واکنش شیائومی

واکنش شیائومی به قفل شدن گوشی‌هایش: تحقیق می‌کردیم!

پس از سکوت چند روزه، حالا شاهد واکنش شیائومی نسبت به جنجال مسدود شدن گوشی‌هایش هستیم. کمپانی چینی، هدف گرفتن چند بازار خاص را رد کرد و این را یک سیاست فرامنطقه‌ای برای جلوگیری از قاچاق محصولات و حفظ امنیت داده‌های کاربران عنوان کرد.

در مناطقی که خبر غیر فعال شدن گوشی‌های شیائومی منتشر شد (کوبا، ایران، سوریه، سودان، کره شمالی و منطقه کریمه)، این کمپانی حضور رسمی ندارد. سیاست صادرات شیائومی هم به مشتریان اجازه نمی‌دهد محصولات را به مناطق ممنوعه صادر کنند. البته به گزارش رسانه‌ها، بازار خاکستری طی سال‌های اخیر در حال بزرگ شدن بوده و این امری عادی است که مشتریان، یک دستگاه شیائومی را در منطقه‌ای بخرند و در جای دیگر از آن استفاده کنند.

برخی رسانه‌ها نیز این موضوع را به تحریم‌های ایالات متحده نسبت دادند: اینکه کمپانی چینی با فشار واشنگتن، ناگزیر به مسدودسازی گوشی‌هایش در مناطق تحت تحریم آمریکا شده است.

اما شیائومی در واکنش خود، قفل شدن گوشی‌ها را موقتی و یک اقدام تحقیقاتی عنوان کرد؛ آن هم برای جلوگیری از به خطر افتادن امنیت اطلاعات و حقوق کاربران!

به گفته‌ی سخنگوی شیائومی، تحقیقات به نتایج مطلوبی ختم شده است و دستگاه‌های مسدود شده، حالا مانعی برای راه‌اندازی مجدد ندارند.

ناگفته نماند در سه ماهه دوم سال 2021، این کمپانی در جایگاه دوم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان موبایل جهان ایستاد؛ دستاوردی که عمدتا به لطف حضور موفق در خارج از کشور چین حاصل شد.

مثلا سهم بازار شیائومی در کوبا، حدود 15 درصد است و هر یک از بازارهای ذکر شده، برای این کمپانی اهمیت ویژه‌ای دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. یک پاسخ بینهایت بی ربط و غیر مسئولانه، بر فرض محال اگر هم این مشکل تحقیقاتی بوده باشه چه کسی پاسخگوی مشکلات و دردسرهای ایجاد شده هست!؟ عذرخواهی رسمی کمترین پاسخ به مشکلات بوجود آمده میبود به شخصه خوشحالم که از دو سه سال گذشته به این طرف از محصولات برندهای اصالتأ چینی استفاده نمیکنم

  2. اصن اگه این کارو میکرد و واقعی بود شیائومی نابود میشد