فعالیت گوشی های شیائومی

رئیس اتحادیه تلفن همراه: مشکلی در فعالیت گوشی های شیائومی ایجاد نمی‌شود

مهدی محبی، رئیس اتحادیه تلفن همراه گفت هیچ مشکلی در فعالیت گوشی های شیائومی در ایران ایجاد نمی‌شود. وی دلیل این ادعا را نیز توضیح داد.

روز گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد با این عنوان که به دلیل تحریم، گوشی های شیائومی در کشورهای ایران، کوبا، سوریه، کره شمالی، سودان و شبه جزیره کریمه غیر فعال می‌شوند. بنا بر ادعای رسانه XDS Developers این اقدام در راستای پیروی از قوانین صادراتی و جلوگیری از فعالیت واسطه‌گران است.

تاکنون شرکت شیائومی هیچ اظهار نظر رسمی در این باره نکرده و فقط چند رسانه خارجی با انتشار گزارشی غیر رسمی مدعی غیر فعال شدن گوشی های شیائومی در کشورهای نام‌برده شده‌اند. با انتشار این اخبار، کاربران ایرانی به خصوص کسانی که از گوشی شیائومی استفاده می‌کنند بسیار نگران آینده دستگاه خود شدند، اما بعید به نظر می‌رسد چنین اتفاقی بیفتد. ما شب گذشته در مطلبی توضیح دادیم که چرا نباید نگران غیر فعال شدن گوشی‌های شیائومی در بازار ایران باشید که این مطلب را می‌توانید از این لینک مطالعه کنید.

فعالیت گوشی های شیائومی پابرجاست

اما امروز، رئیس اتحادیه تلفن همراه به اخبار منتشر شده در این رابطه واکنش نشان داد و گفت جای نگرانی نیست. به گفته مهدی محبی، 95 درصد گوشی‌های وارد شده به کشور ابتدا در کشورهای دیگر فعال و سپس وارد بازار ایران می‌شوند. وی افزود، به خاطر تحریم‌ها، گوشی‌های وارداتی از کشور مبدا به کشور دوم صادر و سپس به ایران به عنوان کشور سوم وارد می‌شوند. در این روند، گوشی‌ها با سیم کارت‌های کشور دوم فعال می‌شوند و سپس به بازار ایران راه پیدا می‌کنند. به همین خاطر هیچ اختلالی در فعالیت گوشی های شیائومی به وجود نخواهد آمد.

رئیس اتحادیه تلفن همراه در ادامه اظهار کرد:

از زمان منتشر شدن برخی اخبار در خصوص رجیستر نشدن گوشی های شیائومی تاکنون هیچ شکایتی در این زمینه از سوی مصرف کنندگان به دست اتحادیه تلفن همراه نرسیده است. در برخی موارد ممکن است گوشی به صورت مسافری یا توسط شرکت‌های ناآشنا به امور وارد کشور شود که صرفا این گوشی‌ها با مشکل رجیستری مواجه می‌شوند.