ویروس کرونا

تاکنون یک سوم از جمعیت جهان به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند

مطابق با آمار منتشر شده، تاکنون 32 درصد از جمعیت جهان یعنی 2 میلیارد و 353 میلیون نفر به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی سازمان جهانی بهداشت حاکی از آن است که 6 میلیارد و 34 میلیون دوز واکسن کرونا‌ تا آخرین هفته سپتامبر در جهان مورد استفاده قرار گرفته است. از جمع واکسن‌های مورد استفاده قرار گرفته 32.6 درصد از جمعیت جهان یعنی 2 میلیارد و 535 میلیون نفر در دو دوز واکسینه شده‌اند. بیشترین تعداد تزریق با 2 میلیارد دوز به چین اختصاص دارد، رتبه دوم نیز با تزریق 827 میلیون دوز به هند و رتبه سوم نیز با تزریق 387 میلیون دوز به آمریکا تعلق دارد.

ویروس کرونا

رتبه‌های چهارم تا دهم بیشترین تعداد تزریق نیز به ترتیب به کشورهای برزیل، ژاپن، اندونزی، ترکیه، آلمان، مکزیک و بریتانیا تعلق دارد. تزریق واکسن کرونا توسط کشور بریتانیا و از دسامبر سال پیش آغاز شد و پس از آن سایر کشورهای اروپایی نیز واکسیناسیون عمومی را از ابتدای امسال کلید زدند.

به اعتقاد سازمان بهداشت جهانی هم‌اکنون روند واکسیناسیون عمومی خیلی نامنظم و نابرابر است؛ به طوری که بسیاری از کشورها ضعیف تاکنون در تأمین واکسن مورد نیاز خود ناموفق بوده‌اند،‌ این در صورتی است که اگر 70 درصد جمعیت جهان در دور دوز واکسینه نشوند نمی‌توان با کرونا مقابله کرد و آن را از بین برد.

ویروس کرونا

واکسینه شدن 15 میلیون نفر از جمعیت کشور در برابر ویروس کرونا

تاکنون 15 میلیون نفر از شهروندان ایران در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند که این آمار برابر با 18 درصد از کل جمعیت کشور است،‌ این در صورتی است که متوسط جهانی تعداد افراد کامل واکسینه شده 32 درصد است و ایران هم‌اکنون با این میزان فاصله زیادی دارد. در طول هفته‌های گذشته سرعت تزریق واکسن در کشور به طور چشم‌گیری افزایش یافته است و از این رو تخمین زده می‌شود که کشور بتواند عقب‌ماندگی خود را جبران کرده و با آغاز واکسیناسیون میانگین سنی 12 تا 15 سال در 2 ماه آغازین پاییز میانگین جهانی را نیز پشت سر بگذارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*