سوبارو WRX مدل 2022

سوبارو WRX مدل 2022 با تغییرات گسترده معرفی شد

سوبارو WRX مدل 2022 با تغییرات گسترده معرفی شد. سوبارو WRX در نسل جدید تغییرات متعددی را تجربه کرده و اکنون از پلتفرم جدیدی بهره می‌برد. در  ادامه با مشخصات این خودرو آشنا خواهیم شد.

شرکت سوبارو به طور کامل WRX افسانه‌ای خود نوسازی کرده است. سوبارو WRX مدل 2022 اکنون از پلتفرم جهانی سوبارو که در خودروهایی چون لگاسی و اوت بک استفاده شده بهره می‌برد. برای این خودرو موتور 2.4 لیتری توربوشارژ تخت جدیدی در نظر گرفته شده که می‌تواند قدرتی برابر با 271 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر را به تولید برساند. در واقع این پیشرانه اکنون فقط حدود 3 اسب بخار نسبت به پیشرانه 2 لیتری قبلی قدرت بیشتری را تولید می‌کند. این در حالی است که انتظار می‌رفت این پیشرانه بتواند قدرتی در حدود 300 اسب بخار را تولید کند.

مشخصات سوبارو WRX مدل 2022

سوبارو WRX مدل 2022

قدرت تولیدی از این پیشرانه همانند گذشته به تمام چهار چرخ سوبارو WRX مدل 2022 منتقل می‌شود، اما اکنون این سامانه از کنترل گشتاور برداری نیز بهره می‌برد. یک گیربکس 6 سرعت دستی یا نسخه ارتقا پیدا کرده CVT قبلی وظیفه انتقال نیرو از پیشرانه به چرخ‌ها را بر عهده دارد. همچنین این گیربکس به شکل مجازی 8 سرعته بوده و از قابلیت تعویض دنده دستی نیز بهره می‌برد. همچنین سرعت گیربکس CVT اکنون در افزایش دنده حدود 30 درصد و کاهش دنده حدود 50 درصد بهبود پیدا کرده است.

سوبارو WRX مدل 2022

سوبارو برای سدان اسپرت خود نسخه بالارده WRX GT را در نظر گرفته که به شکل استاندارد از کمک‌فنرهای تطبیقی با کنترل الکترونیکی و امکان انتخاب از بین حالت‌های معمولی، راحت و اسپرت بهره می‌برد. سوبارو برای نخستین بار در این محصول خود از چنین کمک‌فنرهایی استفاده می‌کند. از سایر ویژگی‌های نسخه WRX GT می‌توان به صندلی‌های ریکاروی برقی 8 جهته با دوخت قرمزرنگ و رینگ‌های ۱۸ اینچی بجای ۱۷ اینچی نسخه‌های معمولی اشاره کرد.

سوبارو WRX مدل 2022

با وجود این که از نظر اعداد سوبارو WRX مدل 2022 نسبت به قبل تغییرات زیادی را تجربه نکرده است، اما نمی‌توان این خودرو را مشابه نسل قبل دانست؛ چرا که پلتفرم جدید باعث شده تا این خودرو اکنون نمای عریض‌تری داشته باشد و چراغ‌های جلو پنجه‌ای نیز از طراحی مدرنی بهره می‌برند. جنس گلگیرهای جلو از آلومینیوم بوده که توانستند حدود 2.3 کیلوگرم از وزن این خودرو را کاهش دهند. همچنین روکش‌های پلاستیکی در بخش‌های پایینی بدنه نیز نمای مشابه کراس اوورها را به وجود آورده‌اند. سوبارو اعلام کرد این روکش‌های پلاستیکی و همچنین سینی زیر پیشرانه به دلیل بافت ویژه خود باعث کاهش مقاومت در برابر هوا خواهند شد.

سوبارو WRX مدل 2022

سوبارو برای بخش عقب این خودرو یک اسپویلر کوچک یکپارچه را در نظر گرفته است. از این رو مشتریانی که به دنبال بال بزرگ هستند باید قطعات افترمارکتی را سفارش دهند. چراغ‌های عقب سوبارو WRX مدل 2022 نیز از طرحی مشابه ماگمای آتشفشانی بهره می‌برند، اما از دید کارشناسان این چراغ‌ها شبیه چراغ‌های هوندا سیویک هستند.

سوبارو WRX مدل 2022

طراحان برای این که کابین این خودرو مشابه اوت بک یا ایسنت باشد، تغییرات متعددی را اعمال کردند. نمایشگر بزرگ ۱۱.۶ اینچی عمودی در میانه داشبورد به عنوان یکی از مهم‌ترین تغییرات محسوب می‌شود که توانسته جای تمام دکمه‌ها و کنترل‌های فیزیکی را بگیرد. همچنین غربیلک فرمان D شکل و پدال‌های آلومینیومی نیز حس اسپرت WRX را برای راننده به وجود خواهند آورد.

سوبارو WRX مدل 2022

ساختار جدید بدنه به دلیل مرکز ثقل پایین‌تر و ۲۸ درصد استحکام پیچشی بیشتر باعث شده تا رانندگی و هندلینگ سوبارو WRX مدل 2022 به میزان چشمگیری بهبود یابد. ضمن این که این خودرو اسپرت به سیستم فرمان برقی جدیدی نیز مجهز شده که باعث ایجاد احساس طبیعی‌تری می‌شود. این خودرو از اوایل سال 2022 با قیمت پایه 30 هزار دلار روانه بازار آمریکا می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*