قیمت تارا دنده دستی

قیمت تارا دنده دستی ایران خودرو در بازار آزاد مشخص شد

به تازگی نسخه دستی خودرو تارا توسط شرکت ایران خودرو به بازار کشور ورود پیدا کرده و اکنون قیمت تارا دنده دستی در بازار آزاد مشخص شده است.

خودرو تارا یکی از جدیدترین اتومبیل‌های شرکت خودروسازی ایران خودرو است که با الهام‌گیری از پژو 301 طراحی شده است. پس از ورود کمپانی پژو به کشور در دهه 90،‌ ایران خودرو به فکر همکاری مشترک با این کمپانی معتبر اروپایی افتاد و در تلاش بود تا بتواند برخی از محصولات این کمپانی را مانند پژو 2008، پژو 208 و پژو 301 بومی‌سازی کند. شرکت ایران خودرو چندان در این زمینه موفق نبود و تنها تعداد محدودی از پژو 2008 را به تولید و عرضه رساند. علاوه بر این تعدادی از نسخه‌های وارداتی پژو 301 را نیز به فروش رساند و هرگز موفق به مونتاژ‌ این خودرو نشد.

این در حالی بود که امتیاز استفاده و پلتفرم خودروهای مذکور توسط ایران خودرو خریداری شده بود و از این رو مشهورترین شرکت خودروسازی ایرانی به فکر آن افتاد تا پژو 301 را بومی‌سازی کرده و روانه بازار کند. بنابراین پس از اعمال تحریم‌های بین‌المللی و ترک ایران توسط شرکت‌های خودروسازی اروپایی از جمله پژو،‌ شرکت ikco خط تولید آزمایشی پژو 301 را راه‌اندازی کرد. اما مدیران شرکت ایران خودرو از این موضوع استقبال نکردند و تصمیم به عرضه یک اتومبیل بومی‌سازی شده گرفتند تا بدین صورت دیگر هیچ نشانی از کمپانی پژو وجود نداشته باشد.

قیمت تارا دنده دستی در بازار چقدر است؟

شرکت ایران خودرو به منظور تحقق این برنامه در سال 1398 به معرفی یک اتومبیل سدان با کد کی 132 پرداخت که از نظر ظاهری متفاوت بود.  پس از گذشت مدتی و قبل از ورود این اتومبیل به خط تولید ایران خودرو،‌ این شرکت تصمیم گرفت تا برای اتومبیل متفاوت و جدید خود نام تارا را برگزیند و از سال 99 اقدام به پیش‌فروش آن کرد و نهایتا نیز از ماه جاری خودرو تارا در نسخه دستی به بازار کشور عرضه شد.

در حال حاضر قیمت تارا دنده دستی در بازار آزاد، با توجه به رنگ خودرو بین 350 تا 380 میلیون تومان اعلام شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*