سامانه شاد

رئیس جمهور: سامانه شاد مسئول ارائه آموزش عمومی رایگان است

رئیس جمهور در جلسه شورای عالی فضای مجازی ضمن ضروری دانستن ظرفیت فضای مجازی در رشد و تعالی کشور، گفت سامانه شاد مسئول ارائه آموزش عمومی رایگان است.

دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم، عصر روز گذشته، سه شنبه 23 شهریور 1400 در نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت فعلی شرکت کرد و از اهمیت فضای مجازی و همچنین وضعیت آموزش مجازی با سامانه شاد سخن گفت. وی در این جلسه گفت فضای مجازی در تمام ابعاد زندگی مردم تاثیرگذار است و لازمه استفاده مناسب از ظرفیت فضای مجازی، شناخت و آشنایی کامل با الزامات آن خواهد بود. به گفته رئیسی، اگر به فضای مجازی به صورت دقیق و درست نگاه کنیم، تحول اساسی در کشورمان رخ می‌دهد.

شورای عالی فضای مجازی

رئیس جمهور کشورمان در ادامه اظهار کرد اقدامات انجام شده هنوز با الزامات ابلاغی و اهداف تشکیل شورای عالی فضای مجازی فاصله زیادی دارد و تلاش می‌کنیم با استفاده از دیدگاه کارشناسان و صاحب‌نظران فعال در این حوزه، بتوانیم این فناوری را به درستی و در مسیر پیشرفت کشور و رفاه مردم به کار بگیریم. رئیسی تاکید کرد باید در این مسیر مردم را اقناع کرد. وی همچنین افزود:

حوزه دیجیتال و فضای مجازی ظرفیت بالایی برای تحول اقتصادی دارد و با خودباوری جوانان کشور می‌توان قدرت سایبری ایران را بهبود بخشید و از این فضای امن به نفع مردم استفاده کرد.

دکتر رئیسی در ادامه به لزوم اجرای مصوبه‌ها و فعال‌سازی شورای معین و کمیسیون‌های زیرمجموعه شوراهای عالی نیز اشاره کرد.

ارائه آموزش عمومی رایگان با سامانه شاد

موضوع توسعه آموزش و پرورش مجازی نیز در جلسه روز گذشته شورای عالی فضای مجازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه قرار شد سامانه شاد ذیل وزارت آموزش و پرورش، مسئول ارائه آموزش عمومی رایگان باشد. همچنین مقرر شد در زمینه فعالیت آموزشی ارزش افزوده بخش دولتی و غیر دولتی تنظیم مقررات کرده و مجوز صادر کند.

علاوه بر این، سازمان برنامه و بودجه باید در قانون بودجه سنواتی، ردیف مشخصی به منظور توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش مجازی در نظر بگیرد و برای دانش‌آموزان و معلمان کمتر برخوردار، کمک مالی و تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی با هدف تامین تجهیزات ارائه شود. در همین زمینه، رئیسی وزارتخانه آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین مرکز ملی فضای مجازی را موظف کرد با توجه به نزدیکی آغاز سال تحصیلی جدید، چارچوب آموزش در فضای مجازی را نهایی کند و در اختیار شورای عالی قرار دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*