تویوتا تاندرا 2022

تویوتا تاندرا 2022 معرفی شد؛ نسل جدید تاندرا آماده رقابت با پیکاپ‌های آمریکایی

تویوتا تاندرا 2022 معرفی شد. نسل جدید تویوتا تاندرا اکنون تغییرات گسترده‌ای را تجربه کرده تا بتواند با پیکاپ‌های آمریکایی نظیر فورد F150 به رقابت بپردازد. در ادامه با مشخصات این پیکاپ ژاپنی آشنا می‌شویم.

در بازار آمریکا پیکاپ‌ها از محبوبیت خاصی بهره می‌برند و فورد سری F نیز حدود 40 سال است که توانسته لقب پرفروش‌ترین خودرو این کشور را از آن خود کند. با وجود این که فورد F150 در جایگاه نخست قرار دارد، اما شورلت سیلورادو 1500 و رم 1500 نیز همواره برای کسب عنوان دومین خودرو پرفروش آمریکا در حال رقابت هستند. البته علاوه بر این پیکاپ‌های آمریکایی، پیکاپ‌های معروف ژاپنی یعنی تویوتا تاندرا و نیسان تایتان نیز در این بازار حضور دارند، هرچند نتوانستند از لحاظ فروش به جایگاه خاصی دست پیدا کنند، اما همچنان از طرفداران خاص خود بهره می‌برند و برای جلب نگاه مشتریان جدید سخت در تلاشند.

تویوتا تاندرا 2022

پیکاپ ژاپنی تاندرا با وجود عمر حدود 15 ساله خود توانسته در بازار آمریکا به عنوان یک محصول خارجی به فروش 110 هزار دستگاهی دست پیدا کند، اما تویوتا سخت در تلاش است تا سهم بیشتری از بازار پیکاپ‌های آمریکا را به خود اختصاص دهد و در همین راستا از نسل جدید تاندرا پرده برداشت. تویوتا تاندرا 2022 اکنون در نسل جدید خود از پیشرفت‌های چشمگیری بهره می‌برد و در واقع تویوتا با این محصول آماده رقابت با رقبای سرسرخت آمریکایی خود است.

مشخصات تویوتا تاندرا 2022

تویوتا تاندرا 2022

تویوتا تاندرا 2022 در نسل جدید خود اکنون از جلوپنجره بسیار بزرگی بهره می‌برد که ورودی‌های هواوی عمودی و چراغ‌های T شکل نیز در اطراف آن قرار گرفته‌اند؛ چنین ترکیبی باعث شده تا نمای جلویی این پیکاپ ژاپنی کمی ترسناک به نظر برسد. البته جلوپنجره این پیکاپ در تیپ‌های مختلف دارای طراحی داخلی متفاوتی است. از سایر ویژگی‌های این پیکاپ می‌توان به کاپوت برجسته، گلگیرهای عضلانی و ستون‌های A مشکی‌رنگ اشاره کرد که توانستند نمای مدرن‌تر و اسپرت‌تری را در این خودرو به وجود آورند.

تویوتا تاندرا 2022

در نمای عقب این خودرو نیز چراغ‌های سه‌بعدی و در بار کاملا جدید و با نوشته برجسته به چشم می‌خورند که البته این در نسبت به نسل قبلی حدود 20 درصد سبک‌تر شده و با ریموت خودرو قابل باز شدن است. سپر عقب یکپارچه نیز یکی از ویژگی‌های برجسته نمای عقب این خودرو محسوب می‌شود؛ چرا که فاصله معمول میان سپر و بدنه اکنون حذف شده است، اما در گوشه‌ها نیز دیگر پله‌های کاربردی وجود نخواهد داشت. اتاق بار تویوتا تاندرا 2022 از مدل مشابه استفاده شده در تویوتا تاکوما بهره می‌برد که از جنس آلومینیومی بوده و علاوه بر کاهش وزن اکنون در برابر ضربه و خوردگی از محافظت بیشتری برخوردار است.

تویوتا تاندرا 2022

طراحان برای قسمت بار تویوتا تاندرا 2022 یک خروجی برق 120 ولت را در نظر گرفتند که از لحاظ جذابیت به سطح ژنراتور داخلی فورد F150 نمی‌رسد، اما تویوتا اعلام کرد این ژنراتور می‌تواند به خوبی به نیازهای کاربران پاسخ دهد. تویوتا نسل جدید تاندرا را در دو مدل Double Cab و CrewMax روانه بازار خواهد کرد که مشتریان می‌توانند نسخه Double Cab را با اتاق بار 2 یا 2.5 متر و مدل CrewMax را نیز با اتاق بارهای 1.7 یا 2 متر سفارش دهند.

تویوتا تاندرا 2022

علاوه بر بخش ظاهری، نمای داخلی این پیکاپ ژاپنی از طراحی مدرن و جذابی بهره می‌برد؛ چرا که در این بخش اکنون با کابینی با تکنولوژی سطح بالا، طراحی بهتر و مواد اولیه باکیفیت‌تر مواجه هستیم. رانندگان اکنون از یک غربیلک فرمان جدید در کنار صفحه آمپر آنالوگ با نمایشگر 4.1 اینچی یا صفحه آمپر تمام دیجیتالی 12.3 اینچی بهره می‌برند که البته رانندگان می‌توانند صفحه آمپر دومی را به شکل کامل تنظیم کنند. همچنین گرافیک این صفحه آمپر نیز بر اساس حالت‌های رانندگی تغییر خواهد کرد.

تویوتا تاندرا 2022

سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کاملا جدید تویوتا یکی از ویژگی‌های برجسته کابین این پیکاپ محسوب می‌شود که برای نخستین بار در این خودرو ارائه خواهد شد و پس از آن سایر محصولات تویوتا نیز از آن بهره خواهند برد. نمایشگرهای 8 یا 14 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را ارائه خواهد داد که نسبت به سیستم قبلی از 5 برابر قدرت پردازشی بیشتری بهره می‌برد و قابل پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی خواهد بود.

تویوتا تاندرا 2022

تویوتا برای نسل جدید تاندرا پانل دکمه‌های کاملا جدیدی در نظر گرفته است. همچنین این پکاپ از آپشن‌هایی نظیر گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو و عقب، گرم‌کن غربیلک فرمان و شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند نیز بهره می‌برد. با وجود این که نمای کلی کابین تویوتا تاندرا 2022 نسبت به رقبا آنچنان لوکس به نظر نمی‌رسد، اما این پیکاپ از صندلی‌های بسیار راحتی بهره می‌برد و در جلو فضای زیادی را به سرنشینان ارائه می‌دهد. برای نسخه CrewMax این خودرو نیز در عقب صندلی‌های جاداری با فضای پای زیاد در نظر گرفته شده است.

تویوتا تاندرا 2022

نسل قبلی تاندرا فقط با یک موتور 5.7 لیتری V8 تنفس طبیعی قابل سفارش بود، اما اکنون تویوتا نسل جدید آن را با پیشرانه 3.5 لیتری V6 توئین توربو روانه بازار خواهد کرد. این پیشرانه به بلوک آلومینیومی، اینترکولر آب خنک و سر سیلندری با کانال‌های ماشین‌کاری شده مجهز شده که در نسخه پایه می‌تواند قدرتی برابر با 390 اسب بخار و گشتاور 650 نیوتن‌متری را به تولید برساند. البته ارائه چنین پیشرانه‌ای یک اقدام چشمگیر از سوی تویوتا محسوب می‌شود، اما علاوه بر آن این خودروساز ژاپنی یک پیشرانه محرکه هیبریدی نیز برای نسل جدید تاندرا عرضه کرده که می‌تواند قدرتی برابر با 437 اسب بخار و گشتاور 790 نیوتن‌متر را تولید کند.

تویوتا تاندرا 2022

مهندسان تویوتا در نسخه هیبریدی روی تولید گشتاور تمرکز کردند؛ از این رو با وجود این که تاندرا هیبریدی از فورد F150 رپتور از لحاظ قدرت حدود 13 اسب بخار ضعیف‌تر است، اما نسبت به این رقیب آمریکایی خود حدود 100 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری را به تولید می‌رساند. یک گیربکس 10 سرعت اتوماتیک نیز در هر دو نسخه تاندرا وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دراد، اما در نسخه هیبریدی پیشرانه الکتریکی بین موتور بنزینی و گیربکس قرار خواهد داشت. یک پکیج باتری نیکل-فلزی نیروی پیشرانه الکتریکی را تامین می‌کند که در زیر صندلی‌های عقب تعبیه شده و باعث می‌شود این خودرو در سرعت‌های پایین بتواند به شکل تمام الکتریکی حرکت کند.

تویوتا تاندرا 2022

پیکاپ‌های فول‌سایز باید از توانایی یدک‌کشی و حمل بار بسیار مناسبی بهره ببرند؛ چرا که مشتریان پیش از خرید به این نکته توجه ویژه‌ای خواهند داشت. در همین راستا تویوتا نیز در نسل جدید تاندرا ظرفیت یدک‌کشی این خودرو را ارتقا داده است. تویوتا تاندرا 2022 اکنون از ظرفیت یدک‌کشی 5.5 تنی بهره می‌برد که نسبت به قبل حدود 17.6 درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین حداکثر ظرفیت بار این خودرو نیز به 880 کیلوگرم رسید که از افزایش 11 درصدی نسبت به قبل حکایت دارد.

تویوتا تاندرا 2022

تویوتا تاندرا 2022 اکنون از دو حالت یدک‌کشی بهره می‌برد که حالت اول پاسخ پدال گاز را افزایش خواهد داد و برای بکسل وسایل سبک تا متوسط نظیر تریلرها و قایق‌های کوچک بسیار مناسب خواهد بود، اما حالت دوم برای بکسل تریلرها، قایق‌ها و کاروان‌های بزرگ در نظر گرفته شده است. این خودرو اکنون از سیستم مانیتور با نمای پانوراما نیز بهره می‌برد که می‌تواند نمایی از بالای خودرو را در نمایشگر داخل کابین نمایش دهد، از این رو می‌توان هر آنچه در اطراف تریلر وجود دارد را به خوبی تشخیص داد.

تویوتا تاندرا 2022

تویوتا تاندرا 2022 از یک پلتفرم نردبانی فولادی جدید بهره می‌برد که تویوتا در ساخت لندکروزر نیز آن را به کار گرفته بود. طراحان برای تمام بخش‌های این شاسی با هدف افزایش استحکام از فولاد با مقاومت بالا استفاده کردند. ضمن این که با هدف کاهش وزن در ساخت این پلتفرم جدید از آلومینیوم نیز استفاده شده است. گفتنی است تویوتا در نسل جدید تاندرا به جای فنرهای شمش از سیستم تعلیق چند اتصالی با فنرهای پیچشی در عقب استفاده کرده است که چنین تغییراتی باعث افزایش راحتی رانندگی، ثبات در خط مستقیم، هندلینگ و توانایی یدک‌کشی می‌شود.

تویوتا تاندرا 2022

مشتریان می‌توانند برای برخی از تیپ‌های این پیکاپ ژاپنی سیستم تعلیق بادی عقب را نیز سفارش دهند که از قابلیت تنظیم در سه حالت معمولی، پایین و بالا بهره می‌برد؛ حالت پایین باعث آسانی در فرایند بارگیری و تخلیه می‌شود و حالت بالا نیز برای آفرود با حداکثر سرعت 30 کیلومتر در نظر گرفته است. البته می‌توان برای این خودرو سیستم تعلیق تطبیقی متغیر را نیز سفارش داد که بر اساس شرایط جاده می‌تواند به شکل خودکار کمک‌فنرها را تنظیم کند که نتیجه آن ارتقای میزان ثابت و راحتی خودرو خواهد بود. تویوتا اعلام کرد تغییراتی که برای سیستم تعلیق تویوتا تاندرا 2022 در نظر گرفته شده باعث می‌شود بادی رول به ویژه در زمان پیچیدن کاهش پیدا کند.

تویوتا تاندرا 2022

تویوتا برای تمام تیپ‌ها و نسخه‌های جدید پیکاپ تاندرا 2022 مجموعه سیستم‌های کمک‌راننده Safety Sense 2.5 اختصاصی خود را در نظر گرفته که مواردی چون دستیار اضطراری فرمان، کروز کنترل راداری پویا، هشدار خروج از خط، دستیار دنبال کننده خطوط، نوربالای خودکار، سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابرین پیاده و دوچرخه‌سواران، پایش نقاط کور، هشدار عبور و مرور عقب، دستیار علائم جاده و یادآور صندلی عقب را شامل می‌شود. تویوتا قصد دارد نسل جدید تاندرا را در 6 تیپ مختلف شامل SR، SR5، لیمیتد، پلاتینوم، 1749 و TRD Pro روانه بازار کند. همچنین قرار است فروش این پیکاپ ژاپنی نیز از اواخر سال 2021 شروع شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*