محاسبات پیشرفته

هواوی در زمینه محاسبات پیشرفته از میان 100 شرکت برتر در جایگاه اول قرار گرفت

مرکز توسعه صنعت اطلاعات چین (CCID) اعلام کرد شرکت هواوی توانست در میان 100 شرکت برتر چینی در حوزه محاسبات پیشرفته در جایگاه نخست قرار بگیرد.

شرکت هواوی در حوزه بازار موبایل، تجهیزات مخابراتی و وسایل هوشمند به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان محسوب می‌شود، اما علاوه بر این موارد هواوی در زمینه هوش مصنوعی و محاسبات سریع (HPC) نیز بسیار فعال بوده و توانسته خود را در میان برترین‌ها قرار دهد. در همین راستا این شرکت چینی توانست در میان 100 شرکت چینی فعال در حوزه محاسبات سریع به جایگاه نخست برسد.

جایگاه نخست هواوی در زمینه محاسبات پیشرفته

در روز 30 سپتامبر کنفرانس محاسبات جهانی سال 2021 میلادی با شعار «محاسبه کردن آینده همه چیز» برگزار خواهد شد، اما قبل از برگزاری این کنفرانس به تازگی مرکز توسعه صنعت اطلاعات چین (CCID) اعلام کرد هواوی توانست لقب پیشرفته‌ترین شرکت در حوزه محاسبات سریع را از آن خود کند.

شرکت هواوی برای دستیابی به چنین جایگاهی توانست با شرکت‌های چینی فعال در زمینه محاسبات سریع، زیرساخت‌های محاسباتی و سرویس‌های محاسباتی به رقابت بپردازد. گفتنی است محاسبات پیشرفته به هر نوع انجام محاسباتی گفته می‌شود که برای تحقق هدف خود به بیش از یک کامپیوتر نیاز داشته باشند؛ به بیانی دیگر به شکل همزمان از چند کامپیوتر برای هدف خود استفاده کنند. در واقع این ابر کامپیوترها و خوشه‌های کامپیوتری برای حل معادلات پیچیده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مرکز توسعه صنعت اطلاعات چین (CCID) در این گزارش خود شرکت‌های برتر را طبق توانایی‌های مختلفی در بخش‌های سخت افزار، هسته اصلی، نرم افزار، زیر ساخت‌ها و خدمات مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار داده است. از این رو برای تهیه چنین لیستی بیش از 300 شرکت مورد بررسی و تحلیل قرار گرفتند و همچنین در این رتبه‌بندی کارشناسان به موارد دیگری نظیر سود عملیاتی، نرخ رشد درآمد، توانایی‌ها در زمینه تحقیق و توسعه و پیشرفت آنها نیز توجه کردند.

هواوی

در این گزارش تاکید شده چین قصد دارد خود را بر اساس یک برنامه 5 ساله چهاردهم توسعه به یکی از اصلی‌ترین تامین‌کنندگان فناوری‌های محاسباتی در بازارهای جهانی تبدیل کند. فناوری محاسبات پیشرفته هواوی از پلتفرم‌هایی نظیر Kunpeng و Shengteng به عنوان هسته اصلی و OpenEuler و OpenGauss به عنوان نرم افزار اصلی استفاده می‌کنند. ضمن این که هواوی از 24 مرکز نوآوری زیست محیطی و 700 هزار توسعه‌دهنده نیز بهره می‌برد که با 3500 شرکت همکاری دارند.

شرکت Huawei Kunpeng Computing یکی از شرکت‌های فعال در زمینه محاسبات پیشرفته محسوب می‌شود که هواوی آن را در سال 2019 تاسیس کرده و با قابلیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفته خود توانسته به مشتریان تجاری امکانات کاملی را ارائه دهد. Huawei AI Computing نیز یک پلتفرم در زمینه محاسبات پیشرفته به شمار می‌رود که بیش از 360 هزار توسعه‌دهنده و 100 مجموعه دانشگاهی به شکل مشترک روی آن فعالیت می‌کنند.

هواوی

گفتنی است هواوی تا به امروز بیش از 1493 اختراع در حوزه فناوری‌های پردازشی را ثبت کرده که از بین آنها 775 اختراع در سازمان داده مالکیت معنوی چین و 315 اختراع دیگر نیز به شکل جهانی ثبت شده‌اند. ضمن این که هواوی دارای بیش از 120 استارتاپ در حوزه نوآوری در محاسبات ابری و در بخش صنعتی بوده و با 300 شرکت و 17 هزار توسعه‌دهنده در این حوزه همکاری دارد. چنین مواردی باعث شده تا هواوی به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزه فناوری قادر باشد خدمات متنوعی را برای هزاران مشتری خود در صنایع مختلف ارائه دهد و به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*