فناوری لرزش سنج شیائومی

شیائومی فناوری لرزش سنج را برای تشخیص زلزله به گوشی‌هایش می‌آورد

پتنت جدید شیائومی نشان می‌دهد این شرکت به دنبال توسعه یک فناوری لرزش سنج برای اضافه کردن قابلیت تشخیص زلزله به گوشی‌هایش است.

روز گذشته شیائومی حق اختراع جدیدی را از یک فناوری جذاب و هیجان انگیز به ثبت رساند. این حق اختراع با عنوان «روش و تجهیزاتی برای پیگیری زلزله نگاهی در دستگاه‌های موبایل» ثبت شده است.

غول چینی می‌گوید این یک روش یا سیستم با توانایی خواندن و نمایش فعالیت‌های لرزشی از طریق یک گوشی موبایل است. به عبارتی دیگر این فناوری لرزش سنج می‌تواند برای تشخیص زلزله مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این، دستگاه موبایلی که در توضیح این فناوری به آن اشاره شده، می‌تواند داده‌های مهم به دست آورده‌اش را به مرکز پردازش زلزله‌نگاری ارسال کند. بنابراین واضح است که این فناوری مختص به تشخیص زلزله به گوشی‌های شیائومی اضافه خواهد شد.

حق اختراع جدید شیائومی در مورد فرآیند و عملکرد این فناوری نیز توضیح داده است. این فناوری به دنبال استانداردسازی حسگر لرزه‌نگاری مجازی و ثبت نقاطی که دچار لرزش شده‌اند، روی یک نقشه است. این سیستم همچنین به پردازنده اجازه می‌دهد  با توجه به شواهد و اطلاعات به دست آمده، احتمال وقوع زلزله را پیش‌بینی کند. این بررسی از طریق حسگر لرزه‌نگار مجازی برای مراکز پردازش زلزله‌نگاری نیز ارسال خواهد شد.

بنابراین در آینده ممکن است شیائومی از این فناوری لرزش سنج برای ایجاد یک سیستم هشدار اولیه زلزله جهت استفاده در گوشی‌های هوشمند استفاده کند. این شبیه به سیستم هشدار اولیه‌ای است که شیائومی با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، آن را در رابط کاربری MIUI خود ادغام کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*