سامانه های آموزش مجازی

وزیر ارتباطات: باید امکانات سامانه های آموزش مجازی گسترش پیدا کنند

بر اساس اظهارات عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، باید امکانات سامانه های آموزش مجازی در آغاز سال تحصیلی جدید گسترش پیدا کنند.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به تازگی با مسئولان عالی رتبه ایرانسل و همراه اول به صورت جداگانه جلسه‌ای را برگزار و در حاشیه آن عنوان کرد بسیاری از موانعی که کشور هم‌اکنون گرفتار آن‌ها شده با همکاری و مشارکت همه‌جانبه از بین خواهند رفت. در حال حاضر تمام ارگان‌های ذی‌صلاح و دست‌اندرکاران بسیج شده‌اند تا بتوانند فناوری اطلاعات را با پیشرفت همراه کنند که پیشرفت در این زمینه می‌تواند منجر به حل مشکلات اپراتورها شود.

زارع پور در ادامه با اشاره به این که هدف اصلی وزارت ارتباطات نهایی کردن شبکه ملی اطلاعات است، بیان کرد اپراتورها به منظور نهایی کردن این هدف نقش بسیار مهمی را ایفا خواهند کرد و در صورت عدم همکاری آن‌ها موفق به انجام این کار نخواهیم شد.

تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات اپراتورها

زارع پور در ادامه عنوان کرد ما در دوره جدید وزارت ارتباطات تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم موانع موجود بر سر راه اپراتورها را از بین ببریم؛‌ اما بخشی از مشکل اپراتورها نیز تنها با دستان خود آن‌ها حل شدنی است و برای انجام این کار آن‌ها باید سیاست‌های خود را اصلاح کرده و با تغییر همراه کنند. وزیر ارتباطات دستور به تشکیل کارگروهی به منظور برطرف کردن مشکلات اپراتورها و مهیا کردن شرایط برای بهبود زیرساخت‌های آن‌ها داده است.

وزیر ارتباطات ادامه داد که اپراتورها طی سال‌های گذشته در نتیجه بالا نبردن تعرفه‌ها آسیب‌های بسیاری را به خود دیده‌اند؛‌ اما با این وجود افزایش ناگهانی تعرفه‌ها امکان‌پذیر نیست و باید برای اجرای این برنامه به گونه‌ای رفتار شود که مردم پذیرای آن باشند.

زارع پور در ادامه با اشاره به نقش مهم فناوری اطلاعات در دولت جدید بیان کرد که ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد توجه ویژه‌ای از سوی رئیس جمهور و دولت واقع شده است؛ به نحوی که یکی از بندهای میثاق‌نامه دولت سیزدهم که وزرا در آغاز کار دولت جدید به امضا رساندند، گسترش و پیشرفت فناوری اطلاعات و استفاده از آن در برنامه‌های وزارتخانه‌ها است.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به ‌این که همکاری با سرمایه‌گذار خارجی برای شرکت ایرانسل سودهای زیادی را به همراه داشته است، اظهار کرد که جذب سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند باعث رقم خوردن موفقیت‌های زیادی شود و از این رو اپراتورها و بخش‌های دیگر باید تمام تلاش خود را برای تحقق این امر به کار بگیرند.

وی در ادامه در واکنش به انتقاداتی که از شیوه برخورد شهرداری با سایت‌های BTS اپراتورها صورت گرفته بود، دستور داد تا به منظور بررسی و حل این موضوع از تخریب سایت‌های مخابراتی اپراتورها گزارشی جمع‌آوری شود.

امکانات سامانه های آموزش مجازی باید گسترش پیدا کنند

عیسی زارع پور در ادامه عنوان کرد سال تحصیلی جدید هم‌اکنون در حال آغاز است و از این رو باید بگوییم اپراتورها از جمله همراه‌ اول در زمینه آموزش دانش آموزان به صورت مجازی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. هم‌اکنون یکی از بسترهای تأیید شده‌ای که دانش‌آموزان مشغول به آموزش دیدن در آن هستند پلتفرم شاد است که همراه‌ اول در راستای مهیا کردن این بستر تلاش‌های بسیاری کرده است.

لازم به ذکر است که اپراتورها هم‌اکنون باید در راستای گسترش امکانات و از بین بردن ایرادهای سامانه های آموزش مجازی تمام تلاش خود را به کار گیرند تا دانش آموزان بتوانند به بهترین شکل ممکن سال تحصیلی خود را آغاز کرده و ادامه دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*