آپدیت جدید تلگرام

آپدیت جدید تلگرام با امکانات جذاب رسید؛ پوسته‌های مجزا برای چت‌ها و رسید پیام در گروه

آپدیت جدید تلگرام از راه رسید. در نسخه ۸ اپلیکیشن Telegram شما پوسته‌های مجزا برای چت‌ها، رسید پیام در گروها و غیره را دریافت می‌کنید.

روز گذشته آپدیت جدید تلگرام با امکانات جذابی همچون امکان انتخاب پوسته‌های مجزا برای صفحات چت خصوصی، اموجی‌های متحرک جدید با نمای تمام صفحه، مشاهده رسید خوانده شدن پیام‌ها در گروه و همینطور امکان ضبط پخش زنده منتشر شد. در ادامه شما را با تمام امکانات جدید نسخه ۸ تلگرام بیشتر آشنا خواهیم کرد.

آپدیت جدید تلگرام

پوسته‌های مجزا برای صفحات چت خصوصی

در جدیدترین به‌روزرسانی اپلیکیشن پیام رسان تلگرام، شما می‌توانید برای هر یک از صفحات چت خصوصی یک پوسته مجزا داشته باشید. تلگرام ۸ پوسته مختلف را ایجاد کرده است که در تمام دستگاه‌ها همگام‌سازی می‌شود. این پوسته‌ها با حباب‌های پیام و زمینه رنگی مختلف، پس زمینه‌های متحرک و همینطور الگوی پس زمینه منحصر به فردی قابل انتخاب هستند.

بنابراین اگر از آن دسته کاربران هستید که صفحات چت خصوصی زیادی دارید، می‌توانید با انتخاب یک پوسته مجزا برای هر دو طرف، هر گفتگو را به راحتی از دیگری تشخیص دهید. با این کار دیگر هیچ پیامی را اشتباهی به جای دوست خود، برای رئیس شرکت‌تان نخواهید فرستاد!

برای تنظیم پوسته سفارشی در اندروید روی سربرگ گفتگو زده و سپس روی Change Colors کلیک کنید. در آیفون ها هم باید همین مسیر را دنبال کنید. اگر طرف مقابل شما هم تلگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کرده باشد، تغییر تم برای او هم اعمال می‌شود.

هر تم دارای دو نسخه شب و روز است و با حالت شب گوشی شما کاملاً سازگاری دارد. گفته می‌شود تلگران به زودی تم‌های بیشتری را هم به این ۸ تم اضافه خواهد کرد.

اموجی‌های متحرک

اموجی‌های متحرک دوست‌داشتنی هستند و اکنون کاربران مدتیست که می‌توانند از آن‌ّها در چت‌های تلگرام خود استفاده کنند. اکنون آپدیت جدید تلگرام اموجی‌های متحرک متفاوتی را ارائه می‌کند که می‌توانید آن‌ها را برای یک چت خصوصی بفرستید تا تمام صفحه را در بر بگیرد. فرض کنید می‌خواهید تولد یکی از دوستانتان را به او تبریک بگویید. کافیست اموجی تبریک را برای او بفرستید و سپس روی اموجی متحرک بزنید تا همزمان گوشی هر دو شما به لرزش افتاده و یک اموجی متحرک تمام صفحه را در بر بگیرد. با این روش می‌توانید احساساتتان را بهتر و نزدیک‌تر به دوستتان انتقال دهید.

تلگرام می‌گوید به زودی اموجی‌های متحرک تمام صفحه بیشتری را هم به اپلیکیشن خود اضافه خواهد کرد.

رسید خوانده شدن پیام در گروه‌های کوچک

یکی از امکانات جدیدی که نسخه ۸.۰.۱ تلگرام برای گروه‌ها ارائه می‌کند، امکان دریافت رسید خوانده شدن پیام است. بنابراین از این پس به علاوه نمایش دو تیک به عنوان خوانده شدن پیام در گروه، می‌توانید روی پیام خود ضربه بزنید و نام اعضایی که پیام شما را خوانده‌اند، مشاهده کنید.

تلگرام برای حفظ حریم خصوصی کاربران این رسید را فقط تا ۷ روز به نمایش می‌گذارد و سپس آن را پاک خواهد کرد.

ضبط اجرای زنده و چت‌های تصویری در آپدیت جدید تلگرام

تلگرام از میلیون‌ها اجتماع میزبانی می‌کند که می‌توانند پخش زنده با تعداد نامحدود بیننده داشته باشند. فرقی نمی‌کند آن پخش زنده مربوط به یک کنسرت موسیقی است یا کلاس درسی شما، در آپدیت جدید تلگرام شما قادر خواهید بود به راحتی پخش زنده و چت‌های تصویری را ضبط کنید تا بعداً بتوانید مجدداً آن‌ها را ببینید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

گزینه‌های متنوعی برای ضبط نیز در دسترس شما قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال شما می‌توانید مشخص کنید که ضبط تصویر به صورت عمودی یا افقی گرفته شود و یا اینکه فقط صدا ضبط شود یا صدا همراه ویدیو ضبط شود. برای ضبط ویدیوها کافیست روی منوی پخش بزنید و گزینه ضبط را انتخاب کنید.

هم اکنون برای دانلود نسخه جدید تلگرام می‌توانید در گوشی‌های اندرویدی به PlayStore گوگل و در آیفون‌ها نیز به App Store اپل مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*