جدیدی را برای به‌روزرسانی‌های اندرویدی گوشی‌های آینده خود اعمال خواهد کرد که شامل پشتیبانی نرم افزاری ۳ ساله می‌شود.

شیائومی یکی از بزرگ‌ترین سازندگان گوشی‌های اندرویدی حال حاضر جهان است. این کمپانی در ارائه آخرین نسخه‌های اندروید به محصولاتش تجربه خوبی ندارد و با توجه به تعداد زیاد دستگاه‌های موجود در بازار، این می‌تواند شما را نسبت به خرید گوشی‌های این برند دلسرد کند. گوشی‌های شیائومی معمولاً به‌روزرسانی‌های نرم افزاری زیادی را دریافت می‌کنند، اما آن‌ها اغلب به‌روزرسانی‌های خود رابط کاربری MIUI است. پرچمداران شیائومی در بهترین حالت دو به‌روزرسانی بزرگ اندرویدی را دریافت می‌کنند. اما به زودی این رویه تغییر پیدا می‌کند.

پشتیبانی نرم افزاری ۳ ساله مختص گوشی‌های جدید شیائومی است

شیائومی اعلام کرده، گوشی‌های هوشمند سری Xiaomi 11T که ۲۳ شهریور ماه معرفی می‌شوند، همگی از پشتیبانی نرم افزاری ۳ ساله بهره‌مند خواهند بود و سه آپدیت بزرگ اندروید را به همراه چهار سال به‌روزرسانی‌های امنیتی دریافت می‌کنند. این عملکردی مثل سامسونگ است که سه سال آپدیت‌های اندرویدی و چهار سال پچ‌های امنیتی را برای گوشی‌های پرچمدارش عرضه می‌کند.

با این حال تعهد شیائومی فقط در مورد گوشی‌های سری 11T صدق می‌کند و لزوماً‌ بدان معنا نیست که تمام گوشی‌های هوشمند آینده این کمپانی یا فقط گوشی‌های پرچمدارش از این رویه استفاده کنند. در آن سو تعهد نرم افزاری سامسونگ در مورد دستگاه‌هایی صدق می‌کند که بعد از اطلاعیه این شرکت وارد بازار شده‌اند. اگرچه در اطلاعیه شیائومی آمده است «امکان ارائه سیستم توسعه یافته اندروید و خدمات ارتقا امنیت به دستگاه‌های بیشتر شیائومی وجود دارد» که می‌تواند کورسوی امیدی برای آینده باشد.

در هر صورت این تغییر برای مشتریان بالقوه شیائومی و همینطور چهره‌ای که از این برند به وجود می‌آید مفید است. با سقوط هواوی بعد از اعمال تحریم‌های ایالات متحده، شیائومی به دنبال پر کردن این خلاء است و سیاست پشتیبانی نرم افزاری ۳ ساله می‌تواند یکی از مؤثر در این روند باشد.

البته شیائومی با زیرکی هر چه تمام راهی برای فرار از زیراین پشتیبانی نرم افزاری را نیز باز گذاشته است. در بیانیه این کمپانی آمده است:

دسترسی به به‌روزرسانی‌های سیستم عامل اندروید و امکانات آن ممکن است از هر دستگاه به دستگاه و از هر بازار به بازار متفاوت باشد. در دسترس بودن به‌روزرسانی به عوامل مختلفی از جمله پیچیدگی به‌روزرسانی‌ها، قوانین محلی، بازار و سایر عوامل بستگی دارد. اما فقط به این‌ها محدود نخواهد بود.

با این حال سیاست‌های شیائومی در حال حاضر با بهترین سیاست به‌روزرسانی نرم افزاری در پلتفرم اندروید مطابقت دارد و هر چند این رویه در ابتدا محدود به چند مدل گوشی خاص است، اما می‌تواند گام مهمی برای برنامه‌های آتی این گوشی‌ساز اندرویدی باشد.