آی او اس 15

تاریخ عرضه آی او اس 15 و اسامی آیفون های دریافت کننده آن اعلام شد + ویژگی‌ها

تاریخ عرضه آی او اس 15 و آیفون‌های دریافت کننده این نسخه اعلام شد. در ادامه نگاهی به ویژگی‌های جدید سیستم عامل iOS 15 می‌اندازیم.

اپل امشب یک مراسم بزرگ را برگزار کرد و علاوه بر محصولات داغی مانند اپل واچ سری 7، گوشی های آیفون 13 و ایرپادز جدید، یک خبر جذاب دیگر نیز در این رویداد اعلام شد که می‌تواند برای صدها میلیون‌ها طرفدار و کاربر اپل در سراسر جهان مهم و تاثیرگذار باشد. اپل در این مراسم، تاریخ عرضه آی او اس 15 و اسامی آیفون های دریافت کننده این نسخه از سیستم عامل iOS را اعلام کرده است.

iOS 15 در اوایل امسال در اجلاس توسعه‌دهندگان WWDC21 معرفی شد و از آن زمان نسخه مخصوص توسعه دهندگان و همچنین بتای عمومی این سیستم عامل در دسترس قرار گرفت. طبق بررسی‌هایی که از این نسخه منتشر شده، آی او اس 15 را یک به‌روزرسانی تکاملی و نه یک نرم افزار انقلابی دانسته‌اند که هدف آن رفع ایرادهای آی او اس 14 و بهبود تجربه کاربری عنوان شده است. البته در این نسخه، تعداد زیادی ویژگی‌های جدید نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و قرار نیست همه چیز شبیه به iOS 14 باشد.

آی او اس 15

طبق اعلام اپل، انتظار می‌رود iOS 15 از 20 سپتامبر 2021 یعنی 29 شهریور 1400 به صورت عمومی عرضه شود. این روش معمول در شرکت اپل است که بر خلاف دستگاه‌های اندرویدی، آیفون‌ها به‌روزرسانی نرم افزاری را به سرعت دریافت می‌کنند. بنابراین بعید به نظر می‌رسد که کاربران آیفون مجبور باشند مدت زیادی منتظر بمانند تا نسخه جدید آی او اس 15 را دریافت کنند.

آیا به روزرسانی iOS 15 اجباری است؟

با عرضه آی او اس 15، کاربران این اختیار را خواهند داشت که دستگاه خود را به‌روز کنند یا روی همان نسخه iOS 14 باقی بمانند. هیچ دلیلی وجود ندارد که شما دستگاه خود را به‌روز نکنید زیرا iOS 15 پیشرفت‌های زیادی را به همراه دارد و رابط کاربری آن مزایایی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. اما در صورت لزوم به هر دلیلی که مایل نیستید iOS 15 را دانلود و نصب کنید و در آی او اس 14 باقی بمانید، اپل دائما شما را اذیت نمی‌کند.

گوشی‌های دریافت کننده آی او اس 15

اپل به سیاست شگفت‌انگیز به‌روزرسانی نرم افزاری محصولات خود ادامه می‌دهد و آخرین نسخه از سیستم عامل iOS را به دستگاه‌هایی که بیش از 5 سال عمر دارند، می‌رساند. قدیمی‌ترین دستگاه پشتیبانی شده از این سیستم عامل در واقع آنقدر قدیمی است که حتی از جک هدفون و دکمه خازنی تاچ آی دی نیز بهره می‌برد.

در ادامه لیستی از تمام آیفون‌هایی که iOS 15 را دریافت می‌کنند، آورده شده است:

  • آیفون 6 اس
  • آیفون 6 اس پلاس
  • آیفون اس ای 2016
  • آیفون 7
  • آیفون 7 پلاس
  • آیفون 8
  • آیفون 8 پلاس
  • آیفون ایکس
  • آیفون ایکس آر
  • آیفون ایکس اس
  • آیفون ایکس اس مکس
  • آیفون 11
  • آیفون 11 پرو
  • آیفون 11 پرو مکس
  • آیفون اس ای 2020
  • آیفون 12
  • آیفون 12 مینی
  • آیفون 12 پرو
  • آیفون 12 پرو مکس

آی او اس 15 چه ویژگی‌های جدیدی را به همراه خواهد داشت؟

اما چگونه اپل کاربران را به دریافت iOS 15 تشویق می‌کند؟ چندین ویژگی و پیشرفت جدید وجود دارد، اما برخی از این قابلیت‌ها به اندازه ویژگی‌های جدید iOS 14 مهم نیستند. آی او اس 14، ویژگی‌هایی مانند ویجت‌های صفحه اصلی و کشوی برنامه را به گوشی های آیفون اضافه کرد و فاصله بیشتری را با مجموعه ویژگی‌های اندروید به وجود آورد.

آی او اس 15 نمی‌تواند به اندازه نسخه قبلی قابل توجه و تاثیرگذار باشد، اما هنوز نکات زیادی درباره آن وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

بهبود فیس تایم

در آی او اس 15، تماس‌های ویدیویی فیس تایم طبیعی‌تر، راحت‌تر و شبیه به زندگی واقعی می‌شوند. یکی از ویژگی‌های جدید، ایزوله شدن صدا است که صدای شما را از نویزهای محیط اطراف جدا می‌کند. یک نمای جدید هم وجود دارد که در حالت عمودی، به طرز هوشمندانه‌ای پس زمینه تصویر شما را تار می‌کند.

نوتیفیکیشن‌ها

سرانجام اعلان‌ها در آی او اس 15 دوباره بازطراحی شده‌اند. به غیر از آیکون‌های بزرگتر و تاثیرگذار‌تر که باعث می‌شود راحت‌تر بتوانید متوجه شوید چه برنامه‌ای به شما اعلان داده است، اپل چیزی به نام خلاصه اطلاع‌رسانی را نیز معرفی کرده است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد اعلان‌های غیر ضروری برنامه‌هایی را که برایتان مهم نیستند جمع‌آوری کرده و آنها را در زمان خاصی از روز در یک ویجت زیبا تحویل دهید تا در این بین حواس شما را پرت نکند. این یک ویژگی جدید فوق‌العاده است که دریافت نوتیفیکیشن‌ از برنامه‌های مهم را راحت‌تر می‌کند. این ویژگی به خوبی کار می‌کند و کاربرد زیادی برای کاربران خواهد داشت؛ به خصوص اگر برنامه‌های زیادی به طور مداوم به شما اسپم دهند.

بهبود عکس‌ها

برنامه Apple Photos با استفاده از گوگل لنز، امتیاز تشخیص کاراکتر نوری را دریافت می‌کند و به شما امکان می‌دهد متن را از عکس‌ها، اسکرین شات‌ها و سایر تصاویر موجود در گالری خود جدا کنید. این همه ویژگی جدید Live Text است که به نظر می‌رسد یک افزودنی بصری و مفید برای آی او اس باشد.

سایر ویژگی‌های جزئی جدید

در آی او اس 15 کیف پول اپل بسیار مفیدتر از قبل می‌شود. شما می‌توانید وسایل نقلیه و خانه‌های منتخب خود را با گوشی آیفون یا اپل واچ خود قفل یا باز کنید. اپل مپس یا نقشه اپل دارای ویژگی واقعیت افزوده است که به شما کمک می‌کند در محیط اطراف خود حرکت کنید. در این برنامه، مکان‌ها و بناهای قابل توجهی در حال حاضر به صورت سه بعدی وجود دارند.

برنامه مترجم یا Translate با تک تک به‌روزرسانی‌های پیاپی آی او اس بهتر می‌شود و آی او اس 15 نیز از این قاعده مستثنی نیست. سرانجام ترجمه گسترده سیستم به آیپد او اس، آی او اس و مک او اس اضافه شد و به شما این امکان را می‌دهد که هر متنی را با ضربه زدن روی آن انتخاب کنید و با لمس گزینه Translate، متن مورد نظر را ترجمه کنید.

برنامه Note آی او اس 15 نیز قابلیت‌های جدیدی را ارائه می‌کند. اکنون برچسب‌هایی که به شما امکان جستجوی آزاد را می‌دهد اضافه شده است. برنامه آب و هوا هم در همه جا در حال طراحی مجدد و کاربردی‌تر شدن است. در این نسخه جدید، نه تنها تصاویر بهبود بخشیده شده، بلکه عملکردهای جدیدی در قالب نمایشگرهای گرافیکی جدید برای داده‌های مربوط به آب و هوا ایجاد شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*