طرح صیانت

آمریکا و صهیونیست‌ها باعث و بانی دیدگاه منفی مردم به طرح صیانت هستند

نصیرایی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت مدیریت فضای مجازی ما در دست آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است و آنها باعث و بانی دیدگاه منفی مردم به طرح صیانت هستند.

مجید نصیرایی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به تشکیل کمیسیون مشترک برای بررسی طرح صیانت از فضای مجازی اشاره کرد و گفت پس از این که اصل 85 شدن این طرح در مجلس رای آورد، قرار شد از نظرهای کارشناسان و متخصصان استفاده شود. به همین خاطر تصمیم بر آن شد تا کمیسیون مشترکی تشکیل شود و همه افراد حاضر در کمیسیون‌های تخصصی و مرتبط در مجلس در این کمیسیون مشترک حضور پیدا کنند و این افراد، طرح صیانت و پیش نویس این طرح را بررسی و جمع‌بندی کنند.

کمیسیون مشترک طرح صیانت به زودی تشکیل می‌شود

به گفته نصیرایی، به همین منظور افرادی از سوی کمیسیون‌های مختلف به هیات رئیسه مجلس معرفی شدند و این کمیسیون در حال حاضر، هماهنگی‌ها و مقدمات لازم برای شکل‌گیری را پشت سر می‌گذراند. بنابراین این کمیسیون به زودی تشکیل می‌شود. سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه در رابطه با واکنش‌ها به این طرح و شایعه مسدودسازی اینترنت بیان کرد:

بحث ساماندهی فضای مجازی، یکی از رویکردهایی است که در این طرح دنبال می‌شود. موضوع حمایت از پیام رسان های ایرانی و حمایت از حقوق افرادی که در فضای مجازی و پلتفرم‌های مختلف بومی و خارجی فعالیت اقتصادی می‌کنند مطرح شده است. در روزها و هفته‌های اخیر دیدیم که متاسفانه برخی از پیام رسان‌ها و پلتفرم‌های ایرانی، بدون این که توضیحی از طرف خارجی ارائه شود و بدون رعایت حقوق کاربرانی که در این پلتفرم‌ها فعالیت اقتصادی، فرهنگی، علمی و آموزشی دارند، حذف شده‌اند.

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد ما می‌خواهیم به زبان ساده به کاربران ایرانی بگوییم که دیدید این اتفاق رخ داد و گوگل به راحتی روبیکا، پیام رسان‌ها و پلتفرم‌های دیگر ایرانی را حذف کرد و هیچ‌کس هم نتوانست کاری کند. حال کسانی که در روبیکا و پلتفرم‌های دیگر فعالیت می‌کردند باید از چه کسانی سوال کنند و مطالبه‌گر باشند و به کجا باید مراجعه کنند؟ ما می‌خواستیم بگوییم که نباید دیگر چنین اتفاقی بیفتد.

طرح صیانت

نصیرایی درباره واکنش‌های منفی مردم به طرح صیانت از فضای مجازی گفت متاسفانه مدیریت فضای مجازی ما در اختیار ما نیست و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها اختیار آن را دارند. آنها هستند که در این فضا، نظرشان را به کاربران و کشورها تحمیل می‌کنند. حجمه‌های بسیار زیادی علیه این طرح شکل گرفت که بخشی از آنها از طرف بی بی سی، منو تو، ایران اینترنشنال و چند مجموعه و شبکه خارجی دیگر بودند که همه این‌ها در اختیار آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هستند و با پول عربستانی‌ها اداره می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. چرا واقعیت رو به مردم نمیگید؟ روبیکا از گوگل پلی بخاطر نقض حریم شخصی کاربراش و با گزارش خود کاربرای ایرانی حذف شد. چون اومده بود با آیدی سلبریتی ها، اکانت فیک با تیک آبی ساخته بود. در حالی که خود سلبریتی ها روحشون هم از این قضیه خبر نداشت. بعد شما به من بگو، کدوم حریم کاربرانش رو نقض میکنه؟ گوگل یا پیامرسان های ایرانی؟

  2. حتی تصور اینکه دستشان به موس بخورد را نداشتند ولی حالا در مورد ارتباط دیگران با دنیا تصمیم گیرنده شده اند…ای چرخ گردون با ما چه میکنی؟

  3. پول مفت میگیرن نشسته اونجا همه چیز رو بندازن گردن آمریکا همین

  4. مشکل مملکت ما اینه که هیچ کدوم از مسئولها،تو پست و مقامی که هستن،دانش اون رو ندارن
    در کل کار رو به کاردان نمیدن و برای همین تا 10000 سال دیگه هم،ایران هیچ پیشرفتی نمیکنه

  5. صد رحمت به صهیونیست
    صهیونیست حداقل به مردم خودش ظلم نمیکنه