بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 5

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 5 که باید تجربه کنید

در این مقاله به معرفی بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 5 پرداخته‌ایم؛ آثاری که به صورت فری تو پلی (free-to-play) عرضه شده‌اند و برای تجربه آن‌ها نیازی به هزینه کردن نیست.

در فروشگاه پلی استیشن، عناوین فری تو پلی متعددی وجود دارد؛ در این مقاله تعدادی از بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 5 را انتخاب کرده‌ایم که باید تجربه کنید.

برای آن‌هایی که توانسته‌اند یک کنسول پلی استیشن 5 تهیه کنند، اتفاق خوبی است که بتوانید به عناوین جذاب مختلف، به صورت رایگان دسترسی پیدا کنید. این کنسول نسل نهمی اگرچه گران‌قیمت است اما اگر صاحب آن هستید، بازی‌های زیر بدون خرج اضافی می‌توانند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کنند.

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 5

بعضی از این بازی‌ها را قطعا می‌شناسید اما شاید پلی استیشن 5 اولین کنسول شماست یا آن را برای فرزند خود خریداری کرده‌اید، بنابر این عناوین زیر را می‌توانید در نظر داشته باشید.

– بازی Fortnite

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 5

«فورتنایت» نه تنها یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های رایگان چند سال اخیر است، بلکه یک پدیده بزرگ محسوب می‌شود که تقریبا همه با آن آشنایی دارند. شهرت این بازی در حال حاضر به حدی رسیده که کمتری کسی در دنیا وجود دارد که نام آن را نشنیده باشد. بدیهی است که محبوبیت بالای بازی باعث شود تا مخاطبان بیشتری قصد انجام‌اش را داشته باشند و خصوصا کودکان، گرایش زیادی به آن پیدا کرده‌اند.

اگر با سبک بتل رویال آشنایی ندارید، در این نوع آثار، تعداد زیادی بازیکن در یک نقشه به مبارزه می‌پردازند و در نهایت تنها یک نفر باقی می‌ماند. بازی فورتنایت هم از همین فرمول استفاده می‌کند اما ویژگی‌های خاصی نیز دارد، همانند قابلیت ساخت و ساز که همین مکانیک گیم پلی باعث شده تا با اثر متفاوتی رو به رو باشیم.

نسخه‌ی فورتنایت پلی استیشن 5، به طور کامل برای این کنسول بهینه‌سازی شده است و از گرافیک و کیفیت بالاتری نسبت به نسخه‌ی پلی استیشن 4 بهره می‌برد. اگر از طرفداران سبک بتل رویال هستید، حتما باید این عنوان را امتحان کنید. بازی Fortnite بر روی پلتفرم‌های دیگر از جمله ایکس باکس سری ایکس، سری اس، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی نیز در دسترس قرار دارد.

– بازی Rocket League

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 5

«راکت لیگ» یک بازی به اصطلاح ورزشی است که شاید در ظاهر عجیب به نظر برسد اما احتمالا یکی از هیجان انگیزترین عناوینی است که تجربه می‌کنید. این بازی که از پدیده‌های نسل هشتم کنسول‌ها بود که ابتدا به عنوان یک اثر پریمیوم (پولی) انتشار یافت اما پس از اینکه شرکت اپیک گیمز، امتیاز آن را خریداری کرد، به یک اثر فری تو پلی تبدیل شد.

ایده بازی ساده است: سوار ماشین هستید، یک توپ بزرگ در مقابل شما قرار می‌گیرد و همان طور که حدس زدید، باید با آن فوتبال بازی کنید. ریتم مسابقات بسیار بالا بوده و همه بازیکنان یک هدف دارند: گل زدن! اگر صاحب پلی استیشن 5 نیستید، می‌توانید این بازی‌ را بر روی پلتفرم‌های دیگر نیز پیدا کنید.

– بازی Genshin Impact

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 5

«گنشین ایمپکت» ابتدا برای گوشی‌های هوشمند عرضه شد و کمتر کسی انتظار داشت که به موفقیت زیادی برسد اما غافل‌گیرکننده ظاهر شد. این بازی در اوایل انتشار، به تقلید از بازی افسانه زلدا: نفس وحش (Breath of the Wild) متهم شد. بازیکنان بر این باور بودند که سازندگان می‌خواهند با تکرار فرمول‌های جواب پس داده زلدا، موفقیت تجاری آن بازی محبوب را تکرار کنند و اهمیتی به مخاطبان نمی‌دهند. اما خیلی زود مشخص شد که این بازی واقعا کیفیت بالایی دارد و نباید در زیر سایه زلدا قرار بگیرد.

بازی Genshin Impact شاید با الهام از آثار مشابه ساخته شده باشد اما با تشکر از یک گیم پلی نوآورانه و سبک هنری انیمه‌ای، توانسته خود را به عنوان یکی از بهترین بازی‌های رایگان چند سال اخیر اثبات کند. نسخه‌ی پلی استیشن 5 از تمام ظرفیت سخت افزاری این کنسول استفاده می‌کند و حتی تعدادی ویژگی‌ اختصاصی هم دارد، برای مثال می‌توانید در نقش شخصیت الوی (Aloy) از سری بازی هورایزن زیرو داون به بازی بپردازید. این بازی برای رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ نیز انتشار یافته است.

– بازی Apex Legends

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 5

«اپکس لجندز» در دوره‌ای عرضه شد که پابجی و فورتنایت همه‌ی پلتفرم‌ها را به تسخیر خود در آورده بودند و کمتر اثری توانایی نزدیک شدن به آن‌ها را داشت. اما این بازی با با ویژگی‌های نوآورانه توانست به سرعت محبوب شود و و طرفداران زیادی به دست بیاورد. در حال حاضر، بسیاری از بازی‌دوستان اعتقاد دارند که اپکس لجندز بهترین بازی بتل رویال بازار است.

همانند آثار سبک هیرو شوتر، شخصیت‌های مختلفی در بازی وجود دارد که هر کدامشان از قابلیت خاصی بهره می‌برند و باید با توجه به سبک بازی خود، ببینید کدام یک برای شما مناسب‌تر است. البته سازندگان تعادل فوق‌العاده‌ای بین قهرمانان بازی برقرار کرده‌اند و هرگز نمی‌توان گفت یک شخصیت نسبت به دیگران برتری دارد.

با اینکه در ابتدا تنها تعداد محدودی شخصیت در اختیار شما قرار می‌گیرد اما لزومی ندارد که برای دستیابی به قهرمانان دیگر هزینه کنید بلکه با بازی کردن، به تدریج می‌توانید امتیازات لازم برای خرید شخصیت‌های جدید را به دست بیاورید. نسخه پلی استیشن 5 از طریق قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل (Backward compatibility) اجرا می‌شود و از رزولوشن 1440p بهره می‌برد اما سازندگان وعده داده‌اند که به‌زودی آن را به شکل بهتری، بهینه سازی کنند. این بازی برای ایکس باکس وان، سری ایکس، سری اس و رایانه‌های شخصی نیز در دسترس قرار دارد.

– بازی World of Tanks

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 5

«جهان تانک‌ها» یک بازی آنلاین چندنفره گسترده (MMO) است که در سال 2010 منتشر شد و از سبکی نزدیک به جهان کشتی‌های جنگی (World of Warships) بهره می‌برد. این بازی در دوران جنگ جهانی دوم جریان دارد و در آن شما هدایت تانک‌های مختلف را بر عهده گرفته و در میدان‌های نبرد وسیع به رقابت می‌پردازید. طراحی مناسب اثر باعث شده تا بتوانید تاکتیک‌های مختلفی را در جنگ به کار بگیرید و این حس را داشته باشید که واقعا در میدان جنگ حضور دارید. انجام این بازی در کنار دوستان، آن را هیجان انگیزتر هم می‌کند.

در بازی، تانک‌های زیادی وجود دارد که هر کدام با نقاط قوت و ضعف متفاوتی طراحی شده‌اند و شما با توجه به موقعیتی که در آن هستید، باید تانک مناسب را انتخاب کنید. همه چیز در این بازی به شلیک کردن خلاصه نمی‌شود و برای پیروزی به استراتژی‌های هوشمندانه نیازمند خواهید بود. بازی World Of Tanks کاملا رایگان است اما برای دسترسی به تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌ها باید نسخه پریمیوم آن را خریداری کنید. نسخه پلی استیشن 5 این عنوان نیز طریق قابلیت پشتیبانی از عناوین نسل قبل اجرا می‌شود اما می‌توان انتظار داشت که در آینده‌ی نزدیک، یک نسخه‌ی اختصاصی برای آن عرضه شود که نرخ فریم بالاتری دارد.

– بازی Path of Exile

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 5

این بازی نقش آفرینی در سال 2013 عرضه شد و با اینکه بسیاری از اِلمان‌های آن با الهام از مجموعه‌ی دیابلو طراحی شده اما در طول این سال‌ها توانسته به هویت مستقلی دست پیدا کند و به جایگاه ویژه‌ای برسد. در «پث آو اگزایل»، هدایت تنها یک شخصیت را بر عهده دارید و با او به گشت و گذار در سیاه چال‌ها پرداخته و با موجودات سرسخت به مبارزه می‌پردازید تا امتیاز و تجهیزات به دست بیاورید.

یکی از نقاط قابل توجه بازی این است که در آن هیچ پول رایجی وجود ندارد و در واقع برای خرید و فروش باید از داد و ستد آیتم‌ها استفاده کنید، چیزی شبیه به دوران قدیم. اگر به آثار نقش آفرینی نسبتا پیچیده همانند دیابلو علاقه‌مند هستید، بدون شک از این بازی هم لذت خواهید برد. نسخه پلی استیشن 5 این بازی نیز از طریق قابلیت پشتیبانی از عناوین نسل قبل اجرا می‌شود.

این بازی برای ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، سری اس و رایانه‌های شخصی نیز منتشر شده و اخیرا قسمت دوم آن تایید شده که احتمالا در سال آینده عرضه می‌شود و باید دید تا چه اندازه موفق خواهد بود.

– بازی Destiny 2

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 5

بازی «دستینی 2» یک اثر نقش آفرینی شوتر است که توسط استودیوی بانجی (Bungie)، خالق مجموعه هیلو ساخته شده و شما را در یک جهان باز متفاوت قرار می‌دهد. همانند قسمت اول، یک بار دیگر در نقش نگهبانان بازی می‌کنید و وظیفه نجات جهان از دست بیگانگان شرور را برعهده دارید. شما می‌توانید در تیم‌های چهار نفره به بازی بپردازید و در کنار دوستانتان، ماموریت‌های مختلف را انجام داده و دشمنان متفاوتی را از بین ببرید. بازی دارای سه کلاس مختلف شکارچی، جادوگر و تایتان است که قادر هستید هر کدام از آن‌ها را با توجه به سبک بازی خود، انتخاب کنید. هر کدام از کلاس‌ها، دارای زیرمجموعه هستند و این مسئله، تنوع اثر را به شکل قابل توجهی افزایش داده است.

بازی Destiny 2 از زمان عرضه، گسترش قابل توجهی داشته و سازندگان هنوز هم به انتشار به روزرسانی‌های جدید برای آن ادامه می‌دهند. خوشبختانه، نسخه‌ پلی استیشن 5 بازی به صورت اختصاصی برای این کنسول بهینه‌سازی شده است و بدون شک، یکی از بهترین آثار رایگانی است که می‌توانید تجربه کنید.

– بازی Call Of Duty: Warzone

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 5

هیچ فهرستی از بهترین بازی‌های رایگان بدون «وار زون» تکمیل نمی‌شود؛ یکی از پرطرفدارترین آثار فری تو پلی حال حاضر که توانسته روح تازه‌ای به سبک بتل رویال ببخشد. این بازی همان فرمول‌های همیشگی مجموعه را گرفته و آن را همراه با عناصر ژانر بتل رویال، در یک نقشه‌ی بزرگ عرضه می‌کند. این بازی آن قدر ریتم سریعی دارد که یک لحظه سهل انگاری کافی است تا کشته شوید و زحمات شما هدر برود. البته فرصت‌های مختلفی برای بازگشت به میدان خواهید داشت، از دوئل تک به تک در زندان تا خریداری شدن بلیط بازگشت توسط هم تیمی‌ها.

بر خلاف اکثر عناوین سبک بتل رویال، «پول» نقشی کلیدی در بازی دارد اما نه پول واقعی، بلکه پولی که از خود میدان جنگ بدست می‌آورید. به واسطه پول می‌توانید آیتم‌های مختلفی را از ایستگاه‌ها، خریداری کنید؛ از جمله تجهیزات احیای خود (در صورت آسیب دیدن) و همچنین احیای هم‌تیمی‌هایی که کشته شده‌اند. مکانیک‌های متنوع بازی Warzone باعث شده تا این اثر حتی پس از ساعت‌ها تجربه، باز هم تکراری نشود و جذابیت‌های خودش را حفظ کند، خصوصا هنگامی که در کنار دوستانتان بازی می‌کنید.

وار زون بر روی پلی استیشن 4 هم کیفیت مناسبی داشت اما بر روی پلی استیشن 5 فوق‌العاده است و همانند دستینی شاید این سوال را برای شما ایجاد کند که چرا چنین اثر کم‌نظیری کاملا رایگان عرضه شده است.

– بازی Astro’s Playroom

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 5

«اتاق بازی آسترو» اثر ویژه‌ای است که سونی در ابتدای نسل نهم به صورت رایگان منتشر کرد تا قدرت پلی استیشن 5 و خصوصا دسته‌ی آن، دوال سنس را به رخ بکشد. زمانی که پلی استیشن 5 را برای اولین بار روشن می‌کنید، با این بازی رو به رو می‌شوید که بر روی کنسول نصب شده تا شما را با قابلیت‌های جدید کنترلر دوال سنس آشنا کند. این بازی پلتفرمر سه بعدی، در واقع نامه‌ی عاشقانه‌ی سونی به کنسول‌های پلی استیشن قبلی است.

اگر کنسول‌های قبلی پلی استیشن را تجربه کرده‌اید، این بازی خاطرات خوشی را برای شما زنده می‌کند و اگر هم برای اولین بار است که یک پلی استیشن را امتحان می‌کنید، می‌توانید نیم نگاهی به تاریخچه‌ی کنسول‌ها داشته باشید و چیزهای زیادی یاد بگیرید. بازی Astro’s Playroom از آن عناوینی است که هیچ جای دیگری پیدا نمی‌شود و از تمام قدرت سخت افزار این کنسول استفاده می‌کند.

– بازی Splitgate

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 5

تاکنون شده دوست داشته باشید تا تعدادی از بازی‌های محبوب شما با یکدیگر تلفیق شوند؟ «اسپلیت گیت» دقیقا چنین کاری را انجام می‌دهد و البته این کار را به خوبی هم انجام می‌دهد. از مکانیک‌های بازی پورتال گرفته تا سبک تیراندازی هیلو، این بازی هر چه که بخواهید را دارد و البته کاملا رایگان است.

بازی Splitgate نسبت به دیگر عناوین این فهرست، جدید‌تر است و اخیرا توانسته طرفداران زیادی جذب کند. این بازی از طریق قابلیت پشتیبانی از عناوین نسل قبل اجرا می‌شود اما سازندگان در حال توسعه‌ نسخه‌ی اختصاصی پلی استیشن 5 آن هستند که به‌زودی عرضه خواهد شد.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 5 را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در به اشتراک بگذارید.