جزئیات فنی سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 سامسونگ

سامسونگ جزئیات فنی سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 را منتشر کرد

سامسونگ به برخی از جزئیات فنی سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 اشاره کرده است. این سنسور می‌تواند نقش چند سنسور مختلف را ایفا کند.

سامسونگ مرزهای حسگر دوربین در گوشی‌ها را با رونمایی از سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 جابجا کرده است. این سنسور هنوز در دسترس گوشی‌سازها قرار نگرفته، اما سامسونگ در یک پست کوتاه توضیحاتی را در خصوص این دستاورد ارائه کرده است.

سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 سامسونگ

سنسور HP1 به لطف الگوریتم مبتنی بر یادگیری عمیق remosaicing می‌تواند مثل چند سنسور مختلف عمل کند. آن قادر به انجام پیکسل باینینگ ۲ در ۲ است که نتیجه آن رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل موثر ۱.۲۸ میکرومتری است. در این حالت سنسور قادر به فیلمبرداری 8K (نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه) با کوچک‌تر کردن میدان دید تا حد ممکن است.

حالت دیگری که سنسور با این رزولوشن ارائه می‌کند، پیکسل باینینگ ۴ در ۴ است که از ۱۶ سنسور پیکسل برای ساخت یک تصویر پیکسلی استفاده می‌کند. نتیجه آن وضوح ۱۲.۵ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل‌های ۲.۵۶ میکرومتری خواهد بود که حتی از بزرگ‌ترین سنسورهای بازار نیز بزرگ‌تر است. ویژگی دیگر سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 سامسونگ توانایی فوق‌العاده جذب نور توسط سیستم‌های هوشمندی مثل Smart-ISO Pro و Staggered HDR در یک چشم به هم زدن است.

جزئیات فنی سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 سامسونگ

سنسور HP1 (سمت راست) در برابر سنسور GN5

به عنوان مثال بد نیست این سنسور با دیگر سنسورهای کمپانی سامسونگ مقایسه کنیم. سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL JN1 سامسونگ اندازه پیکسل ۰.۶۴ میکرومتری را ارائه می‌کند و این نشان از یک پیوند خانوادگی بین این سنسور با HP1 است. با این حال JN1 با اندازه ۱/۲.۷۶ اینچی کوچک است، در حالی که سنسور جدید سامسونگ می‌تواند با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی‌، پیکسل‌هایی دو برابر بزرگ‌تر را ارائه کند. سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 نیز با ابعاد ۱/۱.۱۲ اینچی بزرگ است و پیکسل‌های ۱.۴ میکرومتری آن می‌تواند به ۲.۸ میکرومتر با رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسل تقسیم شود.

مجدداً‌ به امکانات HP1 بازمی‌گردیم. این حسگر از مالتی‌سمپلینگ پشتیبانی می‌کند که می‌تواند هر پیکسل را چندین بار بخواند و میانگین آن‌ها را محاسبه کند. فیلمبرداری Staggered HDR می‌تواند نوردهی کوتاه، متوسط و طولانی را برای افزایش دامنه پویا تا ۱۰۰ دسی‌بل ارائه کند. فناوری Smart ISO با ترکیب یک عکس ایزو پایین و ایزو بالا، آن‌ها را به یک تصویر تبدیل می‌کند. Smart ISO Pro نیز این قابلیت را به فیلمبرداری می‌برد؛ جایی که به سنسور اجازه می‌دهد فیلم‌های HDR را با کمترین اثرات مخرب ناشی از حرکات ضبط کند.

در انتها، برای آنکه اطمینان حاصل شود فوکوس خودکار سریع و دقیق است، سامسونگ سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 خود را به Double Super PD مجهز کرده است. همانطور که از نامش پیداست، این قابلیت میزان پیکسل فوکوس‌ها را دو برابر می‌کند. پیکسل‌های فوکوس دارای لنزهای ماکرو هستند که آن‌ها را از سایر پیکسل‌ها متمایز می‌کند. توجه داشته باشید که فناوری Double Super PD با فوکوس خودکار Dual Pixel که در آن هر پیکسل یک پیکسل فوکوس دارد، متفاوت است.

این که چه زمانی نخستین گوشی هوشمند مجهز به این سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی عرضه می‌شود، مشخص نیست. اما گفته می‌شود شیائومی اولین برندی است که این سنسور را در گوشی پرچمدار آینده خود به خدمت خواهد گرفت. این شرکت همکاری تنگاتنگی با سامسونگ دارد و این قضیه محتمل است. به عنوان مثال می‌توان به گوشی شیائومی می میکس آلفا اشاره کرد که نخستین گوشی مجهز به سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ بود.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. آینده تولید و دگرگونی صنعت سنسور در حال شکل گیری هست و تنها بازیگر موفق اون سامسونگ معظم پیشرو هست و خواهد بود