واکسیناسیون افراد بالای 18 سال

اتمام واکسیناسیون افراد بالای 18 سال تا 2 هفته دیگر

معاون بهداشت وزارت بهداشت عنوان کرد که با افزایش مراکز تزریق واکسن، واکسیناسیون افراد بالای 18 سال آغاز و طی دو هفته به اتمام خواهد رسید.

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در حاشیه افتتاح مرکز واکسیناسیون مصلی تهران که با حضور فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، جانشین پدافند زیستی و مقابله با کرونا سپاه محمد رسول الله انجام شد، عنوان کرد که به منظور مقابله با کرونا و تحت کنترل درآوردن آن تمام مراجع ذی‌صلاح از جمله بسیج، شهرداری، ارتش، سپاه و ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران به طور همه‌جانبه کمک کردند. در دوران فراگیری ویروس کرونا کادر درمان شجاعانه از کشور خود دفاع کردند که این مسئله باید در قالب یک مستند در بیاید.

رییسی در ادامه با اشاره به این که تزریق واکسن و ایمنی جمعی بهترین و اصلی‌ترین راه به منظور مقابله با کرونا است، اظهار کرد سرعت تزریق واکسن با افتتاح مصلی تهران چند برابر خواهد شد، زیرا این مرکز قادر است تا به صورت 24 ساعته خدمات ارائه کند.

آغاز واکسیناسیون افراد بالای 18 سال

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه بیان کرد به دنبال افزایش تعداد مراکز شبانه روزی تزریق واکسن، واکسیناسیون افراد بالای 18 سال نیز آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم در طول 10 روز تا 2 هفته تزریق واکسن به این میانگین سنی تکمیل شود.

دکتر رئیسی در انتها با اشاره به این که ارائه خدمات واکسیناسیون با مشارکت و همدلی اقدام تحسین برانگیز و قابل ستایشی است، خاطرنشان کرد تعداد افرادی که بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند با واکسیناسیون کاهش چشم‌گیری پیدا می‌کند؛ از این رو می‌توان گفت تزریق واکسن یکی از مهم‌ترین راه‌کارها برای مدیریت کرونا است.

سردار حسینی، جانشین پدافند زیستی و مقابله با کرونای سپاه محمد رسول الله در حاشیه این مراسم از تلاش‌های همه‌جانبه کادر بهداشت و درمان و همچنین نیروهای بسیج به منظور جلوگیری از گسترش کرونا و سرعت بخشیدن به واکسیناسیون تشکر ویژه به عمل آورد و عنوان کرد طرح شهید سلیمانی که با مشارکت نیروهای بسیجی و مراجع ذی‌صلاح به منظور مدیریت کرونا به اجرا درآمد، دربردارنده نتایج ارزشمندی بود و هم‌اکنون نیز در تلاش است تا تزریق واکسن را به پایان برساند.

حسینی ادامه داد که در حال حاضر 128 مرکز تزریق واکسن علاوه بر پایگاه‌های مستقر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول به واکسیناسیون شهروندان هستند که از جمع آن‌ها 53 مرکز فعالیت خود را به صورت سه شیفت کرده‌اند و هشت مرکز نیز 24 ساعته مشغول به فعالیت هستند.

حسینی در انتها در ارتباط با افزایش تعداد مراکز 24 ساعته تزریق واکسن عنوان کرد مرکز تزریق واکسن مسجدالرضا خیابان نیلوفر نیز به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*