کرونای ژاپنی

45 آمریکایی با وجود واکسیناسیون کامل به کرونای ژاپنی R.1 مبتلا شدند

45 نفر از ساکنان و پرسنل مراقبت‌های بهداشتی خانه سالمندان کنتاکی آمریکا با وجود واکسیناسیون کامل به کرونای ژاپنی R.1 مبتلا شدند.

45 نفر از ساکنان و پرسنل مراقبت‌های بهداشتی خانه سالمندان کنتاکی آمریکا به سویه ژاپنی ویروس کرونا مبتلا شدند؛ این در حالی است که تمام این افراد هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده بودند.

جزئیاتی از کرونای ژاپنی R.1

سویه جدید کروناویروس که با نام R.1 شناخته می‌شود نخستین بار در ژاپن جهش پیدا کرده و 5 جهش مختلف را شامل می‌شود. طبق اعلام کارشناسان سویه ژاپنی ویروس کرونا می‌تواند نوع جهش بسیار عفونی D614G که در انواع دیگر ویروس کرونا نظیر دلتا، آلفا، بتا و گاما نیز وجود دارد را به سایر افراد انتقال دهد.

دکتر ویلیام هسلتین، استاد سابق دانشکده پزشکی هاروارد و متخصص بیماری‌های عفونی در این خصوص عنوان کرد باید به سویه R.1 توجه ویژه‌ای داشت و آن را مورد بررسی قرار داد؛ چرا که این سویه توانسته تاکنون در ژاپن و آمریکا تعدادی زیادی از افراد را مبتلا کند. سویه ژاپنی کرونا به راحتی از سطح ایمنی که واکسن ایجاد می‌کند عبور کرده و قادر است تاثیر آنتی بادی‌ها را کاهش دهد. تجزیه و تحلیل CDC نیز حاکی از است که در خصوص کاهش ایمنی واکسن‌ها در برابر این سویه جدید نگرانی‌های زیادی وجود دارد.

کارشناسان این حوزه اعلام کردند جهش ویروس کرونا می‌تواند با اثر گذاشتن روی آنتی بادی‌های افراد واکسینه شده خطرهای زیادی را به همراه داشته باشد. آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر بیش از 10 هزار نفر در سراسر جهان به سویه R.1 کرونا مبتلا شدند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. بعد میگن فایزر خوبه 😂😂 صد رحمت به برکت خودمو