تعمیر پکیج

سرویس و تعمیر پکیج با سنجاق

اگر پکیج شما نیز مدام خاموش و روشن می‌شود و یا اینکه رادیاتورها به درستی گرم نمی‌شوند و صدا می‌دهند، این مقاله را تا آخر دنبال کنید تا با مشکلات رایج پکیج و رادیاتور و نحوۀ حل آن‌ها آشنا شوید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت سرویس و تعمیر پکیج  را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن سرویس و تعمیر پکیج در جنوب تهران باشید می‌توانید سفارش برای سرویس و تعمیر پکیج ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

پکیج‌ها معمولاً از گاز و برق انرژی می‌گیرند و یکی از بهترین روش‌ها برای گرم کردن خانه به شمار می‌روند. سایزهای گوناگونی از پکیج‌‌ در بازار موجود هستند که شما می‌توانید با توجه به نیازتان و ابعاد اتاقی که می‌خواهید گرم شود، بهترین انتخاب را از میان آن‌ها داشته باشید. اگر متوجه شدید که رادیاتورها به خوبی قبل گرم نمی‌شوند، بهتر است قبل از زنگ زدن به تعمیرکار، خودتان موارد زیر را بررسی کنید زیرا می‌توانید به راحتی آن‌ها را رفع و رجوع کنید بدون اینکه نیاز به خرج اضافی داشته باشید.

مشکلات مربوط به پکیج دیواری گازی:

یکی از دلایل روشن نشدن پکیج، مشکلات مربوط به شمعک است. شمعک وظیفه دارد تا هیتر را روشن نگه دارد. پیلوت یا شمعک یکی از اجزای اصلی پکیج‌های دیواری محسوب می‌شود و وجود هرگونه مشکل در آن، سبب می‌شود تا پکیج کار نکند.

سرویس و تعمیر پکیج، پیلوت روشن نمی‌شود:

اگر شمعک روشن نشد، بایستی منبع تامین کنندۀ گاز را بررسی کنید. اگر هیتر به کمک پروپان گرم می‌شود، ممکن است محفظۀ گاز خالی شده باشد و به همین دلیل شمعک روشن نمی‌شود. اگر گاز طبیعی به پکیج متصل است، بایستی اتصال گاز به پکیج  را بررسی کنید. در صورت بسته بودن شیر گاز و یا وجود هرگونه مشکل در قسمت ورودی، پکیج کار نخواهد کرد. اگر جریان گاز برقرار بود امّا شمعک کماکان خاموش بود، احتمالاً محل ورودی شمعک به هیتر، گرفته است. لولۀ اتصالی بین شمعک و هیتر را با کمک فشار هوا تمیز کنید. سپس جریان گاز را به مدت ده دقیقه قطع و سپس شمعک را دوباره روشن کنید.

سرویس و تعمیر پکیج، شمعک روشن باقی نمی‌ماند:

دلیل روشن نماندن شمعک، گرفتگی لولۀ آن است. همانطور که در قسمت قبل گفته شد، ابتدا بایستی جریان گاز را قطع، لوله را با هوای فشرده تمیز و سپس دوباره جریان را وصل کنید. با روشن کردن دوبارۀ شمعک، به احتمال زیاد شمعک روشن باقی می‌ماند و دوباره خاموش نمی‌شود. در صورتی که مشکل رفع نشد، با تعمیرکار تماس بگیرید تا به طور کلی ترموکوپل را عوض کند.

مشکلات مربوط به پکیج دیواری الکتریکی:

تعمیر پکیج

پکیج‌های الکتریکی یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب سیستم گرمایشی مناسب برای خانه هستند اما در صورت وقوع مشکل در هر قسمتی از آن و یا قطعی جریان برق، ممکن است پکیج از کار بیفتد.

پکیج از کار افتاده است:

اگر پکیج از کار افتاده است، فیوز را چک کنید. اگر فیوز پریده بود، آن را درست و دوباره جریان برق را متصل کنید تا پکیج شروع به کار کند. اگر مشکل از جعبه پریز نبود، بایستی اتصالات و سیم‌های درون پکیج را بررسی کنید تا اگر سیمی از جای خود خارج شده بود، آن را دوباره وصل کنید. قبل از انجام هر کاری، جریان برق ورودی را قطع و پکیج را از جای خود خارج کنید تا با تسلط به قسمت‌های مختلف آن دسترسی پیدا کنید. دستگیرۀ ترموستات و صفحۀ اتصال را جدا کنید. اگر سیمی شل شده بود، آن را سفت کنید.

بعد از سفت کردن سیم‌ها، ترموستات را سرجای خود برگردانید و سپس پکیج را دوباره به دیوار متصل کنید. دقت کنید که هوای کافی در اطراف پکیج در جریان باشد. اگر پکیج باز هم کار نکرد، المنت آن را تعویض کنید.

تعمیر پکیجی که دائماً روشن و خاموش می‌شود:

تعمیر پکیج

این اتفاق زمانی می‌افتد که پرده، گیاهان، اثاثیۀ منزل و سایر وسایل جلوی جریان هوا را بگیرند. هم چنین اگر ترموستات یا سوییچ روشن خاموش پکیج مشکل داشته باشد، پکیج نمی‌تواند روشن باقی بماند.

فن روشن می‌شود اما هیتر گرم نمی‌شود:

این مشکل به دلیل اتصالات شل سیم‌ها و یا المنت‌های خراب رخ می‌دهد. همانند موردهای قبلی، ابتدا جریان برق را قطع کنید و دستگیرۀ ترموستات و صفحۀ اتصال را خارج کنید. سپس سیم‌کشی موجود درون ساختمان پکیج را بررسی کنید. اگر سیم‌ها شل شده بودند و یا اتصالات مشکلی داشتند، با رفع این مشکلات می‌توانید پکیج را دوباره به کار بیندازید. اگر کماکان هیتر گرم نمی‌شد، نیاز دارید تا المنت‌ها را عوض کنید.

هیتر گرم می‌شود اما فن کار نمی‌کند:

مشکلات متعددی سبب از کار افتادن فن می‌شوند. حتی ممکن است هیتر گرم شود امّا فن کار نکند. ابتدا جریان برق را قطع کنید و سپس اتصالات سیم به فن را بررسی کنید. اتصالات قطع شده را دوباره برقرار و اگر مانعی بین پره‌های فن مشاهده شد، آن را برطرف سازید. اگر با وصل کردن برق و روشن کردن پکیج، فن شروع به کار نکرد؛ بایستی فن را تعویض کنید.

سرویس و تعمیر پکیجی که اصلاً خاموش نمی‌شود:

زمانی که اتاق عایق‌بندی نشده است و پرتی انرژی وجود دارد و یا اتاق بزرگ است،  پکیج برای گرم نگه داشتن محیط تمام مدت روشن می‌ماند. بهتر است اتاق را کاملاً عایق‌بندی کنید تا انرژی هدر نرود و به پکیج فشار مضاعف وارد نشود.

از پکیج بوی ناخوشایند به مشام می‌رسد:

این بو به دلیل کثیف بودن المنت‌ها است. گرد و خاک و موی جمع شده روی المنت‌ها برای عملکرد پکیج خطرناک هستند و سبب آتش‌سوزی نیز می‌شوند. اگر مدتی است که پکیج را روشن نکرده‌اید، بهتر است قبل از اتصال برق و روشن کردن آن، المنت‌ها را به خوبی تمیز کنید. برای تمیز کردن المنت‌ها می‌توانید از جاروبرقی کمک بگیرید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*