باتری گلکسی اس 22 / گلکسی اس 21

باتری گلکسی اس 22 بسیار کوچک‌تر از نسل قبل خواهد بود

این روز‌ها تولیدکنندگان گوشی در تلاش برای افزایش ظرفیت باتری محصولات خود هستند؛ اما باتری گلکسی اس 22 سامسونگ – Galaxy S22 کوچکتر از گلکسی S21 خواهد بود.

هر دو گوشی پرچمدار گلکسی اس 20 و گلکسی S21 با باتری‌های نسبتا خوبی عرضه شده‌ بودند؛ اما به نظر می‌رسد که سامسونگ می‌خواهد در گلکسی اس 22 از باتری بسیار کوچکتری استفاده کند.

باتری گلکسی اس 22

وب‌سایت گلکسی کلاب در گزارشی اعلام کرد که سامسونگ قصد دارد در مدل پایه گلکسی اس 22 از یک باتری با ظرفیت واقعی ۳۵۹۰ میلی‌آمپر استفاده کند که یعنی ظرفیت اسمی باتری (و عددی که رسما اعلام می‌شود) ۳۷۰۰ میلی‌آمپر خواهد بود.

باتری گلکسی اس 22 / گلکسی اس 21

جهت مقایسه باید یادآور شد که باتری مورد استفاده در گلکسی اس 21 دارای ظرفیت واقعی ۳۸۸۰ میلی‌آمپر و ظرفیت اسمی ۴۰۰۰ میلی‌آمپر است. به بیانی دیگر ظرفیت باتری Galaxy S22 حدود ۷.۵ درصد کمتر از نسل قبل خواهد بود.

همانطور که پیشتر اعلام شده بود، گلکسی اس 22 پلاس نیز از باتری گوچکتری در مقایسه با گلکسی +S21 بهره خواهد برد. گلکسی +S21 با باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپری عرضه شده بود؛ اما پرچمدار سال آینده سامسونگ قرار است همانند گلکسی +S20 به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری مجهز شود.

تنها خبر خوب برای افراد علاقه مند به مدل اولترا است. بر اساس گزارشات منتشر شده، سامسونگ می‌خواهد همچنان از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری در گلکسی اس 22 اولترا استفاده کند؛ بنابراین کاربران این گوشی از بابت عمر باتری نگرانی نخواهند داشت.

باتری گلکسی اس 22 / گلکسی اس 20 پلاس

سامسونگ گلکسی اس 20 پلاس

ظاهرا شرکت کره‌ای روی مصرف انرژی کم اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 898 حساب باز کرده و به همین خاطر چنین تصمیم عجیبی گرفته است. هر دو پردازنده اشاره شده بر اساس نسخه بهبود یافته‌ای از معماری ۵ نانومتری ساخته خواهند شد.

مودم‌های 5G سامسونگ نیز بهینه‌تر خواهند شد و مصرف انرژی کمتری خواهند داشت. علاوه بر این، سری گلکسی اس 22 احتمالا از فناوری نمایشگر Eco 2 OLED سامسونگ بهره خواهد برد. این فناوری همراه با گلکسی زد فولد 3 رونمایی شد و نسبت به نمایشگر‌های قدیمی ۲۵ درصد کمتر انرژی مصرف می‌کند.

تمامی این صحبت‌ها بدون اشاره به سرعت شارژ گلکسی اس 22 کامل نخواهند بود. مخصوصا اینکه شایعات اخیر به استفاده از شارژ سریع ۴۵ وات در سری گلکسی S22 اشاره دارند. این درحالی است که پرچمداران کنونی شرکت کره‌ای از شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کنند.

سایر مشخصات سری گلکسی S22

سامسونگ گوشی‌های پرچمدار خود را در برخی بازار‌ها با تراشه اگزینوس 2200 عرضه خواهد کرد. بسیاری از کاربران مشتاقانه منتظر رونمایی از این تراشه هستند؛ زیرا برای اولین بار قرار است از پردانده گرافیکی ساخت AMD در آن استفاده شود. این اتفاق می‌تواند باعث پیشرفت چشمگیری در بحث پردازش امور گرافیکی شود.

هرچند که پیشرفت در بخش CPU خیلی زیاد نخواهد بود. البته تمامی گوشی‌های سال آينده شرایط مشابهی خواهند داشت؛ زیرا با توجه به اینکه لیتوگرافی پیشرفته‌تری ارائه نشده است، نمی‌توان انتظار جهش زیادی را در عملکرد CPUها داشت.

باتری گلکسی اس 22 / گلکسی اس 21

حالا بیایید به بخش دوربین بپردازیم. ظاهرا در این قسمت تغییرات زیادی را شاهد نخواهیم بود. گلکسی اس 22 اولترا به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. هر دو دوربین از لرزشگیر تصویر اپتیکال بهره می‌برند.

دو دوربین زوم ۱۲ مگاپیکسلی نیز این مجموعه را همراهی خواهند کرد. یکی از این دوربین‌ها از نوع پریسکوپ خواهد بود و بزرگنمایی ۱۰ برابری اپتیکال را به ارمغان خواهد آورد و دیگری تله فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری است. علاقه‌مندان به سلفی هم باید منتظر یک حسگر ۴۰ مگاپیکسلی باشند.

سرآخر نوبت به دوربین گلکسی اس 22 و گلکسی اس 22 پلاس می‌رسد. ترکیب دوربین این دو گوشی احتمالا یکسان خواهد بود و شامل دوربین اصلی (جزئیات نامشخص)، دوربین فوق عریض (جزئیات نامشخص) و دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری خواهد بود. وظیفه گرفتن تصاویر سلفی نیز بر عهده یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*