گوشی آیفون 14 مکس / آيفون 13 پرو مکس

چرا بهتر است تا زمان عرضه گوشی آیفون 14 مکس صبر کنید؟

اپل چندی پیش از سری آيفون 13 رونمایی کرد و بسیاری از کاربران به فکر ارتقا گوشی‌های خود هستند؛ اما بهتر است این افراد تا عرضه گوشی آیفون 14 مکس – iPhone 14 Max صبر کنند.

شایعه شده است که اپل می‌خواهد از سال آینده آیفون مینی را از محصولات خود حذف کند و به جای آن یک گوشی جدید با نام آیفون 14 مکس را جایگزین کند. آیفون 14 مکس احتمالا همانند آیفون 12 پرو مکس و 13 پرو مکس به صفحه نمایش ۶.۷ اینچی مجهز خواهد شد.

گوشی آيفون 14 مکس ارزش صبر کردن دارد

البته دقت کنید که نام این گوشی‌ها را با هم اشتباه نگیرید. آیفون 14 مکس با آيفون 14 پرو مکس که گوشی پرچمدار و پریمیوم اپل است، فرق دارد. مدل غیر پرو از طراحی مشابه و پردازنده یکسان بهره خواهد برد؛ اما به خاطر قیمت پایین‌تر برخی از ویژگی‌های خاص مدل گران‌تر را نخواهد داشت.

اما آیفون 14 مکس یک برتری مهم دارد که می‌تواند آن را به گزینه‌ای ارزشمند برای دوستداران یک آيفون با نمایشگر بزرگ تبدیل کند؛ شاید بپرسید که مگر مشکل آيفون 13 پرو مکس چیست؟ مشکل اصلی این گوشی وزن بالای آن است. حتی اگر به گوشی‌های بزرگ علافه‌مند باشید، باز هم وزن ۲۴۰ گرمی iPhone 13 Pro Max برای شما آزار دهنده خواهد بود.

گوشی آیفون 14 مکس / آيفون 13 پرو مکس

آيفون 13 پرو مکس

اپل مرتبا در حال حجیم کردن یک گوشی خیلی بزرگ است. بیایید نگاهی به سیری تکاملی سری مکس اپل بیندازیم:

  • آیفون XS مکس: ۲۰۸ گرم
  • آيفون 11 پرو مکس: ۲۲۶ گرم
  • آيفون 12 پرو مکس: ۲۲۸ گرم
  • آیفون 13 پرو مکس: ۲۴۰ گرم

آیفون 13 پرو مکس واقعا افزایش وزن چشمگیری داشته است و انگار این مسئله دارد از کنترل خارج می‌شود. در واقع نگه داشتن این گوشی خیلی راحت نیست و حمل کردن آن در جیب نیز نمی‌تواند خیلی خوشایند باشد.

این افزایش وزن دو دلیل دارد. مورد اول که هیچ اعتراضی هم به آن وارد نیست استفاده از یک باتری بزرگ‌تر است؛ اما مورد دوم اصرار اپل به استفاده از فولاد ضد زنگ در بدنه گوشی است که باعث درخشیدن آن و ایجاد حس داشتن یک کالای پریمیوم می‌‌شود.

سال گذشته با معرفی سری آيفون 12 متوجه شدیم که استفاده از استیل ضد زنگ تا چه اندازه می‌تواند سبب افزایش وزن گوشی شود. مدل استاندارد آيفون 12 از فریم آلومینیومی بهره می‌برد؛ اما در بدنه مدل پرو شاهد استفاده از فولاد ضد زنگ هستیم.

گوشی آیفون 14 مکس / آيفون 12

آیفون 12 در مقایسه با آیفون 12 پرو

ابعاد این دو گوشی با هم برابر بود و از ظرفیت باتری یکسانی نیز بهره می‌بردند. حتی کاربران می‌توانستند قاب‌های محافظ آنها را برای یکدیگر استفاده کنند. تنها تفاوت آنها به حضور دوربین سوم در مدل پرو مربوط میشد که البته تاثیر چندانی در وزن گوشی ندارد.

با در نظر گرفتن این موارد بیایید نگاهی به تفاوت وزن این دو گوشی بیندازیم که بدون شک مربوط به استفاده از فریم آلومینیومی در یک مدل و استیل ضد زنگ در مدل دیگر است:

  • آیفون 12: ۱۶۴ گرم
  • آیفون 12 پرو: ۱۸۹ گرم

تفاوت بین وزن این دو گوشی ۲۵ گرم است! حالا این تفاوت وزن را در یک فرم فاکتور ۶.۷ اینچی در نظر بگیرید تا متوجه شوید که چرا گوشی آيفون 14 مکس ارزش صبر کردن را دارد. اپل احتمالا در iPhone 14 Max به عنوان یک آيفون غیر پرو از فریم آلومینیومی استفاده خواهد کرد و همین مورد نیز می‌تواند به برگ برنده این گوشی بدل شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*