کانسپت الکتریکی آئورا

کانسپت الکتریکی آئورا با برد حرکتی 644 کیلومتری و بدون سقف معرفی شد

کانسپت اسپرت و الکتریکی آئورا معرفی شد. این خودرو مفهومی بدون سقف توسط 4 شرکت بریتانیایی طراحی شده و از برد حرکتی 644 کیلومتری بهره می‌برد.

کانسپت آئورا که در حال حاضر در مرحله پیش‌تولید قرار دارد طی همکاری 4 شرکت بریتانیایی طراحی شده است. البته این خودرو مفهومی کاملا کاربردی بوده و اجازه تردد در جاده‌ها را خواهد داشت. این کانسپت که به عنوان پیش‌نمایشی از خودروهای آینده معرفی شده از متریال پایداری بهره می‌برد. کانسپت الکتریکی آئورا بر اساس زبان طراحی ساده طراحی شده و ظاهری جذابی دارد.

مشخصات کانسپت الکتریکی آئورا

کانسپت الکتریکی آئورا

طراحان برای آئورا یک سبک طراحی خاص و نمادین را در نظر گرفتند. ضمن این که این خودرو از ضریب درگ کمی نیز بهره می‌برد. طراحان در ساخت این خودرو از تکنولوژی‌های دینامیک سیالات محاسباتی CFD برای آزمایش‌ها استفاده کرده‌اند. طبق اعلام شرکت سازنده، آئورا قادر است با یک بار شارژ حدود 644 کیلومتر را بپیماید که این انرژی توسط دو باتری 44 کیلووات ساعتی تامین می‌شود؛ یکی از این دو باتری در بخش جلو و دیگری نیز در زیر شاسی نصب شده تا توزیع وزن به شکل بهینه باشد.

کانسپت الکتریکی آئورا

خودرو مفهومی آئورا به عنوان یک رودستر دو نفره و کوچک محسوب می‌شود که البته این خودرو در حال حاضر فاقد سقف است. نمای بخش جلویی این خوردو مشابه نسخه روباز فولکس واگن XL1 است، اما نمای بخش عقب آن جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

کانسپت الکتریکی آئورا

در اطراف چرخ‌های عقب شباهت‌های بیشتری با خودروی پلاگین هیبریدی و دیزلی فولکس واگن به چشم می‌خورد که البته این بخش برای ارتقای ضریب درگ پوشانده شده است. این خودرو از رینگ‌ها و لاستیک‌های بزرگ با مقاومت چرخشی کم نیز بهره می‌برد.

کانسپت الکتریکی آئورا

سیستم اطلاعات سرگرمی کانسپت الکتریکی آئورا نیز به گونه‌ای طراحی شده تا به کاربران نشان دهد خودروهای الکتریکی بیشتر از تصور کاربران قابلیت دسترسی دارند. از برجسته‌ترین ویژگی کابین نیز می‌توان به نصب یک نمایشگر در مرکز غربیلک فرمان اشاره کرد. البته اقداماتی با هدف جلوگیری از حواس‌پرتی راننده نیز برای این بخش در نظر گرفته شده است. گفتنی است شرکت سازنده در حال حاضر برای تولید این خودرو به شکل انبوه برنامه‌ای ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. دقیقا، با این اوضاع مینیمال رو رد میکنن و وارد دوران طراحی مینیمال رادیکال میشن

  2. پنج شش سال آینده، اکثر خودروها با همین طراحی مینیمالیستی عرضه میشوند.
    چقدر زود آینده شد!

  3. چقدر خوشگل و تمیز

  4. دیگه به سلامتی هر ننه قمری داره سوپرکار یا هایپرکار میزنه