تحریم آنر

سازمان‌های امنیتی آمریکا در حال بررسی تحریم آنر هستند!

آنر سال گذشته از هواوی جدا شد تا به صورت مستقل به فعالیت‌های خود ادامه دهد؛ حالا گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد سازمان‌های امنیتی آمریکا در فکر تحریم آنر هستند.

واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد که سازمان‌های امنیتی ایالات متحده در حال بحث و بررسی امکان تحریم آنر هستند. آنر پیش‌تر به عنوان زیر مجموعه هواوی فعالیت می‌کرد.

تحریم آنر در دست بررسی است

پنتاگون و وزارت انرژی آمریکا می‌خواهند این شرکت تازه مستقل شده را در لیست سیاه (لیستی از کمپانی‌هایی که از تجارت با شرکت‌‌های آمریکایی منع شده‌اند، مگر اینکه مجوز خاصی را دریافت کنند) قرار دهند؛ اما وزارت امور خارجه و وزارت تجارت مخالف این کار هستند.

تحریم آنر

در واقع مسئولین آمریکایی بر سر اینکه آیا آنر می‌تواند تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا باشد یا خیر اختلاف نظر دارند. یکی از اعضای برجسته کمیته روابط خارجی مجلس آمریکا در این رابطه گفت که چون آنر تحت حمایت حکومت چین است، نگرانی‌هایی از بابت صادرات فناوری به آنها داریم.

واشنگتن پست نیز یادآوری کرد که برند Honor حالا تحت مالکیت شرکت Zhixin New Information Technology قرار دارد که توسط دو سرمایه گذار وابسته به حکومت چین تاسیس شده است.

اما مخالفان تحریم آنر به این موضوع اشاره دارند که آنر مواد هسته‌ای یا قطعات مربوط به آن را تولید نمی‌کند و دستگاه‌های تولید شده توسط این برند نیز در آمریکا فروخته نمی‌شوند. بنابراین منطقی نیست که بخواهیم این شرکت را از تجارت با کمپانی‌های آمریکایی منع کنیم؛ مخصوصا اینکه چنین کاری بیشتر از چین به اقتصاد آمریکا ضربه خواهد زد.

تحریم آنر

برخی کارشناسان بر این باور هستند که چون آنر قبلا بخشی از یک «عنصر مخرب» بوده است، باید در این لیست قرار گیرد؛ اما برخی دیگر می‌گویند تا زمانی که ثابت نشود این برند به صورت مخفیانه چیپست‌ها و فناوری‌های مربوطه را به هواوی انتقال می‌دهد، دلیلی برای تحریم وجود ندارد. آنر تاکنون در این رابطه اظهار نظر نکرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*