شبکه 5G ایرانی

شرکت پرداخت الکترونیک سداد شبکه 5G ایرانی را معرفی کرد

شرکت پرداخت الکترونیک سداد به تازگی از شبکه 5G ایرانی رونمایی کرده است. با راه‌اندازی این شبکه هزینه‌های بانکی کمتر خواهد شد.

محسن علیپور، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد عنوان کرد ما به تازگی موفق شدیم از شبکه 5G ایرانی پرده‌برداری کنیم، در صورتی موفق به انجام این کار شدیم که به دلیل تحریم‌های ظالمانه دانش و کر فناوری 5G از سوی هیچ شرکت‌های دنیا به شرکت‌های ایرانی ارائه نمی‌شود و ما با تلاش‌های شبانه روزی شبکه 5G ایرانی به وجود آوردیم تا امکان استفاده از این شبکه در داخل کشور فراهم شود.

کشورها‌ی خاصی در جهان مشغول به مدیریت و کنترل صنعت مخابرات هستند و در شرایط کنونی کشور که تحریم است تمام آن‌ها از ایران روی برگرداندند و حاضر به همکاری با کشور ما نشدند. به همین خاطر شرکت پرداخت الکترونیک در نتیجه تلاش‌های بی وقفه و شبانه‌روزی با مشارکت همه‌جانبه جوانان شرکت‌های دانش بنیان و متخصصان کشور موفق به ایجاد شبکه 5G ایرانی شد.

ارائه 5G صد در صد بومی به اپراتورها و شرکت‌های ایرانی

وی ادامه داد از امروز مشغول به گفت‌وگو با شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت و اپراتورهای داخلی شده‌ایم و اپراتورهایی که به دنبال در اختیار داشتن شبکه 5G هستند می‌توانند پس از گذشت 3 ماه از زمان اقدام، صاحب این فناوری شده و مشتریان خود را از آن بهره‌مند کنند.

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد در ادامه با اشاره به این که استانداردهای ITU توسط پلتفرم 5G بومی اخذ شده است، بیان کرد که پلتفرم 5G ایرانی توانایی خروج از مرزهای کشور و استفاده در مناطق دیگر را نیز دارد و مقدمات این کار آماده شده و ما موفق شدیم در شرایط کنونی کشور طی مبارزه‌ای انحصار را از بین ببریم.

کاهش هزینه‌های بانکی به دنبال راه‌اندازی شبکه ۵ جی ایرانی

علیپور ادامه داد پلتفرم 5G تفاوت چندانی با پلتفرم 4G ندارد و تنها از نظر کیفیت اینترنت نسبت به نسل قبلی قوی‌تر است. فعالیت شرکت سداد تنها به ارائه خدمات بانکی محدود نمی‌شود و این شرکت موفق شد تا با مشارکت همه‌جانبه شرکت‌های دانش بنیان به حوزه جدیدی ورود پیدا کرده و شبکه ۵ جی صد در صد ایرانی را راه‌اندازی کند که این مسئله باعث کاهش هزینه‌های بانکی خواهد شد.

وی در انتها خاطرنشان کرد شبکه 5G کاملا بومی با تلاش شبانه‌روزی متخصصان داخلی ایجاد شده است و از این رو دیگر نیازی نداریم تا برای به دست آوردن فناوری و دانش 5G دست به دامان شرکت‌ها خارجی شویم.