جهان در سال 2030

جهان در سال 2030 از نگاه هواوی

رئیس بخش محصولات و راهکارها ارتباطات و فناوری اطلاعات هواوی با انتشار گزارشی ویژگی‌های احتمالی جهان در سال 2030 را تشریح کرد.

بدون شک فناوری‌های جدید در آینده‌ای نزدیک تمام جنبه‌های مختلف زندگی بشر را در بر خواهند گرفت و در همین راستا بسیاری به دنبال پاسخ به این پرسش هستند که آینده زندگی بشر چگونه خواهد بود؟ در همین رابطه ونگ تائو، رئیس بخش محصولات و راهکارها ارتباطات و فناوری اطلاعات هواوی اخیرا در گزارشی با عنوان «جستجوی بیکران، ورود به آینده» ویژگی‌های احتمالی جهان در سال 2030 را تشریح کرد.

ویژگی‌های جهان در سال 2030 از دید هواوی

شرکت هواوی در این گزارش جامع به تشریح دیدگاه‌های خود در مورد دنیای فناوری در حوزه‌های مهمی چون پزشکی و سلامتی، شبکه‌های مخابراتی، صنعت ICT، پردازش و محاسبات، انرژی دیجیتال و تکنولوژی‌های مربوط به خودروهای هوشمند در دهه آینده میلادی پرداخت. هواوی این گزارش را طی پروژه پژوهشی در مدت زمان 3 سال با تحقیق و تحلیل عمیق روی داده‌های جمع‌‌آوری شده توسط نهادهای معتبری چون سازمان ملل متحد، مجمع جهانی اقتصاد و سازمان جهانی بهداشت تهیه کرده است.

هواوی

گفتنی است بیش از هزار پژوهشگر با حضور در 2 هزار سمینار به شرکت هواوی در تحلیل این داده‌ها کمک کردند تا تجربیات و پیش‌بینی‌های بهترین متخصصان فناوری از تمام جهان در یک گزارش جامع ارائه شود. هواوی در 8 زمینه ویژگی‌های جهان در سال 2030 را تشریح کرده است که موارد مختلفی از تغذیه تا ساختمان‌سازی را شامل می‌شود. هواوی توانسته در این گزارش چشم‌انداز گسترده‌ای را برای رسیدن به سبک‌ زندگی هوشمندتر، پایدارتر و سازگارتر با محیط زیست ترسیم کند که در ادامه با جزئیات آنها آشنا خواهیم شد.

ساختمان‌های هوشمند

بسیاری از ساختمان‌ها در دهه آینده در دسته بدون کربن قرار خواهند گرفت؛ ساختمان‌هایی که در ساخت یا حتی تامین انرژی آنها نیز از هیچ ماده کربنی استفاده نخواهد شد. ضمن این که پلتفرم‌های اینترنت اشیا پیشرفته‌تر باعث خواهد شد تا انسان بتواند با محیط بیشتر سازگار شود و مکان مناسب‌تری را برای زندگی خلق کند.

حمل و نقل

طبق پیش‌بینی هواوی، خودروهای الکتریکی و خودران در دهه 2030 میلادی به آرامی جایگزین خودروهای مجهز به موتور احتراق داخلی خواهند شد و در آن زمان مفهوم رانندگی برای همیشه تغییر پیدا خواهد کرد.

پزشکی

به کمک پیشرفت فناوری و تکامل آن بسیاری از موسسه‌ها و دولت‌ها می‌توانند به جای موضوع درمان روی جلوگیری از ابتلا به بیماری تمرکز کنند.

تغذیه

صنعت غذا جزو صنایع بسیار آلاینده محسوب می‌شود، اما فناوری‌های جدید قادر خواهند بود تاثیر این صنعت روی محیط زیست را به میزان چشمگیری کاهش دهند. در سال 2030 به احتمال زیاد رژیم‌های غذایی بر پایه سبزیجات فراگیر خواهد شد. انسان‌ها در آینده نزدیک با پرینترهای سه بعدی می‌توانند گوشت مصنوعی تولید کنند که به این شکل نیاز بشر در تمام گروه‌های هرم غذایی تامین خواهد شد.

زنگی روزمره

شرکت هواوی بر این باور است در دهه 2030 میلادی امکانات بسیار زیادی در حوزه‌های مراقبت پزشکی، اسکان، غذا و حمل و نقل به زندگی بشر ورود پیدا خواهد کرد.

هواوی

گفتنی است شرکت هواوی قصد دارد تحقیقات و ایده‌های تاثیرگذار خود در مورد دهه آینده را از این پس در نشست سالانه The Smart World 2030 به اشتراک بگذارد. هواوی در این نشست ضمن این که نگاهی آینده‌نگرانه به پیشرفت‌های فناوری در عصر دیجیتال خواهد داشت، قصد دارد توسعه پایدار جوامع انسانی و چالش‌های اقتصادی ناشی از آن را نیز مورد بررسی قرار دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*