گوشی ریلمی GT نئو 2

گوشی ریلمی GT نئو 2 از گریس گرمایی الماس استفاده خواهد کرد

ریلمی می‌خواهد از گریس گرمایی الماس برای خنک نگه داشتن اسنپدراگون 870 در گوشی ریلمی GT نئو 2 استفاده کند.

گوشی ریلمی GT نئو 2 فردا رونمایی خواهد شد. این گوشی به تراشه اسنپدراگون 870 مجهز شده است و اگرچه این تراشه نسبت به اسنپدراگون 888 گرمای کمتری تولید می‌کند؛ اما ریلمی برای نگه داشتن دمای پردازنده در یک بازه بهینه، به سراغ استفاده از یک سیستم گرمازدایی پیشرفته رفته است.

گریس گرمایی الماس در گوشی ریلمی GT نئو 2

ریلمی جی تی نئو 2 اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که از گریس گرمایی الماس استفاده می‌کند. وقتی صحبت از الماس می‌شود، احتمالا سختی بالای آن را به یاد می‌آورید؛ اما الماس رسانایی گرمایی فوق‌العاده‌ای نیز دارد. این میزان برای الماس ۲۰۰۰ وات بر کلوین متر است.

اگر چیز زیادی از کلاس فیزیک یادتان نمانده، عدد فوق یعنی اینکه الماس در مقایسه با نقره تا ۵ برابر رسانایی گرمایی بیشتری دارد. این موضوع از آن جایی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم نقره در گریس‌های حرارتی محبوب استفاده می‌شود.

البته ریلمی از تکه‌های بزرگ الماس همچون نمونه‌های موجود در حلقه‌های ازدواج در گوشی ریلمی GT نئو 2 استفاده نکرده است. در واقع نمونه‌های مورد استفاده الماس‌های صنعتی میکروسکوپی با اندازه ۴۰ تا ۵۰ میکرومتر هستند و با استفاده از آنها در مقایسه با نمونه‌های رایج تا ۵۰ الی ۶۰ درصد انتقال گرمای بیشتری خواهیم داشت.

در ویدیو زیر به خوبی این مسئله نمایش داده شده است. البته زیرنویس ویدیو به زبان چینی است و به همین خاطر کمی درباره آن توضیح می‌دهیم. ورقه‌های ساخته شده از الماس، فلز و پلاستیک برای بریدن نوعی کیک چینی یخ زده استفاده می‌شود. کیک در یک سطح شیب‌دار به سمت ورقه قرار می‌گیرد تا فشار زیادی روی آن نباشد.

ورقه‌ها فقط هنگامی که یخ کیک آب و نرم می‌شود، می‌توانند کیک را ببرند. با دست زدن به ورقه ساخته‌ شده از الماس، گرما از انگشتان فرد به کیک منتقل شده و فرایند یخ زدایی سرعت می‌گیرد. یک دوربین مادون قرمز نیز انتقال گرما را به تصویر می‌کشد.

رنگ‌ آبی/سبز به معنی دمای کمتر است و همانطور که می‌بینید ورقه الماس به سرعت از رنگ قرمز (دمای اتاق) به رنگ کیک درمی‌آيد که حاکی از سرعت بالای انتقال گرما است.

گوشی ریلمی GT نئو 2 از پنل E4 سامسونگ بهره می‌برد و دارای نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و نرخ نمونه‌ برداری لمسی ۶۰۰ هرتز است. یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری با شارژ سریع ۶۵ وات نیز (شارژ کامل در ۳۶ دقیقه) وظیفه تامین انرژی این نمایشگر را بر عهده دارد. از دیگر مشخضات این گوشی می‌توان به ۱۱ آنتن برای پوشش ۳۶۰ درجه، اسپیکر‌های استریو دالبی اتموس و دوربین ۶۴ مگاپیکسلی اشاره کرد. اطلاعات مربوط به قیمت و زمان عرضه فردا مشخص خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*