واکسن بوستر کرونا

تولید واکسن بوستر کرونا با فناوری mRNA برای مقابله با سویه‌های مختلف

برای اولین بار واکسن بوستر کرونا با استفاده از فناوری mRNA تولید شده که قادر به محافظت انسان در برابر تمام سویه های بیماری کووید ۱۹ است.

واکسن بوستر کووید 19 با نام GRT-R910 در شرکت گریتستون (Gritstone) و با استفاده از فناوری mRNA تولید شده که در برابر تمام سویه‌ها مقاوم است. دو شرکت فایزر و مدرنا واکسن خود را با این فناوری ساخته‌اند، اما محصول آنها قادر به تکثیر خود نیست. با بهره‌گیری از فناوری mRNA خود تکثیر می‌توان دز کمتری نسبت به واکسن های فعلی تزریق کرد. بنابراین احتمالا واکسن مذکور قیمت کمتری دارد و عوارض جانبی آن هم کمتر خواهد بود.

مزایای بیشتر واکسن بوستر کرونا نسبت به بقیه

شرکت گریستون گفته که آزمایش بالینی واکسن کرونا GRT-R910 با پشتیبانی انستیتو ملی سلامت آمریکا روی 20 داوطلب با سن بیشتر از 60 سال انجام خواهد شد. در بیانیه این شرکت آمده که واکسن کرونا مذکور قادر به ارتقای واکنش‌های ایمنی ایجاد شده توسط واکسن‌های نسل اول در بدن در برابر سویه‌های ویروس است.

آندرو آلن مدیر اجرایی این شرکت گفته که مزایای واکنش ایمنی این واکسن بیشتر از دز اضافی واکسن دیگر است. پیش‌بینی می‌شود نتایج آزمایش بالینی این واکسن در اوایل سال 2022 میلادی منتشر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*