شبکه های اجتماعی

حضور کاربران ایرانی در کدام یک از شبکه های اجتماعی بیشتر است؟

تعداد کاربران ایرانی حاضر در شبکه های اجتماعی افزایش یافته است؛ به نحوی که هم‌اکنون 88.5 درصد از کاربران ایرانی عضو واتساپ هستند.

مرکز آمار ایران برای آگاهی یافتن از رفتارهای‌ فرهنگی و فعالیت خانواده‌ها به منظور به کارگیری آن‌ها در برنامه‌های فرهنگی، از سال گذشته اقدام به اجرای طرحی تحت عنوان آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار نموده است. مرکز آمار ایران طرح مذکور را با مشارکت داوطلبانه 43 هزار و 700 خانواده شهری و همچنین 18 هزار و 860 خانواده روستایی انجام داده است و طی آن اطلاعات مرتبط با حوزه سرمایه اجتماعی، فعالیت‌های ورزشی، موسیقی، شبکه‌های اجتماعی،‌ کتاب و نشریات و… افراد 15 سال به بالا را جمع‌آوری کرده است.

نتایج به دست آمده از آمارگیری مذکور مشخص می‌سازد که 65 درصد از افراد 15 سال به بالا طی سال گذشته حداقل در یک شبکه اجتماعی فعالیت داشته‌اند. لازم به ذکر است که این افراد به طور میانگین روزانه یک ساعت و 32 دقیقه و 18 ثانیه در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته‌اند.

افزایش تعداد کاربران ایرانی واتساپ و اینستاگرام

واتساپ با اختصاص 88.5 درصد از کاربران ایرانی به خود هم‌اکنون به عنوان محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران شناخته می‌شود و همچنین اینستاگرام نیز با اختصاص 68 درصد از کاربران ایرانی به خود در رتبه دوم قرار گرفته است. این در صورتی است که در سال 1396 تعداد کمتری از کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی مشغول به فعالیت بوده‌اند. طی این سال 53 درصد از کاربران ایرانی با حضور روزانه یک ساعت و چهار دقیقه در شبکه های اجتماعی مشغول به فعالیت بوده‌اند.

لازم به ذکر است که طی این سال 24 درصد از کاربران ایرانی مشغول به فعالیت در واتساپ و همچنین 43.1 درصد نیز در اینستاگرام حضور داشته‌اند که این مسئله خبر از افزایش کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی مذکور می‌دهد.

بیشترین میزان عضویت متعلق به کدام استان است؟

بیشترین تعداد کاربر فعال در شبکه های اجتماعی با 77.1، 75.6 و 75 درصد به ترتیب متعلق به استان‌های البرز، بوشهر و تهران بوده است. همچنین کمترین تعداد کاربر نیز با 55.1، 48.7 و 42.7 به ترتیب متعلق به گلستان،‌ خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان است.

لازم به ذکر است که بیشترین زمان حضور روزانه در شبکه های اجتماعی با  132 دقیقه و یک ثانیه، 123 دقیقه 56 ثانیه، ‌114 دقیقه و 14 ثانیه به ترتیب متعلق به استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان بوده و همچنین کمترین زمان حضور روزانه نیز با 65 دقیقه و 51 ثانیه، 54 دقیقه و 48 ثانیه و 48 دقیقه و 56 ثانیه متعلق به استان‌های خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. منبع این آمار دقیق از کجا هست دقیقا ؟