میزان پذیرش iOS 15

پذیرش iOS 15 توسط کاربران آیفون کمتر از نسخه ۱۴ بوده است

همیشه پذیرش و میزان نصب iOS جدید نسبت به نسل قبل رکورد می‌زد. اما امسال این آمار در مورد پذیرش iOS 15 صدق نمی‌کند و آمار نصبی‌ها بسیار کم است!

همیشه عادت داریم iOS در چند روز اول عرضه کند، رکورد پذیرش نسبت به نسخه قبلی خودش را بشکند و کاربران زیادی آن را روی گوشی‌های خود نصب کنند. اما به نظر می‌رسد امسال این در مورد پذیرش iOS 15 که به تازگی منتشر شده، صدق نمی‌کند.

بر اساس گزارش جدیدی که توسط Mixpanel منتشر شده، پذیرش iOS 15 تا روز چهارشنبه گذشته فقط ۸.۵ درصد بوده است. این درحالیست که وقتی iOS 14 عرضه شد در مدت مشابهی با نسخه جدیدتر، ۱۴.۵ درصد کاربران گوشی خودشان را آپدیت کرده بودند. اختلاف فاحشی بین پذیرش این دو پلتفرم وجود دارد و نشان می‌دهد کاربران خیلی نسبت به نصب آی او اس ۱۵ هیجان‌زده نیستند.

البته وب‌سایت Mixpanel با بررسی بازدیدهای وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که از SDK آنالیز موبایل این گروه استفاده می‌کنند پذیرش نسخه جدید آی او اس را سنجیده است؛ بنابراین هیچ آمار و ارقام رسمی منتشر نشده است. اما با توجه به آمار سال گذشته این گروه که بسیار دقیق هم بود، به نظر می‌رسد باید از این آمار به عنوان آماری قابل اعتماد استفاده کرد و گفت که کاربران کمتری نسبت به نسخه قبل تاکنون آی او اس جدید را روی گوشی خود نصب کرده‌اند.

اپل هیچ عدد و رقمی را در مورد میزان نصب آی او اس جدید روی گوشی‌های آیفون اعلام نکرده است و اگر واقعاً پذیرش آی او اس ۱۵ نسبت به نسخه ۱۴ کمتر باشد، قطعاً این آمار را به صورت عمومی اعلام نخواهد کرد. اپل ماه ژوئن در گزارشی مدعی شده بود که آی او اس ۱۴ روی ۸۵ درصد گوشی‌های آیفون سازگار نصب شده است.

اوایل سال جاری میلادی اپل اعلام کرد که کاربران می‌توانند نسخه ۱۵ آی او اس را بعد از انتشار روی گوشی خود نصب نکنند و با دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی مهم همچنان از آی او اس ۱۴ استفاده کنند. خود این موضوع می‌تواند به بی‌میلی برخی کاربران نسبت به آپدیت نسخه جدید کمک کند. اپل احتمالاً به خاطر مسائل و مشکلاتی که نسخه‌های اولیه آپدیت‌های بزرگ iOS طی سالیان گذشته برای کاربران به وجود آورده‌اند، این امکان را در اختیار کاربران گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

اولین باگ آی او اس ۱۵ دو روز بعد از انتشار رسمی ظاهر شد!

آیا شما آی او اس ۱۵ را روی آیفون خود نصب کرده‌اید یا شما هم ترجیح می‌دهید نسخه‌های اولیه این آپدیت را نصب نکنید؟ نظرات خودتان نسبت به نسخه جدید iOS را از طریق بخش نظرات همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*