اپلیکیشن پیام رسان تلگرام مناسب هکرها

تلگرام ، جایگزینی برای دارک وب و بستری امن برای مجرمان سایبری

هکرها و مجرمان سایبری به خاطر امنیت بالا و رمزگذاری قوی پیام‌ها از اپلیکیشن تلگرام برای خرید و فروش داده‌های سرقت شده استفاده می‌کنند.

اپلیکیشن‌های پیام رسان متعددی هستند که ارتباط رمزگذاری شده بین کاربران را برای حفظ هر چه بیشتر حریم خصوصی ارائه می‌کنند. با این حال برخی از این برنامه‌ها با اهداف نامشروعی توسط جنایتکاران و تروریست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اپلیکیشن پیام رسان تلگرام به مرکزی برای مجرمان سایبری جهت خرید، فروش و اشتراک‌گذاری داده‌های سرقت شده تبدیل شده است.

اپلیکیشن پیام رسان تلگرام ؛ گزینه مناسب هکرها

گزارش جدیدی منتشر شده که ادعا می‌کند تلگرام به جایگزینی برای دارک وب تبدیل شده است. جزئیاتی استفاده غیرقانونی از تلگرام توسط گروهی از محققین به نام Cyberint با همکاری Financial Times به دست آمده است. این تحقیقات شبکه رو به رشد اشتراک‌گذاری هکرها را به نمایش می‌گذارد که اطلاعات نشت کرده و دیگر منابع را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

این گزارش نشان می‌دهد داده‌ها در کانال‌هایی به اشتراک گذاشته می‌شود که تعداد مشترکین آن گاهی به ده‌ها هزار کاربر نیز می‌رسد. این ابزار به خاطر استفاده آسان و قوانین آسانی که دارد انتخاب اول مجرمین سایبری است. محققان Cybering می‌گویند استفاده هکرها از اپلیکیشن پیام رسان تلگرام رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

رمزگذاری بسیار مستحکم، مهم‌ترین دلیل استفاده مجرمان از این پیام‌رسان است؛ زیرا آن‌ها را از مواجه شدن با قوانین مصون نگه می‌دارد. این کاربران پس از تغییر سیاست حریم خصوصی واتساپ در اوایل سال جاری میلادی به تلگرام مهاجرت کرده‌اند. تلگرام به کاربرانش اجازه می‌دهد پیام‌هایشان را با استفاده از کانال‌ّها با مشترکانشان به اشتراک بگذارند، در حالی که امکان ساخت کانال در واتساپ وجود ندارد.

کاربران همچنین قادر به ساخت گروه‌های خصوصی و عمومی هستند که دسترسی به آن‌ها بسیار آسان است. در حالی که ظاهراً ترافیک زیادی از تلگرام توسط مجرمان سایبری اشغال می‌شود، این برنامه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داشته و تعداد دانلودهای اپلیکیشن آن از مرز ۱ میلیارد بار عبور کرده است. افزایش استفاده هکرها و دیگر مجرمان فشار بیشتری را به تلگرام برای بهبود مدیریت روی پیام رسان خود جهت مقابله با این کاربران وارد می‌کند. دفتر مرکزی تلگرام در دبی مستقر است و در حال برنامه‌ریزی یک عرضه اولیه سهام (IPO) در آینده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. معلومه بد میسوخید 😂

  2. منبع این گزارش چه نهاد یا فردیه :))))