آیفون مجهز به درگاه USB-C / آيپد

آيفون 16 اولین آیفون مجهز به درگاه USB-C خواهد بود

کمیسیون اورپا می‌خواهد تولید کنندگان را به استفاده از یک استاندارد شارژ مشترک مجبور کند و همین نیز می‌تواند سبب شد که آيفون 16 اولین آیفون مجهز به درگاه USB-C لقب گیرد.

پیشتر در یک مقاله جداگانه گفته بودیم که اپل ممکن است در نهایت مجبور به استفاده از درگاه USB-C در گوشی‌های خود شود. حالا ظاهرا این اتفاق در حال رخ دادن است. یکی از مقامات کمیسیون اروپا به وب‌سایت Politico اعلام کرد که پنجشنبه یکم مهر ماه لایحه مربوط به استفاده از یک استاندارد شارژ مشترک در تمامی دستگاه‌های الکترونیکی اعلام خواهد شد.

آیفون 16 اولین آیفون مجهز به درگاه USB-C

البته این لایحه فقط اپل را تحت تاثیر قرار نخواهد داد؛ هرچند که سایر تولید کنندگان صرفا باید استاندار‌د‌های شارژ سریع خود را با استفاده از یک نرم افزار هم‌کنش‌پذیر هماهنگ کنند،‌ ولی اپل مجبور می‌شود به جای درگاه Lightning از USB-C در گوشی‌های آيفون استفاده کند.

آیفون مجهز به درگاه USB-C / کمیسیون اروپا

البته کمیسیون اروپا با تصمیم اپل مبنی بر قرار ندادن شارژر در جعبه گوشی‌های آيفون مشکلی نخواهد داشت؛ زیرا آنها می‌خواهند به کاربران این امکان را دهند که در صورت تمایل از شارژر‌های قدیمی خود استفاده کرده و بدین ترتیب از حجم زباله‌های الکترونیکی بکاهند.

پس چه زمانی اپل حداقل در اروپا،‌ مجبور به استفاده از درگاه USB-C خواهد شد؟

خب اول از همه این لایحه که توسط کمیسیون اروپا ارائه شده است،‌ باید در بازه زمانی یکساله به رأی گذاشته و پذیرفته شود و سپس دولت‌ها یک سال فرصت خواهند داشت تا آن را به قانون تبدیل کنند. خوشبختانه کمیسیون اروپا به تولید کنندگان یک سال فرصت داده تا تغییرات مورد نظر را اعمال کنند که یعنی تا پایان سال ۲۰۲۳ همه شرکت‌ها باید خود را با قانون جدید وفق دهند.

البته احتمالا اپل به خاطر محدودیت‌های زمانی آيفون 15 را با درگاه لایتنینگ عرضه کند؛ اما آیفون 16 باید اولین آیفون مجهز به درگاه USB-C باشد وگرنه فروش این گوشی در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا ممنوع خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*