دوربین گلکسی A73 / گلکسی A72

جزئیات دوربین گلکسی A73 فاش شد؛ یک غول کره‌ای در راه است

این روزها مرز بین گوشی‌های میان رده و پرچمدار در حال کمرنگ شدن است و فاش شدن جزئیات دوربین گلکسی A73 سامسونگ – Galaxy A73 نیز همین را نشان می‌دهد.

حتی تا سال گذشته تصور مجهز شدن یک گوشی میان رده به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی کمی دور انتظار بود؛ اما بر اساس گزارش وب‌سایت The Elec، سامسونگ می‌خواهد از چنین حسگری در گلکسی A73 استفاده کند.

دوربین سامسونگ گلکسی A73

نه تنها گلکسی ای 73 بالاترین رزولوشن دوربین در گوشی‌های سامسونگ را خواهد داشت (البته به جز حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی که شایعات مربوط به آن شنیده می‌شود)، بلکه شرکت کره‌ای برای ارائه تجربه کاربری بهتر این دوربین را به لرزشگیر اپتیکال هم مجهز خواهد کرد.

تمایل کنونی سامسونگ برای محو کردن مرز‌های بین گوشی‌های میان رده و پرچمدار به دلیل رویکرد مشابه رقیب چینی این شرکت یعنی شیائومی اتخاذ شده است. شیائومی از حسگر‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی و لنز تله فوتو پیشرفته در گوشی‌های در رنج قیمتی گلکسی A73 استفاده می‌کند.

دوربین گلکسی A73 / گلکسی A72

سامسونگ گلکسی A72

اگر Galaxy A73 با چنین دوربینی معرفی شود، برای اولین بار شاهد حضور حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی معروف سامسونگ در گوشی‌های میان رده سری A خواهیم بود؛ زیرا گلکسی A72 از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی بهره مي‌برد.

سامسونگ برای اولین بار با عرضه گلکسی اس 20 از حسگر بالای ۱۰۰ مگاپیکسلی خود رونمایی کرد و نسل سوم این حسگر در گلکسی اس 21 اولترا استفاده شد. البته هنوز مشخص نیست که آيا گلکسی A73 از حسگر دوربین گلکسی S21 اولترا استفاده خواهد کرد یا خیر؛ اما شایعات مجهز شدن دوربین اصلی گلکسی اس 22 اولترا به نسل جدید حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی، این احتمال را تقویت می‌کند.

از طرفی شنیده می‌شود که سامسونگ در نظر دارد از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی GN2 در گوشی‌های خود استفاده کند. اگرچه این حسگر رزولوشن پایین‌تری دارد؛ اما در مقایسه با نمونه‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی دارای پیکسل‌های بزرگتر، حساسیت به نور بیشتر و توانایی فوکوس قوی‌تری است.

همچنین این واقعیت که سامسونگ می‌خواهد از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی در گوشی‌ میان رده خود استفاده کند، نشان می‌دهد که شرکت کره‌ای تصمیم گرفته از نسل جدیدی از حسگر‌های ۵۰ مگاپیکسلی ایزوسل در سال ۲۰۲۲ رونمایی کند.

اگر مشتاق دیدن گلکسی A73 با دوربین فوق‌العاده‌اش هستید، باید تا اوایل بهار ۱۴۰۱ صبر کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. انشاالله و به امید خدا حتما تابستون 1401 این سوپر میان رده لوکس رو میخرم