قابلیت Favorites اینستاگرام

با قابلیت Favorites اینستاگرام کنترل صفحه فید خود را به دست بگیرید

قابلیت Favorites اینستاگرام که به زودی ارائه می‌شود، می‌تواند کنترل کامل صفحه فید – Feed را به اختیار خود کاربران بگذارد تا هر چیزی که دوست دارند را در این صفحه ببینند.

اگر با شبکه های اجتماعی آشنایی داشته باشید، احتمالاً طی این مدت با مفهوم «الگوریتم» آشنایی پیدا کرده‌اید. این یک ابزار محبوب برای خودکارسازی مدیریت و سرپرستی پلتفرم‌های آنلاین است. در حالی که الگوریتم‌ها کار شرکت‌ها را در مدیریت اپلیکیشن‌هایشان آسان می‌کنند، استفاده از آن‌ها معایبی را هم به همراه دارد؛ خصوصاً وقتی به کاربران و تولیدکنندگان محتوا در آن پلتفرم مربوط می‌شود. یکی از بیشترین انتقاداتی که از روش مدیریت به دست الگوریتم‌ها می‌شود، از بین بردن کنترل و آزادی در انتخاب کاربران است.

بیشتر بخوانید:

الگوریتم نمایش پست اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

اما حالا به نظر می‌رسد برخی از پلتفرم‌های شبکه اجتماعی تأثیرات منفی الگوریتم‌ها روی کنترل علاقه‌مندی‌ها توسط کاربران را حس کرده‌اند. یک توسعه‌دهنده موبایل به نام الکساندرو پالوزی در توییتی یک اسکرین شات از قابلیت Favorites اینستاگرام را منتشر کرده و نشان می‌دهد اینستاگرام مشغول کار روی این موضوع است.

قابلیت Favorites اینستاگرام

قدرت‌بخشیدن به کاربران توسط اینستاگرام

پالوزی می‌گوید این قابلیت جدید به شما اجازه می‌دهد پروفایل‌های انتخابی برای به نمایش درآمدن در صفحه فید را باب میل خودتان اولویت‌بندی کنید. به عبارتی دیگر نیازی نیست تمام پست‌هایی که اینستاگرام به شما پیشنهاد می‌کند را ببینید. خودتان باید تصمیم بگیرید که چه چیزی برایتان مهم‌تر است.

اینکه ببینیم یک شبکه اجتماعی بسیار عظیم مثل اینستاگرام قدرت انتخاب را به خود کاربر بازمی‌گرداند، دلگرم کننده است. در حال حاضر الگوریتم اینستاگرام برای آنچه که در صفحه فید شما به نمایش در می‌آید تأثیر گرفته از فاکتورهای مختلفی از جمله زمان پست، تعداد دفعاتی که آن به اشتراک گذاشته شده، تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها و چیزی به نام «سیگنال‌ها» است.

چگونه فید اینستاگرام را مدیریت کنیم؟

در حال حاضر اینستاگرام سه راه مختلف برای مدیریت فید را در اختیار کاربران می‌گذارد:

  1. شما می‌توانید Close Friends را انتخاب کنید. این قابلیتی است که به شما اجازه می‌دهد وقتی استوری‌هایتان را منتشر می‌کنید، تنها افراد خاصی که به شما نزدیک هستند بتوانند آن را مشاهده کنند. اینستاگرام می‌تواند این پروفایل‌ها را به اولویت اصلی فید شما درآورد.
  2. می‌توانید افراد را Mute کنید. این قابلیتی است که به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به آنفالو کردن کاربری، ارتباطتان را با آن قطع کنید.
  3. شما می‌توانید تصمیم بگیرید پست‌هایی که دوست ندارید را پنهان کنید و اینستاگرام سعی می‌کند از آن پس محتوای مشابه با آن را دیگر نمایش ندهد.

نظر شما در مورد قابلیت Favorites اینستاگرام که به زودی ارائه می‌شود چیست؟ آیا این قابلیت به شما انگیزه بیشتری برای استفاده کردن از اینستاگرام را می‌دهد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*