کارت اهدای عضو

راهنمای ثبت نام کارت اهدای عضو به صورت آنلاین

برای نحوه ثبت نام و دریافت کارت اهدای عضو با ما همراه باشید تا در این عمل انسان‌دوستانه باهم سهیم باشیم.

افراد و مشاغل زیادی هستند که هرروز جان بسیاری از آدم‌ها را نجات می‌دهند، اما با داشتن کارت اهدای عضو هرکسی فارغ از سن، جنس و شغلش می‌تواند نه تنها جان یک نفر بلکه تا 8 نفر را نجات بدهد و روح تازه‌ای در کالبدشان بدمد.

در واقع با داشتن این کارت پس از مرگ، اعضای بدن فرد متوفی به انسان‌های دیگری که نیازمند آن ارگان هستند پیوند زده می‌شود. برخی از این اندام‌ها به سختی پیدا می‌شوند و برخی نیز باید در صف پیوند بمانند تا نوبتشان شود. این در حالی است که افرادی که در سامانه اهدای عضو ثبت نام کرده‌اند با مرگشان، چندین نفر دیگر را از مرگ رها می‌کنند. اهدای اعضای بدن از جمله کارهای با ارزشی بوده که از سالیان دور در سراسر دنیا رواج داشته است.

در کشورمان قانون پیوند اعضا سال 1372 به مجلس تقدیم و در سال 1379 تصویب شد. آیین‌نامه آن نیز در سال 1381 توسط دولت ابلاغ شده و سپس شبکه فراهم‌آوری اعضای پیوندی ایران طی همان سال برپا شد.

اگر شما جزو کسانی هستید که می‌خواهید اعضای بدنتان پس از مرگ مغزی به بیماران پیوندی اهدا شود بایستی برای اهدای عضو ثبت نام کرده و کارت عضویتتان را دریافت کنید. با این وجود برای اهدای اعضای بدن پس از مرگ همچنان به اجازه اولیا دم نیاز خواهد بود و در صورت عدم موافقت آن‌ها، فرآیند متوقف می‌شود. بنابراین بهتر است این موضوع را با نزدیکانتان در میان بگذارید تا از قصد شما آگاه شوند.

سامانه ثبت نام کارت اهدای عضو

خوشبختانه ثبت نام و رهگیری کارت اهدای اعضا از سال‌ها پیش به صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت اهدای عضو صورت می‌گیرد. برای ثبت نام و درج نام شما در کنار سایر اهداکنندگان اینجا کلیک کنید.

پس از باز کردن لینک مربوط به ثبت نام، با فرمی نسبتا طولانی مواجه خواهید شد که در آن باید اطلاعاتتان را وارد کنید. نام و نام خانوادگی، نام پدر، جنسیت، شماره شناسنامه، کد ملی، محل تولد، تلفن همراه، استان، شهر، آدرس، کدپستی و نحوه آشنایی با سایت از فیلدهای اجباری هستند و همچنین می‌توانید اعضایی که می‌خواهید اهدا کنید را مشخص کنید.

بعد از پر کردن فیلدها و تایید نهایی توسط شما، اطلاعاتتان بررسی خواهد شد. در صورتی که اطلاعات صحیح باشند و مشخصاتتان را کامل وارد کرده باشید کارت عضویتتان صادر می‌شود. این کارت دیگر همانند قبل با همکاری بیمارستان مسیح دانشوری و شرکت پست ارسال نمی‌شود و تنها مستند فیزیکی از آن، چاپ فایل آن خواهد بود که توسط کاربر به صورت اختیاری انجام می‌شود.

لازم به ذکر است برای دسترسی مجدد به حساب کاربری خود در سامانه، حفظ نام کاربری و پسوردی خواهد بود که زیر کارت نوشته شده است. در صورتی که رمزتان را فراموش کنید تنها راه بازیابی کارت اهدای عضو از طریق ایمیل ثبت شده در زمان ثبت نام خواهد بود. در صورتی که ایمیل خود را هنگام ثبت نام وارد نکرده‌اید با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات، همین حالا از ثبت ایمیل اطمینان حاصل کنید.

شما می‌توانید با استفاده از اطلاعات کاربری‌تان از طریق همین سایت مراحل صدور و ارسال کارتتان را پیگیری کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*