قبض تلفن ثابت

نحوه پرداخت قبض تلفن ثابت به صورت آنلاین و آفلاین

اگر از مبلغ و زمان صدور قبض تلفن ثابت خود اطلاعی ندارید با ما همراه باشید تا نحوه گرفتن استعلام و پرداخت آن را به شما عزیزان آموزش بدهیم.

در سالیان گذشته قبوض مختلف یک ساختمان از برق و گاز گرفته تا تلفن ثابت و همراه همگی به صورت چاپی و روی کاغذ ارائه می‌شدند. با در دست داشتن این قبض‌ها و مراجعه به خودپردازها یا بانک‌ها می‌توانستید قبض را پرداخت کرده و از قطع سرویس جلوگیری کنید. اما حالا مدت‌هاست که تمامی قبوض به صورت الکترونیکی ارائه می‌شوند و مشخصات قبض به شماره تلفن همراه مالک ساختمان یا سرویس پیامک می‌شود. گرچه با این کار گام بزرگی جهت صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و زمان برداشته شد اما اگر به طور اتفاقی پیامک مربوط به قبض تلفن ثابت را پاک کنید، چطور باید آن را پرداخت کنید و روش‌های پیش رو کدامند؟

امروز در گجت نیوز قصد داریم چگونگی پرداخت قبض تلفن ثابت و همچنین نحوه دریافت قبض پایان دوره و میان دوره را به شما عزیزان آموزش بدهیم تا از بابت پرداخت قبض‌هایتان نگرانی نداشته باشید. اما پیش از همه چیز باید بدانیم چطور شماره تلفن همراهمان را در سامانه مخابرات ثبت کنیم تا پیامک قبض به آن شماره ارسال شود.

نحوه تنظیم شماره تلفن همراه برای دریافت قبض

برای تعریف کردن شماره تلفن همراه در سامانه مخابرات، بایستی با تلفن ثابت شماره #2020* را بگیرید و شماره موبایلتان را وارد کنید. به همین سادگی!

پرداخت قبض تلفن ثابت به صورت آنلاین

وبسایت شرکت مخابرات

شاید مطمئن‌ترین و بهترین راه برای پرداخت این قبض، مراجعه به وبسایت اینترنتی مخابرات برای پرداخت قبض باشد. در این وبسایت بخشی برای پرداخت قبض تلفن ثابت در نظر گرفته شده و با هدایت به آن صفحه در عرض چند ثانیه می‌توانید نسبت به پرداخت قبضتان اقدام کنید.

همان‌طور که در تصویر نیز مشهود است سه گزینه «قبض پایان دوره»، «قبض به روز» یا همان میان دوره و «قبض تجمیعی» پیش رویتان قرار می‌گیرند. اگر می‌خواهید قبض را تا سررسید قبلی پرداخت کنید به سراغ فیلد پایان دوره بروید و اگر می‌خواهید هیچ‌گونه بدهی برای استفاده پس از سررسید قبض باقی نماند، فیلد قبض به روز را پر کنید.

با وارد کردن شماره تلفن ثابت (که باید همراه با کد شهر درج شود) و تایپ کد امنیتی، مبلغ قبض به همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت نمایان خواهند شد.

از همین صفحه می‌توانید قبض را بپردازید و اگر قصد دارید ریز جزئیات مصرفتان را مشاهده کنید، به صفحه مخابرات من مراجعه کنید و با ورود به حساب کاربری‌تان، اطلاعات تکمیلی نمایش داده شوند.

اپلیکیشن‌های بانکی

بیشتر اپلیکیشن‌های بانکی مانند 780، آپ و غیره منوی خاصی برای پرداخت انواع قبض‌ها دارند. این منو شامل قبض تلفن ثابت نیز می‌شود و می‌توانید تنها با چند تپ از طریق گوشی نسبت به پرداخت قبض اقدام کنید. این در حالی است که جهت دریافت ریز کارکرد خط همچنان به سامانه مخابرات احتیاج خواهید داشت و این اپلیکیشن‌ها چنین اطلاعاتی را ارائه نمی‌دهند.

پرداخت قبض تلفن ثابت به صورت آفلاین

اگر به اینترنت دسترسی ندارید هنوز هم می‌توانید قبض تلفنتان را پرداخت کنید. این کار با شماره‌گیری #2020* یا شماره‌گیری عدد 2000 با تلفن ثابت انجام می‌شود. البته با این کار می‌توانید علاوه بر پرداخت قبض از خدمات دیگری مانند ثبت خرابی تلفن ثابت و پیگیری آن، پیش ثبت‌نام اینترنت پرسرعت، خرید ترافیک اینترنت پرسرعت، استعلام مانده اعتبار اینترنت پرسرعت و شارژ کارت تلفن همگانی نیز بهره‌مند شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*