چیپست Kompanio 900T مدیاتک

چیپست Kompanio 900T مدیاتک برای استفاده در تبلت و کامپیوترها معرفی شد

چیپست Kompanio 900T مدیاتک برای استفاده در تبلت و کامپیوترهای بالارده معرفی شد. محصولات مجهز به این تراشه به زودی وارد بازار می‌شود.

کمپانی مدیاتک ساعاتی پیش از چیپست Kompanio 900T به عنوان عضو جدیدی از سری پلتفرم‌های محاسباتی موبایلی Kompanio رونمایی کرد. به زودی تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی می‌توانند از این پردازنده قدرت بگیرند. مدیاتک با توجه به نیازهای روزافزون مصرف‌کنندگان کامپیوترها و تبلت‌ها، تصمیم گرفته پلتفرم‌های سری کمپانیو را برای بازار این محصولات تولید کند.

چیپست Kompanio 900T مدیاتک

مدیاتک چندی پیش از چیپستی به نام Kompanio 1300T رونمایی کرده بود که مناسب تبلت‌های بالارده طراحی شده بود و امکاناتی در رده پرچمداران را ارائه می‌کرد. چیپست جدید 900T که همین چند ساعت پیش معرفی شده نیز برای سطح بالایی از تجربه کاربری طراحی شده است. این تراشه بر مبنای فناوری پیشرفته ۶ نانومتری توسعه پیدا کرده و از طراحی معماری پردازنده ۸ هسته‌ای بهره می‌برد. این شامل دو هسته فوق توانمند ARM Cortex-A78 و شش هسته با کارآمدی بالا به نام ARM Cortex-55 می‌شود. پردازشگر گرافیکی ARM Mali-G68 و پردازشگر مبتنی بر هوش مصنوعی را نیز باید به این مشخصات اضافه کرد.

چیپست Kompanio 900T مدیاتک از حافظه رم LPDDR5 و فضای ذخیره‌سازی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند و می‌تواند از پس یک نمایشگر با رزولوشن 2K و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی برآید. علاوه بر این، پلتفرم جدید مدیاتک به یک مودم 5G داخلی نیز مجهز است، از شبکه دوگانه SA/NSA و اکثر فناوری‌های کلیدی 5G پشتیبانی می‌کند. از دیگر امکانات ارتباطی این تراشه می‌توان به پشتیبانی از وای فای ۶ 2×2 MIMO و بلوتوث ۵.۲ اشاره کرد. محتوای ویدیویی SDR می‌تواند با یک افکت نرم افزاری به HDR نزدیک شود و HDR10 نیز می‌تواند به +HDR10 ارتقا پیدا کنید.

مدیاتک می‌گوید مجموعه پلتفرم‌های سری Kompanio توسط طیف وسیعی از شرکت‌ها در سراسر جهان پذیرفته شده است و قرار است قدرت‌بخش محصولاتی همچون لپ تاپ‌های کروم بوک و تبلت‌ها باشد. به زودی این محصولات وارد بازار خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*