بازی Halo 5

بازی Halo 5 برای رایانه‌های شخصی منتشر نخواهد شد

برخلاف شایعات پیشین، استودیوی سازنده‌ بازی Halo 5 – هیلو 5 رسما اعلام کرد که این نسخه برای رایانه‌های شخصی در دسترس قرار نمی‌گیرد.

با انتشار تمامی نسخه‌های هیلو برای رایانه‌های شخصی، طرفداران انتظار داشتند که بازی Halo 5 را نیز بر روی این پلتفرم مشاهده کنند اما ظاهرا قرار نیست چنین اتفاقی رخ دهد.

اخیرا اطلاعاتی در رابطه با تعدادی از بازی‌های تحت پشتیبانی انویدیا فاش شده که در آن فهرست، نام هیلو 5 نیز به چشم می‌خورد. این مسئله باعث شد تا شایعات پیرامون عرضه‌ی بازی برای رایانه‌های شخصی قوت بگیرد اما به گفته‌ی استودیوی 343 اینداستریز (343Industries)، نباید منتظر این نسخه باشید.

یکی از اعضای تیم توسعه‌ی 343 اینداستریز، برایان جرد (Brian Jarrard) در این رابطه گفته است:

ما هیچ برنامه‌ای برای انتشار هیلو 5 برای رایانه‌های شخصی نداریم.

علاوه بر این‌ها، شرکت انویدیا نیز توضیح داد که لیست فاش شده، شامل عناوینی می‌شود که «شاید» برای رایانه‌های شخصی عرضه شوند.

بازی Halo 5

برایان جرد اضافه کرد که می‌داند «تقاضا برای آوردن هیلو 5 به رایانه‌های شخصی بالا است» اما تمرکز اصلی آن‌ها بر روی عرضه‌ی هیلو اینفینیت (Halo Infinite) قرار دارد و پشتیبانی از نسخه‌های قبلی نیز کار آسانی نیست. او به این نکته نیز اشاره داشت که شاید در سال‌های آتی، این بازی را بر روی پلتفرم‌های جدیدی مشاهده کنیم:

ما هرگز نمی‌گوییم هرگز، اما در حال حاضر خبری در راه نیست.

یکی از بخش‌های آنلاین هیلو 5 به نام فورج (Forge)، در سال 2016 به صورت رایگان برای رایانه‌های شخصی منتشر شد که نوید اتفاقات خوبی را می‌داد اما پس از آن، هرگز چیزی مرتبط با این بازی برای طرفداران رایانه‌های شخصی در دسترس قرار نگرفت. انتظار می‌رفت که همراه با هیلو: مجموعه مستر چیف (Halo: The Master Chief Collection) یا حداقل پس از آن، استودیوی 343 اینداستریز برای پورت کردن هیلو 5 اقدام کند اما به نظر می‌رسد که نباید در این رابطه امیدوار باشیم.

خوشبختانه، هیلو اینفینیت از همان روز اول برای رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود و بخش آنلاین چندنفره‌ی آن را می‌توانید به صورت رایگان تجربه کنید. مایکروسافت اعلام کرده که این نسخه، از پایه برای رایانه‌ها بازسازی شده و دارای تنظیمات گرافیکی پیشرفته‌ای است که بر روی نسخه‌های کنسولی وجود ندارند. این نسخه از مانیتورهای فوق عریض نیز پشتیبانی می‌کند و نرخ فریم بالایی خواهد داشت.

بخش داستانی هیلو اینفینیت را هم‌اکنون می‌توانید پیش خرید کنید؛ ضمن اینکه مشترکان سرویس ایکس باکس گیم پس (Game Pass) می‌توانند این بخش را نیز به صورت رایگان تجربه کنند. این بازی مورد انتظار در ماه دسامبر 2021 عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*