رقابت بین المللی کنز

رقابت بین المللی کنز با حمایت ایرانسل در آبان 1400 برگزار خواهد شد

رقابت علمی بین المللی کنز (KANS) که جزوی از جایزه جهانی المصطفی (ص) محسوب می‌شود در آبان 1400 با حمایت اپراتور ایرانسل برگزار خواهد شد.

دومین رقابت علمی بین‌المللی کنز توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) و با حمایت اپراتور ایرانسل به عنوان شریک رویداد در آبان سال 1400 برگزار خواهد شد. از اهداف برگزاری این رقابت می‌توان به ارائه راه‌حل‌های بر پایه علم برای مسائل پیش روی جوامع بشری اشاره کرد که دانشمندان جوان، دانشجویان و پژوهشگران زیر 45 سال در ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی و نیز مسلمانان سایر کشورها آنها را ارائه خواهند کرد. گفتنی است عنوان کنز (KANS) مخفف عبارت انگلیسی «Knowledge Application and Notion for Society» بوده که به معنای کاربرد دانش و ایده برای جامعه است.

حمایت ایرانسل از رقابت بین المللی کنز

ایرانسل

پیدا کردن راه‌حل‌هایی برای مقابله با چالش‌های فعلی جوامع بشری، استفاده از شخصیت‌ها و ظرفیت متخصصان برای توسعه دانش و فناوری و تامین نیازهای صنایع مختلف، سوق دادن نخبگان جوان برای طراحی و اجرای پروژه‌های علمی با کیفیت بالاتر و در کمیت بیشتر، زمینه‌سازی تعامل بیشتر پژوهشگران، کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاران برای پیشرفت علم و فناوری، ایجاد یک گنجینه ارزشمند از آثار با جمع‌آوری دستاوردهای شرکت‌کنندگان و نیز ایجاد بستری فعال برای تعامل و همکاری بین برندگان رقابت بین‌المللی کنز و برندگان جایزه مصطفی(ص) و در نتیجه ایجاد شبکه‌های علمی در سطوح مختلف مهم‌ترین اهدافی هستند که رقابت بین‌المللی کنز قصد تحقق آنها را دارد.

از حوزه‌های رقابت کنز در سال 1400 نیز می‌توان به «اقتصاد، بانکداری و تأمین مالی»، «آب، محیط زیست، انرژی»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «سلامت و فناوری پزشکی»، «حمل و نقل» و «حوزۀ ویژۀ ۱۴۰۰: معدن و صنایع معدنی اشاره کرد. گفتنی است یکی از چالش‌های فناورانه ایرانسل نیز با هدف دریافت راهکارهای دانشمندان مسلمان در وب‌سایت این رویداد منتشر شده است.

شرکت‌کنندگان در این رقابت بین‌المللی راه‌حل‌های خود را در حوزه‌های 6 گانه به شکل عام یا به شکل اختصاصی برای چالش‌های اعلام شده توسط پاویون‌های ملی و بین‌المللی از سراسر کشورهای اسلامی، در قالب یک فیلم 3 تا 5 دقیقه‌ای ارائه خواهند کرد. پس از این که فرایندهای ارزیابی و غربالگری‌های آثار طی چند مرحله به انجام رسید، کمیته داوران در اجلاس نهایی  که در هفته برگزاری جایزه مصطفی (ص) در اواخر مهرماه مصادف با هفته وحدت برگزار می‌شود، شش راه حل و ایده علمی را از میان آثاری که به مرحله نهایی راه پیدا کرد به عنوان برندگان رقابت انتخاب خواهند کرد.

برای برندگان برتر رویداد جوایز و مزایایی چون مدال کنز و لوح تقدیر، شمش طلای 30 گرمی، کمک‌هزینه فرصت مطالعاتی به ارزش 2000 دلار و امتیاز ویژه برای استفاده از دو پلتفرم ارزشمند بنیاد مصطفی(ص): STEP و EISA در نظر گرفته شده است. علاقه‌مندان تا 29 مهر 1400 فرصت دارند در این رقابت شرکت نمایند. علاقه‌مندان با مراجعه به وبسایت این رویداد به آدرس kans.mstfdn.org می‌توانند اطلاعات بیشتری را کسب کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*