پتنت باتری منعطف برای آیفون تاشو

بار دیگر اپل پتنت یک باتری منعطف برای آیفون تاشو را ثبت کرد

حق اختراع جدید اپل یک باتری منعطف برای آیفون تاشو این کمپانی است. ظرفیت بیشتر،‌ بزرگ‌ترین برتری این باتری نسبت به راهکارهای دیگر است.

در حالی که سامسونگ سومین نسل گوشی منعطف و تاشو خودش را هم عرضه کرده است، اپل هنوز موفق به عرضه آیفون تاشو خود نشده است. زود یا دیر، این شرکت آمریکایی از یک گوشی تاشو رونمایی می‌کند (احتمالاً در سال ۲۰۲۳) و مسلماً تحقیق و توسعه زیادی صورت گرفته و سرمایه‌گذاری بزرگی روی این محصول شده است. و وقتی صحبت از گوشی‌های تاشو می‌شود، یکی از کلیدی‌ترین سخت افزار آن‌ها باتری است که این روزها برای تا شدن به دو یا چند قطعه تقسیم می‌شود.

تازه‌ترین پتنت به ثبت رسیده از سوی اپل، نشان می‌دهد که این کمپانی در حال کار روی یک باتری منعطف برای آیفون تاشو آینده خودش است که می‌تواند از حداکثر فضای داخلی گوشی استفاده کند. غول کوپرتینویی چگونه می‌خواهد این کار را انجام دهد؟ آنطور که حق اختراع تازه ثبت شده اپل نشان می‌دهد، سلول‌های باتری تاشو از یک بخش میانی بسیار کوچکی برخوردارند که در کنار لولا قرار می‌گیرد. این به اپل اجازه می‌دهد از یک واحد باتری در دستگاه تاشو خود استفاده کند و در نتیجه از حداکثر مکان داخل بدنه گوشی استفاده کند. این حق اختراع خیلی به جزئیاتی مثل مشخصات شیمیایی به کار رفته در این باتری نپرداخته است؛ بلکه تنها روی جنبه مکانیکی و فیزیکی آن متمرکز شده است.

یک باتری منعطف با معماری اپل چگونه است؟

پتنت باتری منعطف برای آیفون تاشو

پتنت باتری منعطف برای آیفون تاشو

در توضیح این حق اختراع آمده است:

دستگاه‌های الکترونیکی می‌توانند شامل یک بخش لولا باشند که امتداد طول بخش اول دیوایس را به بخش دوم آن متصل می‌کند. ممکن است قسمت دوم دستگاه که به لولا متصل می‌شود، همراه بخش اول خم شود. بنابراین لولا به سه قسمت با سه ضخامت متفاوت تقسیم می‌شود.

اما چرا اپل تصمیم گرفته یک باتری منعطف واحد را توسعه ببخشد در حالی که استفاده از دو باتری مجزا کاملاً آسان‌تر و بدون دردسرتر البته با ظرفیت کمتر است؟ اپل در این حق اختراع نشان داده که نه تنها به دنبال ارائه ظرفیت باتری بیشتر است، بلکه چنین چنین انعطاف‌پذیری مکانیکی را برای تمام دستگاه‌های تاشو فراهم می‌کند.

این نخستین حق اختراعی نیست که اپل از یک باتری تاشو ثبت می‌کند. سال گذشته میلادی نیز اپل پنتنی را منتشر کرده بود که در آن یک سلول باتری بزرگ به تعداد کوچک‌ترین سلول باتری پیچیده شده به صورت سیلندرهایی دیده می‌شود که امکان خم شدن مکانیکی بدون از دست رفتن خواص شیمیایی سلول‌ها را فراهم می‌کند.

گرچه چنین پتنت‌هایی نشان دهنده این هستند که یک شرکت روی چه فناوری مشغول کار است، اما لزوماً تمام پتنت‌ها به یک محصول نهایی منتهی نمی‌شوند. هدف از توسعه یک باتری منعطف اضافه کردن ظرفیت بیشتری است، اما قطعاً هزینه‌ها را هم برای تولید و هم تحقیق و توسعه افزایش خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*